معرفی 4 سرویس ترجمه متن برتر؛ مترجم انگلیسی به فارسی و برعکس

به گزارش مجله سفرنامه دبی، در این مطلب به معرفی 4 سرویس ترجمه متن برتر (مترجم انگلیسی به فارسی و برعکس) می پردازیم که می توانید انوع متون مختلف را به آن ها داده و ترجمه را به زبان های مختلف دریافت کنید.

معرفی 4 سرویس ترجمه متن برتر؛ مترجم انگلیسی به فارسی و برعکس

این روزها بنا به دلایل مختلف، احتیاج به مترجم متن به شدت در بین کاربران حس می گردد. اپلیکیشن ها یا سرویس های مترجم متن با هدف ترجمه متن شما از زبانی به زبان دیگر توسعه می یابند و از یک موتور قدرتمند هم برای این کار استفاده می نمایند. اما بعضی از آن ها یک سری قابلیت های مجذوب کننده تری را هم در اختیار کاربران قرار می دهند که از جمله این موارد می توان به تبدیل گفتار به نوشتار، امکان خواندن متن ترجمه شده، امکان اشتراک متن و… اشاره نمود.

در این بین، یافتن اپلیکیشن یا سرویسی که بتواند تمام احتیاجهای شما را به صورت یک جا رفع کند واقعا کم است. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم این مطلب را بنویسیم و در آن، 4 سرویس مترجم متن برتر را به شما معرفی کنیم.

توجه داشته باشید این سرویس ها چون ماشینی هستند، همواره در ترجمه متون مختلف، درصدی خطا دارند که این مقدار بستگی به نوع مطلب دارد. شما نمی توانید یک جمله پیچیده و طولانی را به سرویس بدهید و انتظار داشته باشید بدون غلط، یک ترجمه استثنائی و بی نقص را در اختیار شما قرار دهد.

به این نکته اشاره نمودیم تا قبل از استفاده از هر سرویس مترجم بدانید ممکن است متن مورد نظر شما بعد از ترجمه از انگلیسی به فارسی و برعکس، به بازبینی مجدد احتیاج داشته باشد. گفتنی است در انتها برای اینکه مقایسه ای بین این چهار سرویس داشته باشیم، دو متن ثابت را با تمام آن ها ترجمه کردیم که به صورت خیلی سطحی دست تان بیاید کدام سرویس از دیگری بهتر است. برای این کار هم از یک پاراگراف در داخل همین متن برای تبدیل فارسی به انگلیسی و یک متن مرتبط انگلیسی برای تبدیل از این زبان به فارسی یاری می گیریم.

1. گوگل ترنسلیت

نخستین و تقریبا می توانیم بگوییم برترین سرویس مترجم متن که از ترجمه در حالت انگلیسی به فارسی و برعکس هم پشتیبانی می نماید، گوگل ترنسلیت است. سرویسی که به صورت آنلاین در دسترس کاربران قرار گرفته است و می تواند علاوه بر معنا و مترادف کلمات، متون را هم از زبانی به زبان دیگر ترجمه کند و حتی آن ها را بخواند. از جمله قابلیت های خوب این سرویس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

از تایپ صوتی پشتیبانی می نماید، امکان ذخیره ترجمه در واژه نامه گوگل وجود دارد، بعضی از ترجمه های خاص به وسیله انجمن ترجمه گوگل آنالیز شده تا معین گردد ترجمه صحیح و دقیقی از آنها ارائه می گردد، از ترجمه URL پشتیبانی می نماید، از زبان های بسیار زیادی پشتیبانی می نماید، به صورت اتوماتیک زبان ورودی را تشخیص می دهد، عملکرد آن سریع است و بسیاری موارد دیگر. تنها ایرادی هم که می توان به آن وارد کرد، ترجمه های بسیار اشتباهی است که در صورت پیچیده بودن متن، اجتناب ناپذیر خواهد بود.

2. مترجم متن ترگمان

ترگمان یک سرویس ترجمه متن (مترجم انگلیسی به فارسی و برعکس) ایرانی عالی است که در آزمایشگاه پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال 1390 ایجاد شد. این سرویس که از موتور ترجمه نورونی قدرت می گیرد، سرعت و دقت بسیار بالایی در ترجمه متون دارد و به کاربر این اجازه را می دهد که 9 زبان زنده جهان را به هم ترجمه کند. ترجمه های میان زبان های زیر به صورت دوطرفه مورد پشتیبانی سرویس ترگمان هستند:

  • انگلیسی - فارسی
  • انگلیسی - روسی
  • انگلیسی - فرانسوی
  • انگلیسی - ترکی استانبولی
  • انگلیسی - ژاپنی
  • انگلیسی - عربی
  • انگلیسی - ژاپنی
  • انگلیسی - اسپانیایی
  • انگلیسی - آلمانی
  • فارسی - روسی
  • فارسی - آلمانی
  • فارسی - فرانسوی
  • فارسی - اسپانیای
  • فارسی - ترکی استانبولی
  • فارسی - ژاپنی
  • فارسی - عربی

3. بینگ مایکروسافت

بینگ یک سرویس ترجمه متن توسعه داده شده به وسیله شرکت مایکروسافت است که اگرچه محبوبیت و معروفیت آن به مقدار گوگل ترنسلیت نیست اما توانایی بالایی در زمینه برگرداندن زبان های مختلف دارد. این سرویس بسیار ساده طراحی شده و سرعت بالایی هم دارد.

خوشبختانه بینگ به صورت دو طرفه از زبان فارسی پشتیبانی می نماید تا بدین ترتیب کاربران فارسی زبان هم بتوانند از آن استفاده نمایند. از جمله قابلیت های خوب این سرویس می توان به امکان نوشتن متن های طولانی، رابط کاربری ساده و در عین حال زیبا و مجذوب کننده، امکان پخش صوتی متون حتی با لهجه های مختلف با صدای زن و مرد، امکان اشتراک ترجمه ها و… اشاره نمود.

بعلاوه فقط بینگ است که حتی متن های فارسی را هم که می خواهید ترجمه شان به زبان انگلیسی را بدانید، برایتان می خواند. سایر سرویس ها هنوز برای زبان فارسی این قابلیت را ندارند.

4. مترجم متن یاندکس ترنسلیت

در نهایت هم می رسیم به مترجم متن یاندکس که یکی از برترین مترجم های آنلاین برای تصاویر و وب سایت ها به شمار میرود. از این سرویس بیشتر برای ترجمه کامل یک وب سایت یا تصاویر مختلف استفاده می گردد.

از جمله قابلیت های خوب این سرویس می توان به امکان ورودی صوتی، امکان خواندن متون ترجمه شده، امکان اشتراک متون ترجمه شده با افراد مختلف، پیشنهاد و تصحیح ترجمه های نادرست، پشتیبانی از متون بسیار بلند، چک کردن املای کلمات حین نوشتن آن ها و… اشاره نمود.

مقایسه چهار مترجم بالا در ترجمه متن از انگلیسی به فارسی و برعکس

در انتها برای مقایسه، دو متن ثابت را با تمام آن ها ترجمه می کنیم تا به صورت خیلی سطحی دست تان بیاید کدام سرویس از دیگری بهتر است.

ترجمه متن فارسی به انگلیسی

ترجمه متن انگلیسی به فارسی

همانطور که مشاهده می کنید، برترین ترجمه را در مجموع، گوگل ترنسلیت ارائه داده است؛ خصوصا در حالت انگلیسی به فارسی. با این حال نظر شما چیست؟

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2278

به "معرفی 4 سرویس ترجمه متن برتر؛ مترجم انگلیسی به فارسی و برعکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 4 سرویس ترجمه متن برتر؛ مترجم انگلیسی به فارسی و برعکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید