خودرو بخریم یا نخریم؟ ، آیا وقت خرید خودرو است؟

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران، احتمال آزادسازی واردات مشروط خودرو، وعده فراوری سه میلیون دستگاه خودرو، صفر شدن معوق خودروسازان در تحویل خودروهای پیش فروش، شروع دوباره پیش فروش خودرو و فروش اقساطی بعضی خودروها همه از مهمترین اتفاقات چند روز اخیر بازار خودرو بود اما نکته قابل تامل این است که قیمت خودرو با هیچ کدام از این اتفاقات مقرون به صرفه نشده است.

خودرو بخریم یا نخریم؟ ، آیا وقت خرید خودرو است؟

قیمت خودرو در بازار روز شنبه 20 شهریور با افزایش قیمت همراه بود و پراید 111 و پژو پارس اتوماتیک و 207 دنده ای افزایش قیمت را ثبت کردند.

پس از آغاز به کار دولت نو بود که وزیر صمت وعده افزایش فراوری داده و علاوه بر این، مجلس هم در پی آزادسازی مشروط واردات است. اما به نظر می رسد فعلا این اخبار نتوانسته بر فرایند تقاضا در بازار خودرو تاثیر قابل توجهی بگذارد. یک علت آن ممکن است به باور نداشتن وعده نو فراوری باشد. تا پیش از این وعده فراوری یک میلیون خودرو هم چندان روی واقعیت به خود ندیده اما به نظر می رسد در دولت نو وزیر صمت با چنین وعده ای در پی حمایت نو از خودروسازان است.

از سوی دیگر فرایند زیان دهی خودروسازان و وجود خودروهای ناقص در پارکینگ هم به نظر نمی رسد تغییر قابل توجهی نموده باشد و همین مساله نتوانسته بازار را متاثر کند. به همین علت هنوز آن کاهش قیمت قابل انتظار رخ نداده است. شاید تنها در صورت رشد قابل توجه فراوری خودرو باشد که بتوان امید به کاهش قیمت خودرو داشت. با این حال فعلا فرایند فراوری، واردات و عرضه نو خودرو به بازار به گونه ای نیست که از نگاه فعالان بازار فرصت طلایی خرید خودرو محسوب گردد. کاهش قیمت خودرو به نظر نمی رسد مقاومت قابل توجهی دارد که احتمالا تنها با افزایش قابل توجه عرضه به بازار می توان آن را واقعیت بازار توصیف کرد.

این درحالیست که امروز فروش فوق العاده خودروساز عظیم دولتی هم آغاز شده اما به نظر نمی رسد حجم آن، آنقدر باشد که قیمت خودرو در بازار را متاثر کند. آیا در روزهای آینده عرضه خودرو به شدت قابل توجه افزایش خواهد یافت؟ شاید تنها با رخ دادن چنین اتفاقی باشد که فعالان بازار خودرو شاهد کاهش قیمت محسوس خودرو باشند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1973

به "خودرو بخریم یا نخریم؟ ، آیا وقت خرید خودرو است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو بخریم یا نخریم؟ ، آیا وقت خرید خودرو است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید