حذف رطوبت دائمی از دیوارهای مسجد امام اصفهان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، طرح نهایی حذف رطوبت دائمی از دیوارهای مسجد امام در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان تصویب شد.

حذف رطوبت دائمی از دیوارهای مسجد امام اصفهان

فریدون اله کمک مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در حاشیه نشست شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت:

با توجه به نفوذ رطوبت در دیوارهای بخش های مختلف مسجد امام اصفهان به ویژه در محورهای جنوب غرب و جنوب مسجد، عملیات رطوبت زدایی در این مسجد بزرگ تاریخی به صورت اضطراری از نیمه دوم سال 1393 شروع شد.

وی بیان نمود که این عملیات در 3 بخش مختلف در حال اجرا است که از آن جمله می توان به آنالیز پایش شبکه فاضلاب محلات پیرامون مسجد امام و بازار ارگ بزرگ اصفهان، آنالیز و پایش و بازسازی سیستم فاضلاب درون مسجد و در نهایت آنالیز شرایط مجموعه سرویس های بهداشتی این مسجد تاریخی اشاره داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد که یکی از معضلات اصلی نفوذ رطوبت به دیوار های این مسجد تاریخی، احداث بیش از یکصد چشمه سرویس بهداشتی در محور جنوب غربی این مسجد تاریخی بوده که طی دو دهه گذشته ایجاد شده و متاسفانه به علت عدم رعایت نکات فنی در ساخت و بعلاوه استفاده گسترده از آن، شاهد بروز مسائل جدی در این بخش از مسجد امام هستیم.

اله کمک مطرح کرد که با تصویب شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان و با مشارکت شهرداری اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی، زمینی در جنب مسجد امام و در محور جنوب غربی مسجد برای احداث سرویس های بهداشتی نو در نظر گرفته شد که کلیات این طرح با اکثریت آرا به وسیله اعضای شورا به تصویب رسید. در این طرح نو از نفوذ رطوبت بستر زمین به دیوارهای بخش جنوبی به ویژه بخش گنبد خانه بزرگ مسجد امام جلوگیری به عمل خواهد آمد.

منبع: کجارو / دنیای اقتصاد
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2128

به "حذف رطوبت دائمی از دیوارهای مسجد امام اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف رطوبت دائمی از دیوارهای مسجد امام اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید