تحول در کشاورزی با تراکتور هوشمند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، کشاورزی یکی از بخش هایی است که از فناوری تأثیر زیادی گرفته و در یک دهه گذشته تکنولوژی خودروهای خودران به این بخش ورود نموده است.در سال 2011 با ساخت تراکتور روباتیک self-steering نخستین گام ها در این زمینه برداشته شد تا زندگی کشاورزان اندکی آسان تر گردد و حالا Monarch Tractor به عنوان هوشمندترین تراکتور دنیا در آستانه ورود به بازار است.

تحول در کشاورزی با تراکتور هوشمند

هر چند در این تراکتور هنوز فضایی برای راننده وجود دارد اما با استفاده از تکنولوژی های نوین می تواند بسیاری از کارهای کشاورز را بدون راننده انجام دهد.

این تراکتور به دوربین های 360درجه، تعدادی سنسور و نیز نرم افزار مسیریابی خودمختار مجهز است و می توان از قبل برنامه هایی معین به آن داد تا بدون حضور راننده و به تنهایی، همه این وظایف از پیش مشخص شده را انجام دهد. ازسوی دیگر اپراتورها هم می توانند کنترل هوشمندترین تراکتور دنیا را در دست بگیرند و به وسیله اپلیکیشن هایی ویژه با آن ارتباط برقرار نمایند.

گفته می گردد این تراکتور هوشمند همچنین موانع، انسان و سایر جانوران را کاملاً بدرستی تشخیص می دهد و به محض اینکه به آنها نزدیک گردد از حرکت می ایستد تا به کسی آسیبی نرسد یا با مانع برخورد نکند. اگر این تراکتور در حال آبپاشی یا سمپاشی روی درختان و... باشد ولی تشخیص دهد که به یک انسان نزدیک می گردد بلافاصله از حرکت بازمی ایستد و سمپاشی یا آبپاشی را متوقف می نماید تا فرد آسیب نبیند.

این تراکتور همچنین می تواند با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم های یادگیری ماشینی، به مرور نقشه کل مزرعه یا باغ را در حافظه خود ذخیره کند و بدون دخالت نیروی انسانی یا اپراتور همه وظایفش را انجام دهد. تراکتور یاد شده به صورت روزمره از سنسورها استفاده می نماید و با پردازش و آنالیز دیتای جمع آوری شده در حافظه 240گیگابایتی آن، سلامت محصولات را مورد آنالیز قرار می دهد و اگر محصولی به آفت دچار شده باشد بلافاصله آن را اعلام می نماید تا اقدامات لازم انجام گردد. همچنین از این آنالیز دیتا برای تشخیص میوه های رسیده استفاده می نماید و زمان دقیق چیدن میوه یا برداشت محصولات را تخمین می زند. این تراکتور هوشمند باتری الکتریکی دارد و با هر بار شارژ می تواند تا 10ساعت کار کند و پس از آن، به مدت 4تا 5ساعت در ایستگاه شارژ خود قرار می گیرد تا انرژی مورد احتیاج آن تأمین گردد. این تراکتور از پاییز 2021 با بهای 50هزار دلار آماده فروش خواهد بود.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1570

به "تحول در کشاورزی با تراکتور هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول در کشاورزی با تراکتور هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید