تور طبیعت گردی دریاچه حوض سلطان ، طبیعتگردی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، در این فصل که آب و هوا سرد می باشد بیشتر آژانس های مسافرتی تور های زمستانی را ارائه می دهند. تور های طبیعت گردی در فصول سرد و گرم سال انواع مکان های طبیعی و گردشگری را برای سرگرمی انتخاب می نمایند و اشخاصی که از هواداران طبیعت می باشند و گردش در طبیعت را دوست دارند، این تورهای طبیعت گردی را برای گردش انتخاب می نمایند. سایت خبرنگاران، پرتالی جامع و کامل می باشد که انواع تورهای مسافرتی و تورهای طبیعت گردی و ... را برگذار می نماید و اشخاصی که در پی مکانی مناسب برای گردش و سرگرمی می باشند می توانند تور مناسب را انتخاب نمایند. یکی از این تورهای طبیعت گردی، دریاچه حوض سلطان می باشد. در این متن درباره تور طبیعت گردی دریاچه حوض سلطان توضیحاتی داده می گردد با ما همراه باشید.

تور طبیعت گردی دریاچه حوض سلطان ، طبیعتگردی

کمی بیشتر درباره دریاچه حوض سلطان

در کنار اتوبان شلوغ تهران قم قسمتی را مشاهده می کنید که مملوء از نمک است و ازدور، نمایی سفید دارد، این مکان دریاچه نمک حوض سلطان است. این منطقه دارای دو چاله نمکین می باشد، یکی از این چاله ها به نام حوض سلطان منطقه ای طبیعی می باشد که همیشه طبیعت گردان بسیاری به این منطقه سفر می نمایند و از نزدیک این طبیعت شگفت انگیز را مشاهده می نمایند. در فصولی که آب و هوا بارانی است بر اندازه آب این دریاچه افزوده می گردد، به عبارتی دیگر می توان گفت بعد از ذوب شدن برف های سطح رشته کوه البرز آب این منطقه نیز افزایش می یابد و بر روی این زمین های نمکی و شوره زار جاری می گردد، به طوری که در فصول پرآبی همانند زمستان کفه نمکی حوض سلطان به زیر آب می رود البته این منطقه علاوه بر نمک رسوبات دیگری همانند گچ , رس و ... نیز دارد. آب این منطقه نیز به علت وجود نمک فراوان شور می باشد و به صورت فصلی در منطقه وجود دارد. در این منطقه بیش از دویست گونه پوشش گیاهی , جلبک , باکتری و ... وجود دارد.

طبیعت گردی دریاچه حوض سلطان

گردشگران طبیعت که برای گردش این منطقه را انتخاب کرده اند و از گشت و گذار در آن لذت می برند بایستی بدانند که برترین زمان سفر به این منطقه چه زمانی است. برای رفتن به این دریاچه اویل بهار یا اوایل پاییز برترین زمان است زیرا در مواقع دیگر سال آب و هوای این منطقه بسیار سرد است یا بسیار گرم می باشد. اما در فصل بهار آب و هوای منطقه معتدل است پس به شما پیشنهاد می کنیم که در فصل بهار به این منطقه سفر کنید. اشخاصی که به این منطقه سفر می نمایند با مدیریت تور بایستی در استان قم اقامت نمایند زیرا در این منطقه به علت آب دریاچه امکان اسکان وجود ندارد. به طور کلی بازدید از این دریاچه و طبیعت بکر آن خالی از لطف نیست شما می توانید با اطلاع از برنامه های مسافرتی و انواع تورهای طبیعت گردی سایت خبرنگاران , مکانی مناسب برای گردش و سرگرمی خود بیابید و نهایت لذت را ببرید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2366

به "تور طبیعت گردی دریاچه حوض سلطان ، طبیعتگردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور طبیعت گردی دریاچه حوض سلطان ، طبیعتگردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید