سفر به ویتنام، سرزمینی ناشناخته

به گزارش مجله سفرنامه دبی، پشت دریاها شهری است! قایقی باید ساخت…. بعد از کران های دریای چینی شهرهایست که به زیبایی مثال زدنی و دلفریب است. کشور ویتنام دقیقا جایی ست که برای دیدن آن باید با هر وسیله ای که به دست آمد سوار شد و به آن سرکشید. اینجا بهشتی است ناشناخته…. .

سفر به ویتنام، سرزمینی ناشناخته

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

بهشتی به نام ویتنام

سرزمینی در انبوهی از جنگل های سرسبز که در خط سواحل گرم گم شده است. اغلب این تصوری ست که از ویتنام ترسیم می گردد. اما اینجا منطقه ای با آب و هوایی بسیار متنوع است که حتی در مناطق شمالی آن برف هم دیده می گردد.

سل سله جذابیت های تاریخی و طبیعی که در ویتنام سر برآورده، این سرزمین را تبدیل به یک قطب گردشگری در آسیا نموده است.

تور ویتنام آژانس خبرنگاران شما را مهمان همه این جذابیت ها می نماید.

ویتنام دارای سواحل و جزایر زیادی است

اینجا را می توان مقصد رویایی طبیعت دوستان، معرفی کرد زیرا پدیده های بکر آن ، همه بازدیدنمایندگان را مدهوش می نمایند. سواحل و جزایر دست نخورده، کوه ها و قله های به سر فک کشیده و جنگل های گرمسیری که گونه های نادری از حیوانات در آن سکنا گزیده اند، تنها گوشه ای از زیبایی های ویتنام هست.

همچنین کسانی که به دنبال تجربه یک زندگی محلی هستند، اینجا بهترین نقطه آغاز است. قبیله های بومی، کشاورزان برنج که در محدوده کوه های شمالی زندگی می نمایند و حتی ماهیگیران روستایی که در مرزهای جنوبی هستند؛ احساس یک حیات سنتی را زنده می نماید.

از شمال تا جنوب، شرق تا غرب یک منظره بی همتا ترسیم شده که میزان شگفتی را در نگاه گردشگران به حداعلا می رسانند.

تصویری از قدیمی ترین معبد هانوی

ویتنام شناسی

  • با صدا غذا خوردن در اینجا هیچ اشکالی ندارد
  • آن ها لاک پشت را نماد خوش شانسی می دانند
  • باوجود جنگ های چند سال ویتنام با آمریکا؛ اما مردم اینجا تنفری از امریکایی ها ندارند
  • اکثر مردم ویتنام سیگاری هستند
  • بزرگ ترین صادرنماینده بادام هندی در دنیا هستند
  • ویتنام به نوشیدنی های عجب و غریب مشهور است
  • ویتنام به داشتن هتل های خاص شهره است

    دخترانی که لباس سنتی این کشور یعنی آودای را برتن نموده اند

میوه های کمیاب گرمسیری

مناطق گرمسیری بهشتی از انواع میوه های رنگی و نادر است. ویتنامی با اقلیمی گرم پذیرای میوه های متنوع است. در تور ویتنام نباید از خوردن و مزه کردن آن ها غافل شد، چون ممکن است در هیچ مکان دیگری همچنین سبد هفت رنگ مرکبات را نیابید. در این مطلب با چند نوع از آن ها آشنا می شویم.

  • رم بوتان یا مژکی: هیولای قرمزرنگ با پشم های سبزی که دور آن تنیده است. کافی ست پوست آن را بکنید تا میوه سفیدرنگ آن دیده گردد. مژکی سرشار از ویتامین C است و برای پایین آوردن فشارخون هم مؤثر هست.

مژکی همچنین دارای خواص منگنز، فسفر، کلسیم و آهن است

  • چری مویا: طمع ترش، شیرین و شکل قلب مانند آن به مزاق خیلی ها خوش می آید. این میوه علاه وبر ارزش غذایی بالایی برای افزایش سطح ایمنی بدن، سلامت مغز و عروق بسیار مفید است.

این میوه برای جوان سازی پوست بسیار مفید است

  • چشالو یا لانگان: دارای پوستی زردرنگ اما دانه ای سفید، شیرین و عطرآگین است. که به خوشبو شدن دهان یاری می نماید.

چشالو خواص ضد سرطانی دارد

  • دوریان یا خارگیل: میوه بد بو که خیلی ها حتی از دیدن آن هم منزجر می شوند. هسته های این میوه خاردار شیرین و خامه ای مانند است که اگر بوی بد دوریان را کنار بزاریم، از خوردن آن سیر نمی شوید. جالب است بدانید در کشورهایی که این میوه به فور پیدا می گردد، خوردن آن در اماکن عمومی ممنوع است.

خوردن دوریان برای جلوگیری از سرطان پستان بسیار مفید است

غذاهای ویتنام

ویتنام هم مانند هر اقلیم دیگر غذاهای منحصربه فرد و مخصوص خود را دارد که طمع آن ها برای گردشگران جدید و فراموش نشدنی خواهد بود. اغذیه مردم اینجا بین طمع شور، شیرین، ترش و گرم هست. ماهی خام، سس ماهی، نیشکر، انواع آب مرکبات، تمرهندی و فلفل تند ازجمله موادی است که در خوراک ویتنامی ها استفاده می گردد. سبزیجات و سس های تند که به سبک چینی است در غذاهای آن ها مرسوم است.

دو غذای محبوب که در ویتنام باید امتحان کرد:

  • گوی کن: یک رول با برگ های نشاسته ای که با مخلوطی از سبزیجات، گیشنیز، گوشت خوک یا میگو به صورت پخته می گردد. این غذای محبوب را با سس بادام زمینی و یا سس ماهی سرو می نمایند.

    این رولت ها یا به صورت سرخ شده یا بدون سرخ کردن، صرف می گردد

  • بان می: یک ساندویچ با نان باگت است که داخل آن با ورقه های گوشت خوک، سبزیجات، مواد محلی، ترشی هویج، خیار شور و چیلی پرشده است. این غذا در قرن 19 از فرانسه و هند به این کشور برده شد و تا سال ها جز غذاهای اصلی و محبوب آن ها بود.

این ساندویج ها، یکی از غذاهای خیابانی معروف است

مناطق گردشگری ویتنام

تپه های ماسه ای موی نه:

تپه های شن و ماسه ای موی نه یک معجزه زمین شناسی ست، که به هیچ وجه، نباید از دیدن آن غافل بشوید. منطقه ای کویری که باوجود تپه های شنی سفید، قرمز و زردرنگ، معروف شده است.

در این منطقه از غروب خورشید لذت ببرید البته می توانید از امکاناتی مثل سورتمه سواری و بادبادک بازی هم بهره ببرید.

طبیعتی بکر که آسمان صاف و زلال قابل رویت است

پارک ملی Cuc Phuong:

این پارک در سال 1962 ساخته شد، که از قدیمی ترین پارک های ملی ویتنام می باشد. این پارک در 120 کیلومتری جنوب غربی هانوی و در استان نین بینه واقع شده است. حیات وحش و طبیعت این مکان بسیار فریبنده است که هر بازدیدنماینده را از خودراضی می نمایند.

کوه های بلند،دره های سرسبز و غارهای متعددی در چشم انداز این پارک دیده می گردد. اطراف این منطقه هتل و رستوران های بسیاری وجود دارد که بازید از این مکان، به راحتی صورت گیرد.

بزرگ ترین ذخایر طبیعت ویتنام، در این پارک نهفته است

آبشار نقره ای:

یکی از مکان هایی که باید در لیست گردشگری خود در تور ویتنام یادداشت کنید و حتماً به آن سر بزنید. در اینجا نه تنها با هوای سرد و تمیز نفسی تازه می کنید، از دیدن این جادوی زیبا طبیعت هم انگشت به دهان می مانید.

آبشاری با ارتفاع 200 متر که در رنگ سبز طبیعت محصور شده است. اطراف آن غارهای طبیعی، و برکه های سنگی به زیبایی به چشم می خورد. حدود 30 دقیقه از شهر سوپا تا این منطقه راه است، البته بعضی از بازدیدنمایندگان به وسیله جنگل و پیاده به سمت آبشار عزیمت می نمایند.

منظر بی نظیر این آبشار که میان زمین و آسمان کشیده شده است

برای رزرو تور ویتنام با همکاران بخش فروش در آژانس هواپیمایی خبرنگاران تماس بگیرید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 644

به "سفر به ویتنام، سرزمینی ناشناخته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ویتنام، سرزمینی ناشناخته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید