چه کالاهایی در خبرنگاران فروش بیشتری دارند؟

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به نظر شما خبرنگاران گوشی موبایل بیشتر می فروشد یا اجناس سوپرمارکتی، خوردنی و نوشیدنی؟

چه کالاهایی در خبرنگاران فروش بیشتری دارند؟

به نقل از آی تی رسان: بیشترین سهم فروش در کدام دسته کالایی است؟ تجهیزات الکترونیکی و دیجیتالی فروش بیشتری دارند یا لوازم خانگی و آشپزخانه؟ لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم برقی و خودرویی چه سهمی در بازار فروش خبرنگاران دارند؟ پرفروش ترین کالای سال 98 خبرنگاران چه جنسی بوده و مردم روی خبرنگاران بیشتر چه چیزهایی را جست وجو می کنند؟

تحلیل رفتار کاربران و واکنش های آن ها نسبت به عرضه و تقاضای دسته های مختلف کالایی در مقاطع مختلف در کنار تحلیل داده های بازدیدها، جست وجوها، سفارش ها و سبد خرید کاربران می تواند به آمارها و نمودارهای جالبی منجر شود که مطمئنا هم برای کاربران و هم برای کسب وکارها و فروشنده ها مفید و راه گشا هستند.

کاربران خبرنگاران بیشتر چه کالاهایی را جست وجو می کنند؟

آمارهای جست وجوی کاربران می تواند نشان بدهد روی فروشگاه خبرنگاران، چه دسته کالاهایی بیشتر متقاضی دارد یا کاربران دنبال چه کالاهایی روی این پلتفرم هستند.

اتفاقا، خبرنگاران به یک ابزار جست وجوی کالا برای کاربران ایرانی تبدیل شده است و وقتی قیمت، مشخصات و مدل های یک کالا را نیاز دارند؛ سریعا وب سایت یا اپلیکیشن موبایل خبرنگاران را باز کرده و نام کالا را جست وجو می کنند. به همین دلیل، آمارهای جست وجوی خبرنگاران هم یک نمونه آماری کامل و قابل اتکا هستند و هم گستردگی آن ها می تواند علاقه مخاطبان را بازگو کند.

در سال 98، کاربران خبرنگاران بیش از 25 میلیون بار در جست وجوی گوشی های موبایل روی این پلتفرم بودند. موبایل بیشتر از هر کالای دیگری جست وجو شده و کالای دوم که هدفون، هدست و هندزفری است؛ با فاصله بسیار زیادی، نزدیک به 6 میلیون بار جست وجو شده است.

کنسول ها و لوازم جانبی بازی کمی کمتر از 5 میلیون بار جست وجو شده و سومین کالای مورد علاقه مردم روی خبرنگاران است.

کفش، اسباب بازی، ماسک تنفسی، ساعت مچی، لپ تاپ، دستکش، مودم، تبلت و هارددیسک اکسترنال، دسته های کالایی بعدی با بیشترین جست وجو هستند. به وضوح مشخص است کالاهای دیجیتالی بیشترین سهم جست وجو روی این خرده فروشی را دارند. اگر بخواهیم به انتهای این فهرست نگاهی بیندازیم؛ دمبل، کتاب، الکل و مواد ضدعفونی کننده، شامپو، لامپ و فلش مموری را به ترتیب از آخر به ابتدا خواهیم دید.

تقاضا برای کدام کالاها بیشتر است؟

یک روش دیگر بررسی دسته های کالایی پر طرفدار در خبرنگاران، بررسی رفتار مشتری و کاربران در عرضه و تقاضای کالاها است. بررسی داده های عرضه و تقاضای دسته های مختلف کالایی، علاوه بر اینکه برای رسانه ها جذاب و حاوی نکاتی مهم است؛ بهترین راهنما برای ده ها هزار تولیدکننده، صنعت گر، هنرمند، توزیع کننده و فروشنده است تا بتوانند با برنامه ریزی، جایگاه بهتری در این مارکت پلیس به دست بیاورند.

برای داشتن تصویری از شرایط عرضه و تقاضای دسته های کالایی مختلف، طیف وسیعی از متغیرهای رفتاری کاربران از جمله تعداد بازدید (Sessions) از صفحه جزئیات محصول و صفحه لیست محصولات، متوسط زمان بازدید، تعداد خرید، نرخ تبدیل، تعداد کاربران، تعداد بازدید مکرر (Impression) از صفحه جزئیات و لیست محصولات در نتایج جست وجوی گوگل و نرخ کلیک آن ها بررسی شده است.

در نهایت به نمودار جالبی می رسیم که نشان می دهد لوازم خانگی غیربرقی بالاترین عرضه و تقاضا را دارد. لوازم جانبی الکترونیکی، لوازم خودرو، لوازم اداری و لوازم تحریر، کتاب و هنر نیز از عرضه و تقاضای زیاد برخوردار هستند. تجهیزات کامپیوتری، موبایل و تبلت، مواد بهداشتی خانه، مواد غذایی تازه و خشک در دسته عرضه کم ولی تقاضای زیادی قرار دارند.

لباس، اکسسوری مد و پوشاک به همراه لوازم ورزش و سفر در دسته کالایی عرضه زیاد و تقاضای کم جای گرفتند و لباس کودک، کفش، پوشاک ورزشی، لوازم خانگی برقی، کارت هدیه، لوازم شخصی برقی، لوازم بهداشت، تغذیه و مراقبت از کودک هم در دسته عرضه و تقاضای کم تقسیم شدند.

براساس همین داده ها می توان نموداری از دسته های کالایی مبتنی بر تقاضا و رضایت روی خبرنگاران تهیه کرد که در زیر قابل مشاهده است:

مواد غذایی خشک و تازه، موبایل و تبلت، بهداشت خانگی و فردی، تجهیزات کامپیوتر و کتاب، لوازم التحریر و هنر در دسته کالاهای با تقاضا و رضایت بالا قرار دارند. در جهت مخالف این ها، لوازم خودرو و اداری، لوازم خانگی غیربرقی و لوازم جانبی الکترونیکی در دسته تقاضای زیاد با رضایت کم چینش شدند.

مارکت پلیس در برابر خرده فروشی

با نگاهی به سهم هر دسته کالایی در مارکت پلیس و خرده فروشی خبرنگاران، باز هم می توان جایگاه دسته های کالایی را در فروش ریالی و تعدادی برآورد کرد.

در مدل مارکت پلیس، بیش از 60 هزار فروشنده برای عرضه کالاها روی خبرنگاران با هم رقابت دارند ولی در مدل خرده فروشی، خود بخش بازرگانی خبرنگاران با تامین کالاهای داخلی و بین المللی، به طور مستقیم کالاها را به مشتریان عرضه می کند.

در نمودارهای زیر به وضوح مشخص است بخش اعظمی از فروش خبرنگاران مبتنی بر مارکت پلیس است و هر دسته کالایی چه حجمی از این بازار را به خود اختصاص داده است.

پوشاک، کالاهای دیجیتالی، لوازم خودرو و ابزارهای اداری، ورزش و سفر و لوازم آرایشی و بهداشتی هم از نظر فروش ریالی و هم از نظر فروش تعدادی، جزو دسته های کالایی پر اهمیت خبرنگاران هستند.

در خرده فروشی، بیشتر دسته های کالایی خوردنی و آشامیدنی، خانه و آشپزخانه، مادر و کودک و تجهیزات دیجیتالی مشاهده می شوند.

کدام دسته کالایی فروش بیشتری دارند؟

قابل پیش بینی است که تجهیزاتی مانند لپ تاپ، موبایل و به طور مشخص تجهیزات دیجیتالی در فروش ریالی خبرنگاران سهم بالایی دارند ولی از نظر تعداد فروش رتبه های پایین تری خواهند داشت. در عوض، انتظار داریم سوپرمارکتی ها، تجهیزات خانه و آشپزخانه یا لوازم آرایشی و بهداشتی از نظر تعداد فروش سهم بیشتری داشته ولی در فروش ریالی پایین تر باشند.

نمودارهای سهم فروش ریالی و سهم فروش تعدادی سال 98 خبرنگاران چنین منطقی دارند. کالاهای دیجیتالی 53.7 درصد کل فروش ریالی این مارکت پلیس را تشکیل می دهند و پس از آن، دسته های کالایی خانه و آشپزخانه با 20.8 درصد و آرایشی، بهداشتی و سالامت با 7.4 درصد هستند.

اسباب بازی کودک و نوزاد با 1.3 درصد کمترین سهم فروش ریالی را در میان دسته های کالایی خبرنگاران دارند. همین طور، لوازم خودرو و اداری، کتاب، لوازم التحریر و لوازم هنر هم جزو دسته های کالایی با سهم فروش کم هستند.

اما از نظر فروش تعدادی، تجهیزات خانه و آشپزخانه با 21.9 درصد بیشترین فروش و پس از آن ها خوردنی ها و آشامیدنی ها با 19.4 درصد در رتبه بعدی هستند. کالاهای دیجیتالی با 18.2 درصد، آرایشی، بهداشتی و سلامت با 17 درصد و مد و پوشاک با 8.1 درصد در مکان های بعدی از نظر فروش هستند. در این شاخص، باز هم گروه کالایی اسباب بازی های کودک و نوزاد کمترین فروش تعدادی را دارند.

کالاهای پرفروش

در انتهای این مقاله می خواهیم یک گزارش جالب هم از پرفروش ترین کالاها در خبرنگاران طی سال 98 بدهیم.

لامپ ال ای دی 7 وات لیتومکس پرفروش ترین کالا از نظر تعداد لقب گرفته است. گوشی نوکیا مدل 106 ساخت سال 2019 دو سیم کارته، دومین کالای پرفروش تعدادی سال 98 خبرنگاران است. ماشین اصلاح، چراغ LED یو اس بی، کمربند مردانه مدیر چرم MKM6، فلش مموری سن دیسک Cruzer Blade CZ50 و تبدیل OTG ریمکس مدل RA-OTG از پرفروش ترین های جالب دیگر خبرنگاران از نظر تعداد هستند.

اما در فروش ریالی، گوشی سامسونگ گلکسی A50 دو سیم کارته 128 گیگابایت در رتبه نخست قرار گرفته است. 9 کالای پرفروش ریالی بعدی خبرنگاران هم گوشی موبایل هستند که تاییدی بر آمارهای ارائه شده در بالا از نظر جست وجو و دسته های کالایی پرفروش در این پلتفرم است.

شما می توانید ویدئو اختصاصی ما در این زمینه را ببینید:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1414

به "چه کالاهایی در خبرنگاران فروش بیشتری دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کالاهایی در خبرنگاران فروش بیشتری دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید