این غذاها جزو بهترین خوراک های تایلند هستند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، با سفر به تایلند دلتان را صابون بزنید

بدون شک غذاهای خوش مزه و خوش آب و رنگ تایلندی احتیاج به معرفی نداشته و تقریبا در بیشتر شهرهای بزرگ دنیا می توان دست کم یک رستوران تایلندی پیدا کرد اما صرف غذاهای تایلندی در خود تایلند، تجربه ای متفاوت محسوب شده و برای هر گردشگری، خاطره انگیز خواهد بود.

این غذاها جزو بهترین خوراک های تایلند هستند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

ترکیب مزه های مختلف شیرین، شور، تند و ترش که در غذاهای تایلندی وجود دارد، در هیچ نمونه دیگری وجود نداشته و در این میان هیچ کدام به اندازه سوپ مشهور تایلندی یعنی (tom yam) جالب توجه نیستند.

سرآشپزهای تایلندی واقعا با استعداد بوده و با بهره دریافت از ایده غذاهای بیگانه، آن ها را به شکل تایلندی درآورده و ارائه می نمایند. بهترین نمونه برای این غذاها، نودل است. توصیه می کنیم در تایلند؛ خوردن سالادهای معمولی را فراموش نموده و سالاد پاپایا (som tam) سفارش دهید. (پاپایا نوعی میوه استوایی است که شبیه به خربزه هایی به رنگ زرد آتشین و نارنجی هستند و مزه ای شیرین و خاص دارند. این میوه در گروه صیفی جات قرار نگرفته و روی درخت رشد می نماید- مترجم) کاری سبز تایلندی (Thai green curry) نیز غذای فوق العاده دیگری است که در تایلند باید آن را امتحان کنید. در این فهرست به شما 10 غذای مشهور و خوشمزه تایلندی پیشنهاد می گردد که می توانید در سفر خود به این کشور، آن ها را سفارش دهید.

تام یام گونگ (Tom Yam Goong )

این غذا را می توان الهام بخش رایحه سنتی و ملی تایلند دانست زیرا در آن میزان بسیار زیادی از سبزیجات استفاده می گردد. برگ لیمو، گالانگال (نوعی زنجبیل)، موسیر و سایر گیاه های عطرآگین موجود در این غذا، رایجه ای استثنایی از آن ارائه می نماید. این غذا معمولا به همراه فلفل قرمز و سس ماهی مصرف شده و مواد اولیه آن میگو و قارچ است. طعم این غذا استثنائی بوده و ترکیبی از مزه های تند و ترش در آن احساس می گردد. به همین دلیل این غذا را می توان یک پیش غذای مناسب تلقی نموده و یا با برنج مصرف کرد.

پاد تاهی (Pad Thai )

این غذا را می توان امضای آشپزی تایلندی در سراسر جهان محسوب کرد. پاد تاهی در همه جای جهان شناخته شده و نیازی به معرفی ندارد. این غذا در بخش های مختلف تایلند و براساس فرهنگ های متفاوت، به شکل های مختلفی سرو می گردد اما معمولا ترکیبی از نودل تزئین شده با جوانه لوبیا، پیاز و بادام زمینی خرد شده سرو می گردد. این غذا عموما در وعده شام مصرف شده و شما می توانید به دلخواه خود به آن سس ماهی، شکر، فلفل قرمز و بادام زمین خرد شده اضافه نموده و طعم دلخواه خود را به دست آورید.

سوپ نودل (Kuay Tiew)

برای خوردن این غذا، استفاده از چوب های سنتی غذاخوردن در شرق آسیا (چاپ استیک) را فراموش نموده و سعی کنید کاسه محتوی غذا را بدون خجالت سر بکشید. تنوع ترکیبات به کار رفته در این غذا به حدی است که ممکن است 10 آشپز، آن را به ده روش مختلف و با ده طعم متفاوت تهیه نمایند. رشته های نودل به کار رفته در این غذا معمولا باریک هستند و به ندرت از نودل های پهن استفاده می گردد. این نودل در یک مایع سوپ مانند به همراه هر نوع گوشت مورد علاقه مصرف نماینده از قبیل: گاو، گوسفند، مرغ، اردک، ماهی، میگو و … آماده می گردد.

(Som Tam)

این سالاد پر ادویه بر پایه میوه پاپایا تهیه می گردد که عمدتا در شمال تایلند می روید. اما امروزه در تمامی این کشور مورد استفاده قرار داشته و محبوب است. در مناطق مختلف تایلند، این غذا را به روش های مختلفی تهیه می نمایند و طعم کلی آن می تواند شیرین، ترش و … بوده و در هر رستورانی به شکل خاص خود سرو گردد. به صورت کلی در این سالاد، پاپایای خرد شده را کمی حرارت داده و سپس مرغ کبابی به همراه برنج به آن اضافه می گردد. این ترکیب، دارای طعمی فوق العاده خوشمزه است.

خوراک مرغ و بادام هندی(Gai Med Ma Moung)

بادام هندی بو داده شده، سس سویای شیرین، عسل، سیر و فلفل قرمز که در بیشتر غذاهای تایلندی وجود دارد، مواد جانبی این غذا را تشکیل می دهند. طعم این مواد که به همراه مرغ پخته می شوتد، استثنایی بوده و بهترین نوع این غذا در پوکت تهیه شده و به فروش می رسد. بادام هندی نیز بومی این منطقه بوده و به راحتی قابل دسترس است.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 424

به "این غذاها جزو بهترین خوراک های تایلند هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذاها جزو بهترین خوراک های تایلند هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید