آشنایی با جاذبه های گردشگری جزیره سامویی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، جزیره سامویی یکی از مقاصد محبوب گردشگری در تایلند است. این جزیره زیبا در خلیج تایلند واقع شده و دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی است. در این مقاله قصد داریم با برخی از بهترین جاذبه‌های گردشگری جزیره سامویی آشنا شویم.

آشنایی با جاذبه های گردشگری جزیره سامویی

جزیره سامویی یکی از جزایر زیبای قاره آسیا با جاذبه‌هایی زیبا و دیدنی است. در تور تایلند و در این جزیره می‌توانید در طبیعتی زیبا و دیدنی به بازدید جاذبه‌هایی بروید که بسیار زیبا و دیدنی هستند.

ساحل چاونگ

یکی از معروف‌ترین سواحل جزیره سامویی، ساحل چاونگ است. این ساحل با شن‌های طلایی رنگ و آب بسیار زلال و آرام، محلی عالی برای شنا و تفریحات آبی است.

ساحل چاونگ در شمال غربی جزیره واقع شده و از پرطرفدارترین سواحل منطقه به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید در این ساحل از ورزش‌های آبی مانند شنا، موج‌سواری، کایت‌سواری و قایق‌رانی لذت ببرید.

همچنین رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در امتداد ساحل چاونگ وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها غذاهای دریایی لذیذی را امتحان کنید.

آبشار نا مو

آبشار نا مو یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی زیبای جزیره سامویی است که حتماً باید از آن دیدن کنید.

این آبشار زیبا در مرکز جزیره واقع شده و دارای یک حوضچه طبیعی است. آب‌های بسیار زلال و خنک این آبشار از بالای صخره‌های سنگی به پایین جاری می‌شوند و منظره‌ای بسیار دیدنی را به وجود آورده‌اند.

شما می‌توانید برای رسیدن به آبشار نامو از مسیری کوهستانی طی کنید و از زیبایی‌های طبیعی مسیر نیز لذت ببرید.

بودای بزرگ سامویی

یکی از نمادهای جزیره سامویی، مجسمه بودای بزرگی است که در شمال شرقی جزیره قرار گرفته است.

این مجسمه بودا که به بودای فنارای معروف است، 12 متر ارتفاع دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب جزیره به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید با صعود به بالای مجسمه، چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از جزیره و دریا را مشاهده کنید.

علاوه بر مجسمه بودا، معبد وات پلو در همان نزدیکی‌ها قرار دارد که می‌توانید از آن نیز دیدن کنید.

پارک ملی آنگتانگ

پارک ملی آنگتانگ در جنوب جزیره سامویی واقع شده و دارای جنگل‌های انبوه و زیبایی است که پوشش گیاهی منحصربفردی را ایجاد کرده‌اند.

در این پارک می‌توانید مسیرهای پیاده‌روی طبیعت‌گردی را طی کنید و از دیدن گونه‌های نادر و جالب جانوری و گیاهی لذت ببرید. همچنین غارهای زیبایی در این پارک وجود دارد که بازدید از آن‌ها را توصیه می‌کنم.

می‌توانید در پارک ملی آنگتانگ به کوهنوردی، دوچرخه‌سواری کوهستان و سایر ورزش‌های طبیعت‌گردی بپردازید.

خانه لولو

خانه لولو یک باغ ویلای تاریخی زیبا در جزیره سامویی است که به سبک معماری چینی ساخته شده است.

این ویلای تاریخی در سال 1974 توسط هنرمند و خاورشناس فرانسوی، ارنست باربوزات ساخته شد. خانه لولو دارای اتاق‌ها و حیاط‌های متعددی است که با تزیینات و مجسمه‌های چینی، فضایی دیدنی و زیبا را به وجود آورده‌اند.

شما می‌توانید با بازدید از این باغ ویلای تاریخی، از سبک معماری شرقی آن لذت ببرید.

خانه باستانی در سامویی

این خانه حدود 150 سال قدمت دارد و تمام قسمت های آن بدون استفاده از هرگونه میخ به هم وصل شده است! این بنا در سمت راست جاده 4170 و چند کیلومتر بعد از دهکده Huathanon واقع شده است.

مزرعه مارها در سامویی

این مزرعه در جنوب غربی جزیره در ناحیه Ban Talling Ngam قرار گرفته است. تنوع مارهای این جزیره زیاد نبوده و شانس بازدید از آنها در طبیعت بسیار اندک می‌باشد. ولی اینجا محل زندگی شاه کبری های بزرگ می باشد. هرچند که اصلا خطرناک نیستند و با اولین مواجهه با شما فرار می کنند. مارهای دیگری نظیر سایر کبری ها و پیتون در سامویی دیده می شوند. البته این مارها غیربومی هستند. همچنین عقرب، میمون و تمساح را به همراه نمایش هایی از ماربازان شاهد خواهید بود. این نمایش ها ساعت 11 صبح و 2 بعدازظهر اجرا می شوند.

کوه مائنگ

کوه مائنگ با ارتفاع تقریبی 635 متر، بلندترین نقطه جزیره سامویی به‌شمار می‌رود.

این کوه دارای مسیرهای صعود طبیعی است که می‌توانید با طی کردن آن‌ها و رسیدن به قله، از دیدن مناظر و چشم‌اندازهای بکر جزیره لذت ببرید.

علاوه بر کوهنوردی، فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری کوهستان و پیک‌نیک در دامنه کوه مائنگ نیز بسیار لذت‌بخش است.

کوهپایه بودا

کوهپایه بودا یک صخره طبیعی بزرگ در سواحل جنوب شرقی جزیره است که به شکل عجیبی شبیه به مجسمه بودا شده است.

این صخره در اثر فرسایش طبیعی طی میلیون‌ها سال، به این شکل درآمده است. منظره این صخره بودامانند که در کنار دریا قرار گرفته، بسیار باشکوه و دیدنی است.

شما می‌توانید با قایق به این صخره دسترسی پیدا کنید و عکس‌های زیبایی از آن بگیرید.

معبد وات کی ریویهارن

معبد وات کیری ویهارن یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین معابد بودایی در جزیره سامویی است که حتماً باید از آن دیدن کنید.

این معبد زیبا در سبک معماری سنتی تایلندی ساخته شده و دارای مجسمه‌ها و نقاشی‌های دیواری زیبایی است.

همچنین می‌توانید در این معبد شاهد مراسم و آیین‌های بودایی باشید که حس و حال خاصی دارد.

غارهای هین تائن

غارهای هین تائن یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی دیدنی جزیره سامویی هستند.

این مجموعه غارهای آهکی در دل کوه‌های جنوب جزیره تشکیل شده‌اند و دارای استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌های زیبایی هستند.

می‌توانید با راهنما از این غارهای پر پیچ و خم دیدن کنید و از طبیعت زیرزمینی آن‌ها لذت ببرید.

جزیره تائو

جزیره تائو که در نزدیکی سواحل شمال غربی جزیره سامویی واقع شده، یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی زیبای این منطقه به‌شمار می‌رود.

این جزیره کوچک مرجانی دارای سواحلی بکر و دست‌نخورده است که می‌توانید در آن شنا کنید یا از صخره‌های مرجانی آن تماشا کنید.

همچنین می‌توانید به غارهای زیبای دریایی این جزیره سر بزنید یا از روستاهای ماهیگیری سنتی آن دیدن کنید.

بازار لوئانگ

بازار لوئانگ یکی از بازارهای سنتی و پرجنب و جوش جزیره سامویی است که حتماً باید از آن دیدن کنید.

این بازار روباز در شب‌های پنجشنبه برپا می‌شود و غرفه‌ها و اجناس متنوعی از جمله صنایع دستی، غذاهای محلی، لباس و سایر کالاها را عرضه می‌کند.

شما می‌توانید در این بازار سنتی از دیدن غرفه‌ها و خرید کالاها و صنایع دستی لذت ببرید. همچنین غذاها و شیرینی‌های محلی متنوعی در این بازار یافت می‌شود.

پارک ملی آنگ تونگ

پارک ملی آنگ تونگ در شمال شرقی جزیره سامویی واقع شده و دارای جنگل‌ها و آبشارهای طبیعی زیبایی است.

شما می‌توانید در این پارک به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا در آبشارها و حتی غارنوردی بپردازید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید.

پارک پارادایز سامویی

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در در تور تایلند و سامویی، پارک پارادایز سامویی است. این پارک زیبا در سال 2000 بنا شده است و همه ساله تعداد زیادی از خانواده ها به همراه کودکان خود به این مجموعه زیبا مراجعه می‌کنند. انواع حیوانات اهلی در پارک پارادیز سامویی بصورت حفاظت شده نگهداری می‌شوند و در کنار هم به زندگی می‌پردزاند.

در این پارک علاوه برا حیوانات محلی سرگرمی های دیگه هم در تور تایلند وجود دارد مانند استخر برای شنا و فضاهای سبز و استراحت هستند.

باغ پروانه ها در سامویی

پروانه های زیبایی در این جزیره خواهید دید که در طبیعت گرمسیری و زیبا مشغول پرواز هستند. همچنین می توانید چرخه تکثیر پروانه ها را ببینید که به مرور رو به افزایش هستند. حشرات دیگری هم در اینجا زندگی می کنند. مثلا کندویی تهیه شده که در آن می‌توانید زنبورها را در حال کار مشاهده کنید و موزه‌ای شامل حشرات تایلند و سایر نقاط جهان در آن برای بازدید وجود دارد. این مزرعه در ارتفاعات جنوب شرقی تا جزیره ای به نام ناتین قرار گرفته است.

مزرعه تمساح ها در سامویی

در این جزیره 2 مکان برای نگهداری تمساح وجود دارد. یکی از آنها پشت فرودگاه با وسعت حدود 7 هزار مترمربع قرار گرفته و 100 جاندار مانند Siam، تمساح های آبی، بزمجه، سوسمار آمریکایی، مار و میمون در آن زندگی می کنند و هر روز 2 نمایش در ساعات 2 و 4:30 بعدازظهر در آن اجرا می‌گردد. دومین مکان در جنوب جزیره در آبشار Namuang واقع شده و نمایش های جالبی مانند نمایش خانمی که سر آن را به دهان یک تمساح قرار می دهد، در آن اجرا می 

آکواریوم و باغ وحش ببر در سامویی

اگر به غواصی و شنا علاقه ندارید می توانید در جنوب جزیره بعد از دهکده Huathanon به آکواریوم و باغ وحش ببر بروید و از زندگی زیردریایی بازدید نمایید. در بین صخره های مرجانی این ناحیه جانوران بسیاری چون لاک پشت، کوسه، گربه ماهی و سایر جانوران آبهای آزاد اقیانوس زندگی می کنند. می توانید از فروشگاه های مخصوص اینجا غذا بخرید و به لاک پشت هایش غذا بدهید. در نزدیکی در خروجی، ببرهای عظیمی در قفس قرار گرفته اند و می توانید با آنها عکس بگیرید. حدود ساعت 1 بعدازظهر میز نمایشی با هنرنمایی طوطی ها، عقاب های دریایی و شاهین ها اجرا می شود.

نتیجه‌گیری

جزیره سامویی با داشتن جاذبه‌های طبیعی بکر، سواحل زیبا، معابد و بناهای تاریخی و فرهنگ غنی، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در تایلند به‌شمار می‌رود.

امیدوارم این مقاله بتواند شما را با برخی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری جزیره سامویی آشنا کند. پیشنهاد می‌کنم حتماً این جزیره زیبا را در برنامه سفرتان به تایلند قرار دهید و از طبیعت بکر و آرامش آن لذت ببرید.

انتشار: 7 آبان 1402 بروزرسانی: 8 آبان 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 19

به "آشنایی با جاذبه های گردشگری جزیره سامویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های گردشگری جزیره سامویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید