12 ساعت در ونکوور

به گزارش مجله سفرنامه دبی، اگر ونکوور در انتهای لیست سفرتان نباشد در ابتدای آن هم نیست و همواره شهرهایی چون پاریس و نیویورک در اولویت اند، اما شاید بهتر باشد قدری در اولویت هایتان تجدید نظر کنید. با خبرنگاران همراه باشید و ببینید چطور می توان از 12 ساعت گشت در ونکوور لذت برد.

12 ساعت در ونکوور

برای دریافت خدمات ویزای مولتی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

ونکوور شهری در استان بریتیش کلمبیا کاناداست و هم مرز ایالت واشنگتن آمریکا است. از میان آسمان خراش های مرکز شهر که قدم برمی دارید، به هر تقاطع که می رسید، فرصتی برای دیدن کوهستان های برفی ساحل شمالی خواهید داشت. صحنه ای که هر کسی حتی شهرنشینان خسته و بی حال را به وجد می آورد و هوس کوهنوردی به سرشان می زند.

و بعد، اقیانوس آرام را پیشرو دارید و خلیج برارد (The Burrard Inlet) که یکی از بزرگ ترین تفرجگاه های طبیعی ساحلی جهانست. اگر خیلی هم اهل قایق سواری نیستید و جذب ابهت کشتی های غول پیکر نمی شوید حتماً جریان بی وقفه آبی که در اثر نشست و برخاست هواپیماهای دریایی به وجود می آید توجه شما را جلب خواهد نمود.

این جا شاهد صحنه ای از تلاش و تلاش استارت آپ ها، خلاقان و هنرمندان جوانی خواهید بود که به آرامی اما با قاطعیت در حال تغییر چهره محله قدیمی و فرسوده گستون (Gastown) به بندرگاهی مدرن و امروزی اند.

حالا که کمی با حال و هوای شهر آشنا شدید بیایید 12 ساعتی را در ونکوور با هم باشیم.

10 صبح؛ متل برارد

برارد، متلی قدیمی است که در سال 2011 از نو بازسازی و احیا شد و اکنون میزبان گروه های مختلفی از مسافران و مهمانان است با اینترنت WiFi رایگان و پرسرعت، مبلمان مدرن و سرویس های بهداشتی سفید رنگ زیبا و البته نو.

با پای پیاده راه چندانی تا مرکز شهر نیست (کافیست خیابان برارد را به سمت پایین بروید) و درست کنار خیابان دیوی (Davie Street)، یکی از مراکز اصلی تفریحات شبانه است. این جا کلی بار و رستوران مقرون به صرفه هم هست؛ پس لازم نیست خیلی نگران جیبتان باشید.

برای صبحانه شاید یک قهوه از دستگاه نسپرسویی که در اتاق هست کارتان را راه بیاندازد. اما بعد می توانید یک نان کروسانت یا نان شیرین خوشمزه از نانوایی های پایین خیابان تهیه کنید. یکی از مزیت های متل برارد سرویس کرایه روزانه دوچرخه است. کافیست از پذیرش بخواهید، آن ها یک دوچرخه برای شما آماده می نمایند. هر چه زودتر به لابی بروید بهتر است، چون تعداد دوچرخه ها محدود است.

10:30 صبح؛ دوچرخه سواری

مردم ونکور بیشتر وقتشان را بیرون از خانه می گذرانند. وقت قدم زدن در شهر، خیلی ها را در لباس ورزشی و کفش پیاده روی می بینید؛ دو چیزی که در شهرهای بزرگ دیگر کمتر می بینید. اما این جا، کاملاً عادی است. آن قدر کارهای مختلف و مکان های جالب برای انجام دادن و دیدن هست که یاد می گیرید حتی زیر باران شلاقی هم که باشید از منظره پیش رویتان لذت ببرید.

هر کسی که به ونکوور می آید اولین جایی که برای بازدید می رود، موج شکن و پارک استنلی است. پارک استنلی یکی از بزرگ ترین پارک های شهری شمال آمریکا در شمالی ترین نقطه غربی قرار گرفته است. با دوچرخه 10 دقیقه ای تا متل برارد فاصله دارد.

به پارک که رسیدید، در کمتر از چند دقیقه به میانه جنگل بارانی می رسید و اگر شانس با شما یار باشد حتماً راکون هایی را که در آن اطراف زندگی می نمایند می بینید. یادتان باشد در جهت ریل قطارهای کوچک پارک به سمت شرق برانید جهت منتهی به موج شکن یک طرفه است.

حتی اگر دوچرخه سوار ماهری هم نباشید از پس این تور دوچرخه سواری برمی آیید. در طول جهت دیدنی های زیادی هست که 10 کیلومتر پایدون زدن را برای شما آسان می نمایند.

2 بعد از ظهر؛ هات داگ فرانک

ماجراجویی شما با دوچرخه، در جهت بازگشت به هتل، با رسیدن به خیابان دیوی به سرانجام می رسد. سربالایی خیابان شیب تندی دارد پس اگر قبل از رفتن برای ناهار فکر خوردن یک میان وعده سریع اما خوشمزه به سرتان زد، در ساحل نگاهی به دور و برتان بیندازید؛ اگر شانس داشته باشید حتماً فرانک و چرخ دستی هات داگ فروشی اش را می بینید. بعضی ها می گویند هات داگ های فرانک حرف ندارند و در ونکوور بهترین اند. هم کلام شدن با فرانک خالی از لطف نیست؛ او همواره نکته های خوبی برای گفتن دارد مثل شرایط آب و هوایی در چند روز آینده و اطلاعاتی هم درباره ورزش های بین المللی. بعد از خوردن یک هات داگ لذیذ و کمی گپ زدن، می توانید به سمت هتل و مقصد بعدی بروید.

2:30 بعد از ظهر؛ Meat & Bread

حالا وقت چرخ زدن در شهر رسیده است. قبل از خرید، دوچرخه را در میدان ویکتوری (Victory Square) پارک کنید. گوشه خیابان کمبی (Cambie Street) جای خوبی برای خوردن یک ناهار خوشمزه بعد از کلی دوچرخه سواری و چرخ زدن در طبیعت هست.

اینجا، همه کارکنان مثل اعضای یک بند ایندی فولک (indie folk band) می مانند، کسی چه می داند شاید هم بعضی از آن ها واقعاً عضو یکی از همین بندها باشند. از اسم رستوران تعیین است که آن ها فقط گوشت و نان سرو می نمایند و البته کارشان هم حرف ندارد.

غذای اصلی پورچتاست (Porchetta) که تمام مراحل تهیه اش را می توانید از پشت کانتور ببینید. یکی دیگر از غذاهای منوی این رستوران، ساندویچ گوشت قلقلی و سمبال خانگی (یک نوع سس بسیار تند است که ماده اولیه آن را انواع فلفل تشکیل می دهد) فراوان است. به علاوه، روزانه سوپ ها و سالادهای جدیدی به منو اضافه می گردد.

همواره تنها یک نوع دسر سرو می گردد، اما همان یک دسر معرکه خواهد بود. خیلی ها، اما، به عشق خوردن نوعی ساندویچ بستنی با گوشت مزه دار به اینجا می آیند. نوشیدنی های منو نوعی آب سیب محلی و لیموناد است که بسیار هم خوش طعم اند. چون الان ساعت از 2:30 گذشته، حتماً شلوغی وقت ناهار کم تر شده اما خوب باید کمی در صف منتظر بمانید. مطمئن باشید ارزش صبر کردن را دارد.

3:15؛ خرید در گستون (Gas Town)

حالا که سیر شدیم، برویم سراغ خرید.

با اینکه ونکوور شهر بزرگی است، مراکز خرید شهر خیلی نزدیک به هم هستند و با پای پیاده چرخ زدن در مراکز خرید کار آسانی است. محله مورد علاقه خیلی ها برای خرید هیستوریک گستون (Historic Gastown) است. درست کمی پایین تر از Meat & Bread، اینجا را پیدا خواهید کرد. شاید شلوغی و ازدحام گردشگران شما را اذیت کند، اما اگر بدانید کجا باید بروید، می توانید مغازه های تولیدی خیلی خوبی را در آن اطراف پیدا کنید.

ترمینال آبی هواپیمای دریایی و مجسمه داگلاس کوپلند همان نزدیکی هستند، پس اگر خواستید کمی مناظر تاریخی ببینید اینجا جای مناسبی است. اگر هم علاقه ندارید که برویم سراغ ادامه خرید.

فروشگاه (Old Faithful Shop) بیشتر الهام گرفته از حال و هوای فضای اطراف است. این فروشگاه در قدیمی ترین محله ونکوور قرار گرفته است. منطقه ای که برای بیش از 100 سال به مبادلات کالا و انواع خدمات شهرت دارد. صاحبان این فروشگاه اینجا را نسخه مدرنی از فروشگاه هایی می دانند که می توانستند یک قرن پیش در این خیابان وجود داشته باشند.

لوازم منزل، لوازم آرایشی شرکت های کوچک از سراسر جهان و هم چنین شرکت های محلی، بعضی کتاب ها و مجلات منتخب را می توان در این فروشگاه پیدا کرد.

در انتهای خیابان، جهانی مد جریان دارد. در رودن گری (Roden Gray)، پوشاک مردانه و زنانه متنوعی از برندهایی مثل Wantanabe، Isabel Marant و Surf NYC می بینید. کالاهای حراجی را در طبقه زیرین پیدا می کنید. از پرسیدن سوال خجالت نکشید؛ رودن گری کارکنان بسیار محبت آمیز و مهربانی دارد.

کمی پایین تر فروشگاه مجله مد مردانه اینونتری (Inventory magazine) را می بینید. فرشگاه کوچکی که کالاهای محدود اما جالبی که در مجله معرفی می شوند را برای فروش دارد. اینجا می توانید یک جفت از کفش های Mark McNairy یا ژاکت Margaret Howell و حتی شمع عطردار برای کسی که دوستش دارید بخرید.

4:30؛ Nelson The Seagull

اگر بعد از یک خرید درست و حسابی، گرسنه اید، یا هوس قهوه نموده اید؛ بهترین جا برای نوشیدن یک فنجان قهوه خوش عطر و طعم در گستون، Nelson The Seagull است. تمام منوی این کافه از مواد ارگانیک تهیه شده است، حتی قهوه و چای های اینجا در گلخانه کوچکی در خود مغازه کاشته می شوند. اینجا، درست کردن نان را هم می توانید از نزدیک ببینید، تمام فضا پر از عطر قهوه و نان تازه است. پس اگر گرسنه باشید، نان تازه می تواند گزینه خوبی باشد. عطر سوپ های اینجا فوق العاده است و مهم تر از همه WiFi رایگان است؛ رمز آن را می توانید از روی کانتور بردارید.

5:30 بعد از ظهر؛ خیابان مین

وقت آن رسیده که دوباره بپرید روی دوچرخه و چرخی در خیابان مین (Main Street) بزنید. اینجا پر از بوتیک ها و فروشگاه های کوچک است. کمی بگردید؛ حتماً آن ها را پیدا می کنید. پیاده گشت زدن در این محله کمی سخت است؛ چون خیابان خیلی طولانی است. اما با دوچرخه مسئله ای نخواهید داشت. از قلم نیاندازید سری به The Regional Assembly of Text and Front & Company بزنید. اولین مغازه، مخصوص کسانی است که عاشق لوازم تحریرند و می توانند انواع کاغذ، مداد و وسایل چاپ را اینجا پیدا نمایند. در مغازه بعدی می توانید لباس های بخصوص و شیکی با قیمت مناسب پیدا کنید.

6 بعد از ظهر؛ The Diamond & The Waldorf

فقط 4 ساعت به اتمام 12 ساعت در ونکور باقی مانده است. چه بهتر که این چند ساعت را به شام خوردن و خوش گذرانی طی کنید. پس بجنبید و سوار بر دوچرخه شوید و به هتل برگردید. لباس های پلو خوری بپوشید و به ایستگاه اتوبوس بروید، اگر هم خیلی حس شیک بودن می کنید، می توانید دست به جیب شوید و تاکسی بگیرید.

یک روز خوب در ونکوور را با رفتن به The Diamond تکمیل کنید. نوشیدنی ها و غذاهای اینجا عالی است. اگر ممکن بود، میزی کنار پنجره در طبقه دوم را انتخاب کنید تا دید کاملی از مرکز گستون داشته باشید.

دوباره سوار یک تاکسی شوید و این بار به والدورف (Waldorf) بروید. والدروف قبلاً هتل بوده اما الان تبدیل به یک کلوپ شبانه شده است. هرکسی به ونکوور می آید آخرشب را اینجا سر می نماید. جمعیتی که به والدورف می آیند اغلب جوان و شیک پوش اند. خوش شانس باشید شاهد اجرای یک بند محلی یا حتی ستاره های بین المللی خواهید بود.

منتظر دیگر مقالات 12 ساعت در شهر باشید و با ما یک سفر 12 ساعته به شهرهای مختلف جهان را تجربه کنید.

اگر از آن دسته از مخاطبان خوش ذوق خبرنگاران هستید که دستی به قلم دارید، برای ما تجربه 12 ساعت گشت در شهرهایی را که سفر نموده اید در قالب یک سفرنامه ارسال کنید.

منبع: کجارو / vfs.edu / 12hrs.net
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 469

به "12 ساعت در ونکوور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 ساعت در ونکوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید