خالق آنتی ویروس مک آفی به زندان افتاد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، جان مک آفی، خالق نرم افزار آنتی ویروس مک آفی که در آمریکا به کلاهبرداری متهم شده است، پس از دستگیری در فرودگاه بارسلونا، برای طی کردن فرایند استرداد در اسپانیا زندانی شد.

خالق آنتی ویروس مک آفی به زندان افتاد

یک منبع مطلع در پلیس اسپانیا اظهار داشت خالق نرم افزار مک آفی روز شنبه هنگامی که با یک گذرنامه بریتانیایی قصد داشت سوار هواپیمایی به مقصد استانبول گردد، دستگیر شد.

به گفته یک منبع قضایی، مک آفی به وسیله تماس ویدیویی در برابر یک قاضی دادگاه عالی حاضر شد و بدون وثیقه زندانی شد تا فرآیند استردادش به آمریکا طی گردد.

یک منبع مطلع دیگر در دپارتمان دادگستری منطقه کاتالونیا اظهار کرد: جان مک آفی در زندان بریانز 1 نگهداری می گردد که در سال 1991 تاسیس شد و از بارسلون با خودرو 45 دقیقه فاصله دارد.

حساب اینستاگرام جان مک آفی پس از دستگیری وی پیامی با عنوان مک آفی را آزاد کنید را به همراه تصویری از وی پست کرد.

دادستانهای فدرال آمریکا روز دوشنبه پیگیری اتهامات جان مک آفی شامل فرار مالیاتی و عدم ارایه اظهارنامه مالیاتی را شروع کردند.

پیش از این، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام نموده بود اتهامات مدنی علیه جان مک آفی مطرح نموده که 23.1 میلیون دلار بابت ارایه توصیه های نادرست و گمراه کننده درباره ارزرمزنگاری شده، دریافت نموده است.

بر اساس گزارش رویترز، جان مک آفی ظاهرا از محل تبلیغ ارزهای رمزنگاری شده و کار مشاوره، سخنرانی برای مردم و فروش حق داستان زندگی اش برای یک مستند، میلیونها دلار درآمد داشته است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1426

به "خالق آنتی ویروس مک آفی به زندان افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خالق آنتی ویروس مک آفی به زندان افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید