مهمترین جاذبه های تاریخی کانادا را بشناسیم

به گزارش مجله سفرنامه دبی، کانادا یکی از کشورهای پهناور جهان است که تاریخ غنی و متنوعی دارد. این کشور از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب دارای جاذبه های تاریخی متعددی است که هر کدام از آنها روایتگر بخشی از تاریخ و فرهنگ کانادا هستند. در این مقاله قصد داریم به معرفی مهمترین جاذبه های تاریخی کانادا بپردازیم.

مهمترین جاذبه های تاریخی کانادا را بشناسیم

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

سرزمین های بومی

تاریخ کانادا با تاریخ بومیان این سرزمین گره خورده است. بومیان کانادا هزاران سال قبل از ورود اروپاییان در این سرزمین زندگی می کردند و فرهنگ منحصر به فرد خود را داشتند. امروزه نیز بسیاری از بومیان کانادا در این کشور زندگی می کنند و فرهنگ و سنت های خود را حفظ کرده اند.

یکی از مهمترین جاذبه های تاریخی کانادا، سرزمین های بومی است. این سرزمین ها شامل مکان های مقدس بومیان، روستاهای سنتی و آثار باستانی آنها می شود. برخی از مهمترین سرزمین های بومی کانادا عبارتند از:

  • سگنگ گوایی (Sgang Gwaay): این مکان روستای سنتی بومیان هایدا است که در جزیره ای کوچک در ساحل غربی کانادا قرار دارد. سکان گواای دارای تعداد زیادی تیر توتم و آثار باستانی دیگر است و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
  • پارک ملی نahanni (Nahanni National Park Reserve): این پارک ملی در شمال غربی کانادا قرار دارد و دارای طبیعت بکر و وحشی است. پارک ملی نahanni محل زندگی بومیان دینگو (Dene) است که از قرن ها پیش در این منطقه زندگی می کنند.
  • پارک ملی Kluane (Kluane National Park and Reserve): این پارک ملی در جنوب غربی کانادا قرار دارد و دارای کوه های بلند، یخچال های طبیعی و دریاچه های زیبا است. پارک ملی Kluane محل زندگی بومیان تاگیش (Tagish) است که از قرن ها پیش در این منطقه زندگی می کنند.

دوران استعمار

اروپاییان برای اولین بار در قرن شانزدهم میلادی به کانادا آمدند. در ابتدا، فرانسوی ها و انگلیسی ها هر دو به دنبال تسلط بر این سرزمین بودند، اما در نهایت انگلیسی ها توانستند بر کانادا تسلط پیدا کنند.

دوران استعمار تاثیر زیادی بر تاریخ و فرهنگ کانادا داشته است. برخی از مهمترین جاذبه های تاریخی کانادا یادآور دوران استعمار این کشور هستند. این جاذبه های تاریخی عبارتند از:

  • سیتاادل کبک (Citadelle of Quebec): این قلعه نظامی در شهر کبک قرار دارد و یکی از مهمترین نمادهای دوران استعمار فرانسه در کانادا است.
  • دژ هنری (Fort Henry): این قلعه نظامی در شهر کینگستون قرار دارد و یکی از مهمترین نمادهای دوران استعمار انگلیس در کانادا است.
  • پارک ملی لوتربورگ (Louisbourg National Historic Site): این پارک ملی بازسازی یک شهر فرانسوی است که در قرن هجدهم میلادی در جزیره کیپ برتون (Cape Breton) قرار داشت.

دوران پس از استعمار

کانادا در سال 1867 میلادی از بریتانیا مستقل شد. در دوران پس از استعمار، کانادا به یک کشور مستقل و دموکرات تبدیل شد.

برخی از مهمترین جاذبه های تاریخی کانادا یادآور دوران پس از استعمار این کشور هستند. این جاذبه های تاریخی عبارتند از:

  • ساختمان های پارلمان هیل (Parliament Hill Buildings): این ساختمان ها در شهر اتاوا قرار دارند و محل استقرار دولت کانادا هستند.
  • موزه سلطنتی انتاریو (Royal Ontario Museum): این موزه در شهر تورنتو قرار دارد و یکی از بزرگترین موزه های آمریکای شمالی است.
  • کتابخانه و بایگانی ملی کانادا (Library and Archives Canada): این کتابخانه و بایگانی در شهر اتاوا قرار دارد و دارای مجموعه بزرگی از کتاب ها، اسناد و عکس های مربوط به تاریخ کانادا است.

سایر جاذبه های تاریخی

کانادا دارای جاذبه های تاریخی متعدد دیگری نیز است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

قلعه سنت لوئیس (Château St. Louis)

قلعه سنت لوئیس یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کانادا است. این قلعه در شهر کبک سیتی واقع شده است و قدمت آن به قرن هفدهم میلادی باز می گردد. قلعه سنت لوئیس در ابتدا به عنوان محل اقامت فرماندار فرانسه در کانادا ساخته شد، اما بعدها به عنوان مقر دولت بریتانیا در کانادا مورد استفاده قرار گرفت. امروزه، این قلعه به عنوان یک موزه ملی اداره می شود و بازدیدکنندگان می توانند از داخل آن دیدن کنند و در مورد تاریخچه کانادا بیاموزند.

قلعه سنت لوئیس یکی از قدیمی ترین ساختمان های شهر قدیمی کبک است. این قلعه در سال 1624 میلادی توسط ساموئل دو شامپلن، بنیانگذار شهر کبک، ساخته شد. قلعه سنت لوئیس در ابتدا به عنوان محل سکونت فرمانده فرانسوی در کبک مورد استفاده قرار می گرفت، اما بعدها به عنوان یک زندان و یک بیمارستان نیز مورد استفاده قرار گرفت. امروزه، قلعه سنت لوئیس یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر کبک است.

تپه پارلمان (Parliament Hill)

تپه پارلمان مجموعه ای از ساختمان های دولتی کانادا است که در شهر اتاوا واقع شده است. این مجموعه شامل ساختمان های پارلمان، کتابخانه پارلمان و دفاتر دولت فدرال کانادا است. تپه پارلمان یکی از مهمترین نمادهای دولتی کانادا است و بازدیدکنندگان می توانند از داخل ساختمان های پارلمان دیدن کنند و در مورد نحوه حکومت کانادا بیاموزند.

شهر قدیمی مونترال (Old Montreal)

شهر قدیمی مونترال یکی از قدیمی ترین مناطق شهر مونترال است و قدمت آن به قرن هفدهم میلادی باز می گردد. این منطقه دارای خیابان های سنگفرش شده، ساختمان های باستانی و کلیساهای زیبا است. شهر قدیمی مونترال یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری شهر مونترال است و بازدیدکنندگان می توانند از فروشگاه ها، رستوران ها و کافه های متعدد این منطقه لذت ببرند.

قلعه هالند (Fort Henry)

قلعه هالند یک قلعه نظامی است که در شهر کینگستون، استان انتاریو واقع شده است. این قلعه در قرن نوزدهم میلادی برای محافظت از کانادا در برابر حمله ایالات متحده ساخته شد. امروزه، قلعه هالند به عنوان یک موزه ملی اداره می شود و بازدیدکنندگان می توانند از داخل آن دیدن کنند و در مورد تاریخ نظامی کانادا بیاموزند.

موزه کانادا (Canadian Museum of History)

موزه کانادا یک موزه ملی است که در شهر گاتینو، استان کبک واقع شده است. این موزه دارای مجموعه ای از آثار باستانی، آثار هنری و اسناد تاریخی است که به روایت تاریخ کانادا می پردازند. موزه کانادا یکی از بزرگترین و جامع ترین موزه های کانادا است و بازدیدکنندگان می توانند در مورد تمام جنبه های تاریخ کانادا، از جمله تاریخ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این کشور بیاموزند.

موزه سلطنتی انتاریو (Royal Ontario Museum)

موزه سلطنتی انتاریو یکی از بزرگترین موزه های جهان است و در شهر تورنتو، استان انتاریو واقع شده است. این موزه دارای مجموعه ای از آثار باستانی، آثار هنری و اسناد تاریخی از سراسر جهان است. موزه سلطنتی انتاریو دارای بخش های مختلفی از جمله بخش تاریخ طبیعی، بخش آثار باستانی، بخش آثار هنری آسیایی و بخش آثار هنری اروپایی است. بازدیدکنندگان می توانند از مجموعه های مختلف موزه سلطنتی انتاریو دیدن کنند و در مورد تاریخ و فرهنگ کشورهای مختلف جهان بیاموزند.

موزه حقوق بشر کانادا (Canadian Museum for Human Rights)

موزه حقوق بشر کانادا یک موزه ملی است که در شهر وینیپگ، استان منیتوبا واقع شده است. این موزه به موضوع حقوق بشر می پردازد و بازدیدکنندگان می توانند در مورد تاریخچه حقوق بشر، چالش های فعلی حقوق بشر و راه های دفاع از حقوق بشر بیاموزند. موزه حقوق بشر کانادا یکی از مهمترین موزه های کانادا در زمینه حقوق بشر است و بازدیدکنندگان می توانند از آن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع مهم دیدن کنند.

موزه تمدن (Musée de la civilisation)

موزه تمدن یک موزه ملی است که در شهر کبک سیتی، استان کبک واقع شده است. این موزه به موضوع تمدن می پردازد و بازدیدکنندگان می توانند در مورد تاریخچه تمدن، فرهنگ های مختلف جهان و چالش های فعلی تمدن بیاموزند.

شهر قدیمی کبک (Old Quebec City)

شهر قدیمی کبک یکی از زیباترین شهرهای تاریخی کانادا است. این شهر در قرن 17 میلادی توسط فرانسوی ها بنیانگذاری شد و هنوز هم بسیاری از ساختمان های تاریخی خود را حفظ کرده است. شهر قدیمی کبک دارای خیابان های سنگفرش شده، قلعه های باستانی و کلیساهای باشکوهی است که گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

قلعه هالیفکس (Halifax Citadel)

قلعه هالیفکس یکی از بزرگترین قلعه های ستاره ای شکل در آمریکای شمالی است. این قلعه در قرن 19 میلادی توسط انگلیس ها برای محافظت از شهر هالیفکس در برابر حملات احتمالی ساخته شد. قلعه هالیفکس دارای پنج قلعه، سه دروازه و هفت باستیون است و امروزه به عنوان یک موزه و یک مکان گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد.

سایت ملی تاریخچه لانس آنس میدوز (L'Anse aux Meadows National Historic Site)

سایت ملی تاریخچه لانس آنس میدوز یک محوطه باستانی در جزیره نیوفاندلند کانادا است. این محوطه بقایای یک سکونتگاه وایکینگ ها را در خود جای داده است که قدمت آن به قرن 11 میلادی باز می گردد. سایت ملی تاریخچه لانس آنس میدوز تنها سکونتگاه وایکینگ ها در آمریکای شمالی است که تاکنون کشف شده است و به همین دلیل، یکی از مهمترین جاذبه های تاریخی کانادا محسوب می شود.

پارک ملی بانف (Banff National Park)

پارک ملی بانف یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین پارک های ملی کانادا است. این پارک در استان آلبرتا واقع شده است و دارای مناظر طبیعی خیره کننده ای است، از جمله کوه های سر به فلک کشیده، دریاچه های فیروزه ای رنگ، و جنگل های سرسبز. پارک ملی بانف همچنین دارای چندین جاذبه تاریخی مهم است، از جمله هتل تاریخی بانف اسپرینگز و قلعه بانف.

پارک ملی راکی کوهستانی (Rocky Mountain National Park)

پارک ملی راکی کوهستانی یکی دیگر از پارک های ملی محبوب کانادا است. این پارک در استان بریتیش کلمبیا واقع شده است و دارای مناظر طبیعی مشابه پارک ملی بانف است. پارک ملی راکی کوهستانی همچنین دارای چند جاذبه تاریخی مهم است، از جمله قلعه لوییز و دهکده تاریخی یوهو.

مرکز تاریخی جانزتاون (Historic Downtown Johnstown)

مرکز تاریخی جانزتاون یک محله تاریخی در شهر جانزتاون، استان انتاریو، کانادا است. این محله دارای بیش از 300 ساختمان تاریخی است که به قرن 19 میلادی باز می گردند. مرکز تاریخی جانزتاون به عنوان "پایتخت ویکتوریایی کانادا" شناخته می شود و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری کانادا محسوب می شود.

انتشار: 8 آبان 1402 بروزرسانی: 8 آبان 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 376

به "مهمترین جاذبه های تاریخی کانادا را بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین جاذبه های تاریخی کانادا را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید