تنگ بنو لمزان ، بهشت پنهان در بندر لنگه

به گزارش مجله سفرنامه دبی، در این مطلب از وب سایت گردشگری خبرنگاران شما را با تنگ بنو لمزان یکی از زیباترین تنگ های ایران آشنا خواهیم کرد. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

تنگ بنو لمزان ، بهشت پنهان در بندر لنگه

در 90 کیلومتری شرق شهرستان بستک روستای بسیار زیبایی واقع شده است که در خود بهشتی پنهان نموده است. تنگ بنو لمزان ، در 5 کیلومتری شهر لمزان از توابع بندرلنگه در استان هرمزگان است. منطقه خلیج فارس، شهر لمزان از توابع بندرلنگه است که در جهت دژگان بستک قرارگرفته و فاصله حدود 180 کیلومتری با بندرعباس و 130 کیلومتری با بندرلنگه دارد.

تنگ بنو لمزان ابتدا جهتی 30 دقیقه ای پیاده روی دارد و پس ازآن جهت آبی با حدود بیش از 12 آبگیر را طی می نماید. روستای لمزان در دوران گذشته از توابع شهر بستک بوده است، أما اکنون از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرلنگه است و در دهستان مهران بندر لنگه واقع شده است.یکی از روستاهای بخش مهران و مرکز بخش مهران می باشد جمعیت این روستا بیش از سه هزار نفر است.

لمزان از مجموعهٔ چند ده بزرگ و کوچک و نزدیک به هم دیگر تشکیل شده است که به توضیح زیر است: مرکز روستا (جمعاً جمعیت لمزان2900 نفر است اسامی محله های لمزان عبارت است از مغدان-لدخو-کهورکوچه-چاهگز-باغ-خهی-ده وسط-سربالا-سرمیران- گود سرخ-بردستان) وخور چاه با 32 خانوار 161 نفر جمعیت. که همه اهل سنت واز پیروان امام محمد ادریس شافعی هستند.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

رشته آبی شدیدا شور در لمزان در جریان است که باعث شده است کشاورزی در این روستا آنچنان رواج نداشته باشد. تنگه بنو در 5 کیلومتری شهر لمزان واقع شده است. این تنگه ابتدا جهتی 30 دقیقه ای پیاده روی دارد و پس از آن جهت آبی با حدود بیش از 12 آبگیر را طی می نماید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 800

به "تنگ بنو لمزان ، بهشت پنهان در بندر لنگه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنگ بنو لمزان ، بهشت پنهان در بندر لنگه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید