تقلید دقیق همه صداها با هوش مصنوعی چینی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از فیوچریسم، نرم افزار یادشده می تواند بعد از تقلید از صدای دریافتی آن را بر مبنای جنسیت دیگری اعم از مردانه و زنانه بازسازی کند و لهجه یا گویش دیگری به آن ببخشد.

تقلید دقیق همه صداها با هوش مصنوعی چینی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

بایدو که به گوگل چین شهرت یافته با این دستاورد تازه نشان داده که به چه پیشرفت های قابل توجهی در حوزه هوش مصنوعی دست یافته است. نکته مهم این است که نرم افزار ابداعی بایدو حتی می تواند فایل های صوتی بسیار کوتاه را هم با دقت بالا بازسازی کند.

بسیاری از نرم افزارهای طراحی شده مشابه برای تقلید دقیق اصوات مورد نظر باید فایل هایی با زمان بالا دراختیار داشته باشند. بایدو خود در سال 2017 نرم افزار مشابهی طراحی نموده بود که برای تقلید هر صدا به دریافت فایل های 30 دقیقه ای احتیاج داشت.

شرکت ادوب هم نرم افزاری به نام VoCo عرضه نموده که بعد از دریافت نمونه ای 20 دقیقه از صدای هر فرد از آن تقلید می نماید. جدی ترین رقیب بایدو شرکتی کانادایی به نام Lyrebird است که به حدود یک دقیقه صدا برای تقلید و بازسازی احتیاج دارد.

بدیهی است که چنین فناوری می تواند مورد سواستفاده های گسترده امنیتی نیز قرار بگیرد، اما می تواند کاربردهای فناوری در حوزه های آموزشی، طراحی دستیارهای هوشمند دیجیتال و غیره داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 558

به "تقلید دقیق همه صداها با هوش مصنوعی چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقلید دقیق همه صداها با هوش مصنوعی چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید