حضور سرمایه گذاران ترکیه، چین و عمان در ساحل گلستان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مدیر کل میراث فرهنگی گلستان از شکل گیری پروژه هایی با حضور سرمایه گذاران کشورهای ترکیه، چین و عمان در ساحل دریای خزر در استان گلستان اطلاع داد.

ابراهیم کریمی در همایش شورای اسلامی شهر و روستاهای بخش مرکزی شهرستان آزادشهر اظهار کرد: امروزه در حوزه زیرساخت های گردشگری شامل هتل و مراکز اقامتی، اقداماتی در حال اجرا است و شهرستان آزادشهر نیز در زمینه گردشگری از بسیاری شهرستان های دیگر جلوتر است.

حضور سرمایه گذاران ترکیه، چین و عمان در ساحل گلستان

با قیمت تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

وی اعلام کرد: برای تامین زیرساخت های گردشگری در استان، برنامه هایی در دست تهیه است تا گلستان به مقصد گردشگری تبدیل گردد. یکی از راه های توسعه این است که گردشگر و مسافر را در استان ماندگار کنیم و گلستان را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کنیم. در سال گذشته 304 هزار نفر در گلستان اقامت کردند و با اقداماتی که در نوروز 95 با وجود شرایط نامساعد جوی انجام شد، 524 هزار نفر اقامت داشتند که رشد 70 درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان با اشاره به اهمیت گردشگری روستاها، اضافه نمود: دهیاران توجه داشته باشند که بسیاری از گردشگران خارجی علاقه به ماندن در هتل ندارند و هتلها بیشتر برای ماموریت های اداری استفاده می گردد. امروزه در جهان و کشور ایران، افرادی که قصد گردشگری دارند، به طبیعت و روستاهای زیبا با بافت تاریخی و صنایع دستی آن علاقه نشان می د هند.

کریمی یادآور شد: بوم گردی در روستاها یکی از مهمترین اقداماتی است که در حال عملیاتی شدن است. در روستاهایی که ظرفیت گردشگری دارند، افراد می توانند از ساختمان های موجود در روستاها استفاده نمایند و فضایی ایجاد نمایند که گردشگران را به روستاهای هدف گردشگری بکشانند. 100 میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز و راه اندازی یک بوم کلبه پرداخت می گردد.

وی اضافه نمود: در تنگراه بوم کلبه ای با یک خط اینترنت و کامپیوتر در فضای طبیعت، گردشگران خارجی و داخلی را جذب نموده و رزرو این مکان 6 ماه به 6 ماه انجام می گردد.

کریمی، بوم گردی را یکی از بهترین فرصت ها برای ایجاد اشتغال در روستاها مطرح نمود و اضافه نمود: توجه به روستاهایی دارای بافت تاریخی در کنار روستاهای دارای ظرفیت های گردشگری نیز مورد توجه است.

وی، روستای فارسیان آزادشهر را ماسوله دوم ایران معرفی کرد و گفت: با اقدامات خوب بنیاد مسکن، فارسیان به روستای هدف گردشگری تبدیل شده و بنا داریم ظرفیت های تاریخی آزادشهر را معرفی کنیم. آزادشهر در دومحور اصلی گردشگری در محور استان سمنان و محور اصلی جاده تهران- مشهد قرار گرفته است. کاخ خوش ییلاق در این منطقه مرمت شده و آماده است تا به سرمایه گذاران، تحویل و تبدیل به مرکز اقامتی گردد.

وی درادامه خاطر نشان کرد: گردشگری بدون توجه به ظرفیت های صنایع دستی و غذاهای بومی و سوغات محلی جالب نیست و باید همه موارد در کنار هم باشند. این اداره کل آمادگی دارد، فضاهایی که روستاها در اختیار قرار می دهند را تبدیل به خانه صنایع دستی روستایی نموده و آنرا تجهیز و راه اندازی نموده و تحویل هنرمندان روستا نماید.

وی با بیان اینکه سال جاری تاکید بر این است که در حوزه صنایع دستی و گردشگری اتفاقات خوبی را ببینیم، اذعان کرد: این دو حوزه یکی از کم هزینه ترین و سریعترین امکان سرمایه گذاری را فراهم می نمایند. لازم است دهیاران و شوراهای روستایی ارتباط برقرار نموده و از فرصت ها استفاده نمایند و با استفاده از این امکانات، مردم را راهنمایی نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 840

به "حضور سرمایه گذاران ترکیه، چین و عمان در ساحل گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور سرمایه گذاران ترکیه، چین و عمان در ساحل گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید