جاهای دیدنی تبریز در تابستان از برترین مقاصد گردشگری ایران

به گزارش مجله سفرنامه دبی، برای روزهای آخر تابستان در پی یک مقصد گردشگری مجذوب کننده و خنک هستید؟ جاهای دیدنی تبریز در تابستان را از دست ندهید.

جاهای دیدنی تبریز در تابستان از برترین مقاصد گردشگری ایران

هرچند روزهای گرم تابستان در حال کشیدن نفس های آخرش است؛ اما گرمای هوا همچنان ادامه دارد و خیلی از مردم به فکر فرار از گرمای تابستان در پی مکان های گردشگری خنک می گردند. با سفر به جاهای تماشای تبریز در تابستان شاید بتوانید اندکی از این روزهای گرم و خشک تابستانی رهایی یابید.

جاهای تماشای تبریز در تابستان

ایران کشوری با تمدن و قدمتی چندهزارساله است که در جای جای آن می توان انواع جاذبه های تاریخی و طبیعی را دید. یکی از شهرهای تاریخی ایران که با طبیعت زیبا و چشم نواز خود هرساله میزبان گردشگران بسیاری است، شهر تبریز است.

بعلاوه این شهر به خاطر موقعیت جغرافیایی خود و نزدیکی به ارتفاعات سهند و وجود باغ های فراوان در اطرافش دارای آب وهوای تعدیل شده در تابستان است که آن را به یک مکان ایده آل برای آخرین روزهای تعطیلات تابستانی تبدیل می نماید. در ادامه مطلب به معرفی چند مورد از برترین مقاصد گردشگری تبریز خواهیم پرداخت.

بازار تبریز از جاهای تماشای تبریز در تابستان

اگر جزء آن دسته از گردشگرانی هستید که در پی تماشا جاذبه های تاریخی یک شهر هستند یا دلشان می خواهد جیب های پر پولشان را در یک بازار منحصر به فرد خالی نمایند، قطعا بازار تبریز یک پیشنهاد عالی برای شماست. این بازار سرپوشیده تاریخی که سال هاست پابرجا مانده است با مساحتی حدود یک کیلومتر از وسیع ترین سازه های آجری دنیا به شمار میرود.

این بازار با 5500 حجره، 20 راسته، 25 تیمچه، 35 سرا، حمام، مدرسه، مسجد و کاروان سرا یکی از جاهای تماشای تبریز در تابستان محسوب می شود که مکانی بسیار خنک و زیباست. بازار تبریز از زمانی که جاده ابریشم رونق داشته، بر سر راه کاروان های تجاری بوده و از سال 1389 به عنوان بزرگ ترین سازه مسقف دنیا در لیست دنیای یونسکو به ثبت رسیده است.

کوه عینالی از مکان های تفریحی تبریز برای جوانان

لابد از خودتان می پرسید چرا کوه عینالی باید یکی از مکان های تفریحی تبریز برای جوانان باشد؟ خب راستش را بخواهید به این علت است که این کوه حدود 1960 متر از دریا ارتفاع دارد و برای بالارفتن از آن هرچند می توانید با ماشین بالا بروید؛ اما پیاده مزه دیگری دارد.

این کوه در ناحیه شمالی تبریز واقع شده و از مجموعه ای از قله ها و تپه ها و دره های سرخ رنگ تشکیل شده که با نام عون بن علی نیز شناخته می شود. بر فراز این کوه که در اطراف آن جنگلی سرسبز و خنک وجود دارد آرامگاه دو تن از بچه ها حضرت علی (ع) بر بلندای این کوه که مقبره آن ها به زمان ایلخانان برمی شود.

برخی از مورخان تاریخی معتقدند که این بنا قبل از ورود اسلام به ایران کلیسا بوده و پس از آن به زیارتگاه تبدیل شده است. سبک و معماری دوره ایلخانی در بنای این زیارتگاه کاملا مشهود است و در مجموع از 9 اتاق، 6 گنبد، هشتی، ایوان، دو میل مناره توپر و پنج ستون سنگی بزرگ تشکیل شده است.

ائل گل از جاهای تماشای تبریز در شب

محوطه و میدان ایل گلی یا ائل گلی که بیشتر آن را با نام قدیمی شاهگلی نیز می شناسند یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی تبریز است که از مرکز شهر حدود هفت کیلومتر فاصله دارد. این محوطه که از زمان آق قویونولوها ایجاد شده در زمان صفویه توسعه یافته است.

در میانه پارک استخری بزرگ وجود دارد که در وسط آن نیز عمارت تاریخی ائل گلی واقع شده است. این استخر پر آب به تعدیل هوای اطراف خود یاری بسیاری می نماید و برای یک گردش تابستانی مجذوب کننده مکان بسیار مناسبی است.

کویر قم تپه از جاهای گردشگری تبریز و اطراف آن

شاید باورتان نشود؛ ولی در بریز، این شهر تماشای و کوهستانی مجذوب کننده کویر هم وجود دارد! بله طبیعت تبریز به گونه ای است که همه را شگفت زده می نماید. احتمالا می گویید که خب کویر نمی تواند مناسب سفر در تابستان باشد؛ اما زیباترین چشم انداز ها را در کویر فقط در تابستان می توانید ببینید!

کویر قم تپه یکی از جاهای تماشای تبریز در تابستان است که در نزدیکی روستایی به همین نام و درست در دل کوهستان واقع شده و چشم انداز ای فوق العاده و بی نظیر به وجود آورده است.

سخن پایانی

تبریز شهری زیبا و سرسبز با طبیعتی بی نظیر و مجذوب کننده و مردمانی خونگرم و مهمان نواز است که با آب وهوای خنک و معتدلش می تواند مقصدی عالی برای تعطیلات آخر تابستان باشد. جاهای تماشای تبریز در تابستان بی شمار و فراوان اند که از آنجایی که مجالی برای معرفی تمام آن ها در یک مقاله وجود ندارد ما به معرفی چهار مورد از آنها اکتفا کردیم که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2461

به "جاهای دیدنی تبریز در تابستان از برترین مقاصد گردشگری ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی تبریز در تابستان از برترین مقاصد گردشگری ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید