راهنمای خرید در پوکت (قسمت دوم)

به گزارش مجله سفرنامه دبی، در قسمت قبلی مقاله راهنمای خرید در پوکت، چند نمونه از کالاهایی که می توانید در بازارهای این شهر به عنوان سوغات بخرید، معرفی کردیم. در این قسمت به سراغ انواع مراکز خرید در پوکت می رویم. با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای خرید در پوکت (قسمت دوم)

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

مراکز خرید در پوکت به چند دسته تقسیم می شوند: مراکز خرید بزرگ و لوکس، بازارهای شبانه و محلی، اوت لت ها. در ادامه این مراکز را معرفی می کنیم و چند مورد از آنها را نام می بریم.

امروزه، شهر قدیم پوکت (Phuket Old Town) قطب خرید و گردشگری در استان پوکت است. توسعه گردشگری در این منطقه باعث توسعه زندگی شهری و به دنبال آن ساخت مراکز خرید و سوپرمارکت ها شده است.

مراکز خرید

در این مراکز خرید بزرگ هر کالایی که فکرش را بکنید پیدا می گردد؛ انواع لباس، دوربین، زیورآلات، ساعت، دی وی دی، بازی های کامپیوتری، وسایل ورزشی، ابریشم، کیف دستی، طلا و حتی اسباب و لوازم منزل.

سنترال فستیوال پوکت (Central Festival)

سنترال فستیوال (Central Festival) یکی از این مراکز خرید بزرگ پوکت است. این مرکز که به عنوان قطب خرید جزیره هم شناخته می گردد، میزبان 120 فروشگاه است که کالاهای متنوع از لباس های مارک دار گرفته تا ابریشم، سوشی، لپ تاپ، کتاب و... می فروشند.

یک روز کامل را می توانید در این مرکز خرید بگذرانید؛ خرید کنید، فیلم های جدید را ببینید یا در رستوران های بین المللی آن غذا بخورید. از غذاهای فرانسوی و ژاپنی گرفته تا غذاهای محلی تایلندی در این رستوران ها سرو می گردد.

این مرکز، پارکینگ رایگان دارد. بنابراین اگر خودتان ماشین دارید از بابت پارکینگ نگرانی ندارید.

مرکز خرید Jungceylon

در این مجموعه بزرگ تجاری، بیش از 200 فروشگاه مختلف محصولات متنوعی از قبیل لباس های برند، عینک آفتابی، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر، کفش، موبایل و لوازم جانبی، وسایل الکترونیکی و... می فروشند. در کنار این فروشگاه ها، سینما و سالن بولینگ هم در مجموعه وجود دارد.

علاوه بر خرید، این مجموعه مقصد مناسبی برای علاقه مندان به خوردن غذاهای محلی است. تعداد زیادی رستوران و کافه در اطراف و داخل این مرکز وجود دارند.

در طبقه سوم مرکز در بخش سینما سیتی (Cinema City) در ساعات مختلف روز، هم زمان پنج فیلم به نمایش درمی آید. سالن نمایش سه بعدی آن هم قیمت مناسبی دارد.

ساعت کار این مرکز از ساعت 11 صبح تا 10 شب است.

بازارهای محلی و شبانه

بازارهای محلی معمولا اماکن خوبی برای پیدا کردن کالاهای ارزان و البته سوغاتی ها و یادگاری های ارزان هستند. در این بازارهای شلوغ می توانید با چانه زدن تخفیف بگیرید. خوشبختانه برای سر زدن به این بازارها لازم نیست یک روز خود را که می توانید در ساحل بگذرانید، صرف گشت و گذار در این بازارهای شلوغ بکنید. بسیاری از این بازارهای محلی، شب ها برپا می شوند؛ زمانی که از گرمای روز کاسته شده است. این بازارها بیشتر به یک فستیوال خیابانی شبیه هستند. نمایش های خیابانی و موسیقی زنده در آنها اجرا می گردد. فروشندگان غذاهای داغ، بازار گرمی دارند. می توانید به آنها سری بزنید و غذاهای خیابانی تایلندی را امتحان کنید.

بازار آخر هفته پوکت

بازار آخر هفته پوکت که بین اهالی با نام بازار ناکا (Naka) شهرت دارد، زیاد از سنترال فستیوال دور نیست. در این بازار عتیقه جات، کالاهای دست دوم، حیوانات خانگی و غذاهای محلی متعددی به فروش می رسد. حتی اگر دوست ندارید از این جور کالاها خریداری کنید، دیدن این بازار خالی از لطف نیست.

این بازار به دو بخش سرپوشیده و روباز تقسیم می گردد. در قسمت سرپوشیده بازار، کالاهای دست دوم، لباس، یادگاری ها و سوغاتی های کوچک از جمله آثار منبت کاری و مجسمه های مذهبی به فروش می رسد. در قسمت دیگر بازار، غرفه های متعددی به فروش انواع کالاها از جمله زیورآلات و ساعت، موبایل، کیف و کفش، لباس، وسایل الکترونیکی، اسباب بازی و... مشغول هستند. در سمت راست ورودی اصلی بازار، بخش غذاهای محلی فعال است که در آن می توانید انواع غذاها از جمله ذرت، سوسیس، مرغ بریان، ماهی و میوه های عجیب استوایی را خریداری کنید.

این بازار شنبه ها و یکشنبه ها از ساعت 4 بعدازظهر شروع به کار می نماید و تا 9 شب ادامه دارد. اگر می خواهید با سیل جمعیت روبرو نشوید، در ساعت های اولیه از آن بازدید کنید.

واکینگ استریت (Walking Street)

این بازار یکی از جاذبه های گردشگری شهر قدیم پوکت است که از سال 2013، فعالیت خود را شروع نموده است. در این بازار انواع و اقسام غذاهای محلی، صنایع دستی و سوغاتی ها و هدایای گوناگون را پیدا خواهید کرد. این بازار، یکشنبه ها از ساعت 4 بعدازظهر تا 10 شب فعالیت می نماید. چندین غرفه اسباب بازی در این بازار فعال هستند و محوطه ای هم برای بازی بچه ها در نظر گرفته شده است.

دو کالای مهمی که در این بازار به فروش می رسند یکی انواع سوغاتی هستند و دیگری غذاهای محلی. آب میوه، بستنی و شیرینی های محلی هم غرفه های مجزا و پرطرفداری دارند.

بازارهای اکسپو (Expo) و پوکت اسکوئر (Phuket Square)

این دو بازار درست روبه روی هم قرار گرفته اند. کالاهایی که در این بازارها به فروش می رسد شبیه به کالاهای بازار آخر هفته پوکت است؛ لباس، زیورآلات، صنایع دستی، انواع سوغات و...

این بازارها از ساعت 10 صبح تا 9 شب باز هستند.

اوت لت ها

اگر می خواهید محصولات برندهای مشهور را با قیمت های پایین و باورنکردنی بخرید، بهترین انتخاب، اوت لت ها هستند.

پریمیوم اوت لت (Premium Outlet)

این مرکز، لباس های برندهای مشهور و وسایل ورزشی را با تخفیف های خوبی به فروش می رساند. علاوه بر برندهای تایلندی، برندهای مشهور دیگری از جمله لاکست، پیر کاردن، آدیداس، نایکی، لیوایز، لی و... هم در این اوت لت، فروشگاه دارند و محصولات خود را با تخفیف های 70 درصدی عرضه می نمایند.

تعدادی فروشگاه مخصوص لباس بچه ها و اسباب بازی هم در این مرکز وجود دارد. هواداران گلف می توانند از فروشگاه Golf Challenge لباس های برند و تجهیزات حرفه ای بخرند. این فروشگاه، بزرگ ترین فروشگاه مختص گلف در تایلند است.

اگر دنبال صنایع دستی و سوغات تایلندی هستید، از فروشگاه Tha Chang دیدن کنید. این فروشگاه مجموعه ای از کارد و چنگال و ظروف نقره، صنایع دستی چوبی، صنایع دستی دریایی، کیف دستی و دامن ، شال و روسری های پنبه ای و ابریشم را عرضه می نماید.

به این نکته توجه داشته باشید که در این مرکز خبری از برندهای لوکس مثل گوچی و لویی ویتون نیست. با این حال، بیش از 300 برند که بسیاری از آنها بین المللی هستند در این مرکز فروشگاه دارند.

این مرکز هر روز از ساعت 10 صبح تا 9 شب فعالیت می نماید.

منبع: کجارو / phuket.com
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 321

به "راهنمای خرید در پوکت (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در پوکت (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید