این 10 غذا را در سفر به پوکت امتحان کنید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، 10 غذای مشهور پوکت

پوکت معمولا به عنوان یک منطقه دارای زیباترین سواحل دنیا شناخته می گردد ولی این شهر کوچ علاوه بر این سواحل، به خاطر داشتن پس زمینه ای بزرگ از خوراکی ها و غذاهای خود نیز مشهور است. در این شهر می تواند صدها نوع غذای مختلف را یافت که در رستوران ها یا در میان فروشندگان خیابانی به راحتی قابل دسترسی است. برای یاری به شما جهت این که چه غذایی را باید در این شهر بخورید، ما 10 گزینه برتر از غذاهای پوکت را انتخاب نموده و در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا آنها را به شما معرفی می کنیم.

این 10 غذا را در سفر به پوکت امتحان کنید

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

1. تام یام گونگ (Tom Yam Goong)

به صورت کلی توم یام گونگ مخلوطی از میگوی تند و سوپ شور است که یکی از محبوب ترین غذاهای تایلندی به حساب می آید. توم یام گونگ مائه نام، نسخه اصلی تمامی مدل های توم یانگ است که شامل مواردی مانند توم یام تالای (Tom Yam Talay که غذایی دریایی است)، توم یام گای (Tom Yam Gai که با مرغ پخته می گردد) و توم یام کرادوک مو (Tom Yam Kradook Moo که با دنده و گوشت قرمز پخته می گردد) است. مهم ترین بخش توم یام، سوپ آن است که از شیره نارگیل، فلفل قرمز، قارچ، گیاهان و سایر ادویه جات تهیه می گردد.

اگر از غذاهای تند خوشتان نمی آید بهتر است به سراغ این غذا نروید زیرا سوپ توم یام بسیار تند و درعین حال لذیذ است. توم یام گونگ به همراه برنج یا نودل نیز بسیار خوشمزه از کار درمی آید.

این غذا را کجا بخوریم:

رستوران غذاهای دریایی بانگ پی واقع در PA خلوک (PA Khlok)، تالانگ (Thalang)، پوکت. ساعت کاری بین 10 صبح تا 8 شب.

رستوران غذاهای دریایی آنگ، جاده پوکت، در راستا حرکت به سوی سافان هین. ساعات کاری: 5 صبح تا نیمه شب.

2. نودل می هوکین (Mee Hokkien)

این غذای ساده شامل نودل های برشته شده و میگوهای سرخ شده است. نودل های کلفت و زردرنگ سرخ شده، تکه های میگو، گوشت قرمز، تخم مرغ، هشت پا و جوانه لوبیا نیز همگی می توانند به عنوان عناصر ترکیبی مناسبی برای این غذا به حساب بیایند که مزه ای بسیار عالی دارد. این به همراه فلفل و نمک و آب لیمو سرو می گردد.

این غذا را کجا بخوریم:

رستوران می تون پو، جاده پوکت، مقابل هتل متروپل و برج ساعت و چراغ هدایت سورین. ساعات کار: 8 صبح تا 8 شب.

رستوران لوکتین، تانون دیبوک، بخش قدیمی شهر پوکت (درست در تقاطع بین جاده یائووارات در جاده دیبوک). ساعات کاری: 10 صبح تا 5 عصر

رستوران می تون پو (Mee Ton Poe) شماره 8-7/214، جاده پوکت، تامبون تالات یای، آمفوئه موئنانگ. ساعات کاری: 8 صبح تا 8 شب

رستوران می تون پو برای چند نسل متوالی توسط یک خانواده اداره می گردد و در ساعات ناهار، این محیط به خاطر حضور پرتعداد بومیانی که برای یک غذای سریع و لذیذ به این محل می آیند، بسیار شلوغ خواهد بود.

رستوران لاکتین. نزدیک به چراغ هدایت بین دیبوک و جاده یائووارات، دقیقا در کنار فروشگاه هی-سو. ساعات کاری: 10 صبح تا 5 بعدازظهر.

رستوران لاکتین یک رستوران مهم و شناخته شده در پوکت است و به خاطر داشتن نودل های سرخ شده سبک هوکین خود بسیار مشهور است. این بوفه غذای بسیار ساده، تعداد زیادی از غذاهای محلی را به مشتریان عرضه می نماید.

3. کاری ماسامان (Massaman Curry)

به نظر می رسد که غذاهای تایلند برای کسانی که از ادویه جات متنفر هستند، چندان دلپذیر نیستند. بااین وجود با توجه به حضور کاری ماسامان، دیگر لازم نیست نگران این امر باشید.

این کاری برای کسانی که دیگر مدل های کاری را دوست دارند، بسیار محبوب خواهد بود. طعم این غذا به طور غافلگیر کننده ای خوب است و شیرینی شیره نارگیل و اندکی ترشی آب لیمو و عطر و طعم برگ های ریحان، غلظت ایجاد شده به واسطه گوجه و بادام زمینی در این غذا بسیار ویژه هستند. این مواد به خوبی با هم سازگار هستند و غذایی بسیار لذیذ را در یک کاسه برای شما فراهم می سازند. کاری ماسامان، نسخه های متفاوتی دارد که بر اساس مواد اولیه به کار رفته، با یکدیگر فرق دارند. این مواد می توانند شامل گوشت گاو، ماهی و … باشند. مطابق معمول، این غذا نیز با نودل و برنج بخارپز، سازگار است.

این غذا را کجا بخوریم:

رستوران N.C. شماره 183/6، فانگ-انگا، تالاد یای، موآنگ. ساعات کاری: 8 صبح تا 6 عصر.

رستوران اورینتال اسپون. شماره 106/46، مو 3، جاده ساحلی سورین، مرکز اقامتی و هتل نخل های دوقلو (Twinpalms).

رستوران N.C

رستوران و شیرینی پزی N.C، شماره 183/6، فاتانگ انگا، تالاد یای، موآنگ. ساعات کاری: 8 صبح تا 6 عصر.

رستوران N.C یکی از چندین رستوران پوکت است که برای مردم گرسنه شهر، غذاهایی با قیمت مناسب عرضه می نماید. به این رستوران رفته و از غذاهای عالی تایلندی لذت ببرید.

4. دیم سام (Dim Sum)

وقتی بحث دیم سام به میان می آید، از میزان گستردگی این مجموعه از غذاهای تلفیقی چینی در پوکت شگفت زده خواهید شد. دلیل این امر است که انواع مختلفی از دیم سام برای سفارش وجود دارند و بهتر است که از افراد محلی بپرسید که کدام یک از آن ها بهتر است. بهترین دیم سام ها را می توان آنهایی دانست که حداقل 7 بار تا خورده اند و ظاهر خارجی آن ها نیز نرم و پرزدار به نظر می رسد. داخل دیم سام نیز می تواند با مواد بسیار متنوعی پر گردد که شامل مواردی مانند گوشت قرمز، میگو، لوبیا سبز و … است. دیم سام بسیار لذیذ است و خوردن آن بسیار راحت است و درعین حال نیز طعمی عالی و قوی دارد.

این غذا را کجا بخوریم:

بون راد دیم سام 1، شماره 26/41، تانون بانکواک. ساعات کاری: 6 صبح تا 10 صبح.

وانگ دیم سام، شماره 269/1-2، جاده پوکت. ساعات کاری: 6 صبح تا 11 عصر.

1 بون راد دیم سام

ساعات کاری: 6 صبح تا 10 صبح.

بون راد دیم سام 1 یکی از شناخته شده ترین و بهترین رستوران های پوکت است که برای صبحانه، دیم سام سرو می نماید.

وانگ دیم سام

ساعات کاری: 6 صبح تا 5 عصر.

وانگ دیم سام یک منوی با کیفیت را در اختیار مشتریان قرار می دهد که باب میل هر دو گروه گردشگران و افراد محلی ساکن پوکت است و دستورهای غذایی به کار رفته برای غذاهای آن نیز ریشه هنگ کنگی دارند.

5. گانگ کیو ون گای (Gaeng Keaw Wan Gai یا کاری مرغ سبز)

گام بعدی در راستا غذاهای تایلندی به غذایی به نام گانگ کیو ون گای منتهی می گردد. این غذا نیز یکی دیگر از کاری های منحصربه فرد تایلندی است که با توجه به ویژگی های خاص خود، بسیاری از دوستداران غذا را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید. این کاری از مرغ پخته شده با دو نوع بادمجان که چهار قسمت شده اند، تهیه می گردد. بادمجان در این غذا برای کاهش کلسترول به کار گرفته می گردد. حتی اگر این غذا را امتحان نکنید، بازهم دیدن لبخند رضایت کسانی که مشغول به خوردن آن هستند به شما ثابت خواهد نمود که این غذا تا چه اندازه لذیذ است.

این غذا را کجا بخوریم:

رستوران کاب گولای، شماره 58/3، خیابان فرابارامی، پاتونگ. فعال برای ساعات ناهار و شام.

رستوران کاب گولای، پاتونگ، منطقه خاتائو، پاتونگ. ساعات کاری: 11 صبح تا 8 شب.

رستوران کاب گولای به خاطر داشتن غذاهایی با کیفیت مشهور است و وعده های غذایی اصیل و اختصاصی تایلندی را به مشتریان عرضه می نماید. این رستوران علاوه بر غذاهای خود به خاطر داشتن محیطی ساده و دوست داشتنی و قیمت مناسب نیز مشهور است.

6. کانوم جین پوکت (Kanom Jeen)

کانوم جین پوکت یک سوپ دیگر است که با استفاده از مرغ، قارچ، گیاه گالانگال (galangal)، گوجه فرنگی و برگ لیمو که در شیره نارگیل پخته شده اند تهیه می گردد. معمولا مقداری فلفل قرمز به این غذا افزوده می گردد ولی این سوپ تند نیست، البته میزان ادویه جات موجود در آن، طعم خاصی به آن داده است. برای این که بتوانید تصمیم بگیرید که کاسه کانوم جین شما از چه نوعی است، باید بین گزینه های گوشت، ماهی، مرغ، خرچنگ و سبزی ها، یکی را انتخاب کنید.

این غذا را کجا بخوریم:

فروشگاه خانوم جین می تینگ، شماره 28، خیابان ساتول، موانگ، پوکت. ساعات کاری: 8 صبح تا 12 ظهر.

رستوران پا مای خانوم جین، خیابان ساتون، شهر پوکت. در کنار رستوران فیل آبی (blue elephant). ساعات کاری: 5:30 صبح تا 11 ظهر.

فروشگاه خانوم جین می تینگ، شماره 28، خیابان ساتول، موانگ، پوکت. ساعات کاری: 8 صبح تا 12 ظهر.

خانوم جین می تینگ یک مرکز صرف صبحانه محبوب و عالی است.

رستوران خانوم جین پا مای. خیابان مای لائوند، پوکت. ساعات کاری: 5:30 صبح تا 11 ظهر.

رستوران خانوم جین، قلب رستوران های تایلندی به حساب می آید. این رستوران برای نودل ها، سس ها و غذاهای سنتی تایلندی خود بسیار مشهور است.

7. خائو مان گای (Khao Man Gai)

خائو مان گای یک نوع برنج و مرغ بسیار روح نواز است. این غذا در میان هزاران نوع مرغ و برنج موجود در جنوب شرقی آسیا، یک طعم جدید را از خود به نمایش می گذارد. خائو مان گای میزبان طعم ها و بافت های متنوعی مانند مرغ آب پز، برنج یاسمن بخارپز، آب مرغ و سس ویژه ای متشکل از زنجبیل، سیر، فلفل قرمز و سس سویا است. خائو مان گای به خوبی با ذائقه افراد محلی و گردشگران جور درآمده است.

این غذا را کجا بخوریم:

عرضه این غذا در میان فروشندگان خیابانی بسیار مرسوم است.

کوتا خائو مان گای، شماره 16-18 سوی سورین مونتری (Soi Surin Montri) در نزدیک میدانی که در مرکز آن یک ساعت واقع شده است. ساعات کاری: از ساعت 10 صبح تا هرزمانی که غذا تمام گردد.

کوتا خائو مان گای، هتل متروپل، پوکت 1 سوی سورین، خیابان مونتری تالات یای، موئه آنگ. ساعات کاری: 10 صبح تا 5 بعدازظهر.

کوتا کوتا خائو مان گای به صورت کلی بیشتر غذایی به نام خائو مان گای (برنج و مرغ تایلندی) را به مشتریان عرضه می نماید که یکی از محبوب ترین غذاهای سریع در تایلند است.

8. پرپیا (Por Pia)

هر چیزی که در پوکت سفارش می دهید، می تواند یک تجربه جدید برای شما باشد. با این وجود اگر به سراغ اسپرینگ رول های لذیذ تایلندی که پرپیا نام دارند می روید، بدون شک گزینه ای لذیذ را در اختیار خواهید داشت.

در پوکت، اسپرینگ رول ها در رستوران های معمولی و مرسوم یا در کنار گاری فروشندگان خیابانی قابل دسترسی است. این غذا به سادگی با پیچیدن یک خمیر به دور گوشت، میگو، سبزی های، نودل برنجی و یا شیرینی های ترد فراوری می گردد. پس از این کار، اسپرینگ رول تازه، کاملا سرخ می گردد. در خاتمه نیز غذایی ترد، چرب و خوش طعم به شما عرضه می گردد.

این غذا را کجا بخوریم:

رستوران لوکتین، تانون دیبوک، بخش قدیمی شهر پوکت (درست در تقاطع بین جاده یائووارات در جاده دیبوک). ساعات کاری: 10 صبح تا 5 عصر.

رستوران طبیعی (Natural)، شماره 62/5 جاده سوی فوتورن (Soi Phutorn)، تالاد یای، موآنگ. ساعات کاری: 9 صبح تا 8 شب.

رستوران لاکتین. نزدیک به چراغ هدایت بین دیبوک و جاده یائووارات، دقیقا در کنار فروشگاه هی-سو ساعات کاری: 10 صبح تا 5 بعدازظهر.

رستوران لاکتین یک رستوران مهم و شناخته شده در پوکت است و به خاطر داشتن نودل های سرخ شده سبک هوکین خود بسیار مشهور است. این بوفه غذای بسیار ساده، تعداد زیادی از غذاهای محلی را به مشتریان عرضه می نماید.

رستوران طبیعی (Natural)، شماره 62/5 جاده سوی فوتورن (Soi Phutorn)، تالاد یای، موآنگ. ساعات کاری: 9 صبح تا 8 شب.

رستوران طبیعی (Natural) برای مدتی بیش از 20 سال توانسته است تا غذاهای تایلندی و بین المللی را به قیمتی معقول به هزاران مشتری عرضه کند.

9. ساتای (Satay)

اگر فرهنگ ساتای خوری در تایلند و به خصوص در پوکت را از دست بدهید، اشتباه بزرگی را مرتکب شده اید. گزینه های متنوعی از ساتای مانند ساتای مرغ، گوشت و … وجود دارند. معمولا ساتای با سس بادام زمینی خورده می گردد و معمولا همین سس بخش محبوب بسیاری از افراد در این غذا است. این سس ترکیبی عالی از ماهی، زنجبیل، پیاز سبز، برگ گشنیز، فلفل هالوپینو، فلفل سیاه، کره بادام زمینی، روغن کنجد، آب لیمو و شیره نارگیل است. خوردن ساتای برای دوستداران غذا یک گزینه عالی و چرب و نرم در سفر به پوکت به حساب می آید.

این غذا را کجا بخوریم:

رستوران خون جید راد-نا یود پاک (Khun Jeeds Rad-Na Yod Pak)، خیابان انگا، زیر هتل مونگ فنگ، در فاصله نزدیک با هتل اون اون و بانک کاسیکورن. ساعات کاری: 9 صبح تا 8:30 شب.

:رستوران می تون پو، جاده پوکت، مقابل هتل متروپل و برج ساعت و چراغ هدایت سورین. ساعات کار 8 صبح تا 8 شب.

خون جید راد-نا یود پاک زیر هتل مونگ فنگ، در فاصله نزدیک با هتل اون اون و بانک کاسیکورن. ساعات کاری: 8 صبح تا 8 شب

در رستوران خون جید راد-نا یود پاک در شهر پوکت می توانید از غذاهایی متنوع از جنس گوشت قرمز و غذاهای دریایی لذت ببرید. محبوب ترین غذا این رستوران، ساتای مرغ (chicken satay) آن است.

رستوران می تون پو (Mee Ton Poe)

شماره 8-7/214، جاده پوکت، تامبون تالات یای، آمفوئه موئنانگ. ساعات کاری: 8 صبح تا 8 شب

10. پنکیک روتی (Roti Pancake)

پنکیک روتی یک سبک خاص و منحصربه فرد برای درست کردن پنکیک های شیرین است. این پنکیک روتی های تایلندی دارای دو بخش هستند: خمیر و مواد داخلی. خمیر از ترکیب آرد، تخم مرغ، شیر غلیظ شده، شکر و نمک تهیه می گردد. مواد داخلی نیز می توانند از میوه های مختلفی که می خواهید بخورید تامین شوند. در بعضی از مغازه ها این پنکیک ها با شیره نارگیل غلیظ یا بستنی بر روی آن ها به مشتریان سرو می شوند. کافی است در خیابان ها راه افتاده و به دنبال تابلو پنکیک روتی باشید تا از این غذای خوش طعم لذت ببر ید.

این غذا را کجا بخوریم:

این غذا را به راحتی می توان در میان فروشندگان خیابانی حاضر در ساحل پاتونگ در پوکت پیدا کرد.

فروشگاه پنکیک و کرپ فرانسوی تایلندی

8 فروشگاه پنکیک و کرپ فرانسوی تایلندی، پاتونگ، منطقه کاتو، پوکت، تایلند. ساعات کاری: 9 صبح تا شب.

فروشگاه پنکیک و کرپ فرانسوی تایلندی یک مکان راحت و ارزان برای خوردن بهترین پنکیک های روتی در تایلند است.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 287

به "این 10 غذا را در سفر به پوکت امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 10 غذا را در سفر به پوکت امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید