رشد بخش خصوصی می تواند به ارتقاء جایگاه روابط عمومی کمک کند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، یک کارشناس حوزه روابط عمومی و ارتباطات گفت: با توجه به این که شرکت ها و سازمان های خصوصی به حداقل نیروی انسانی با حداکثر بهره وری توجه دارند می توانند نقش مؤثری را در فرایند فعالیت روابط عمومی ها و مدیریت ارتباطات داشته باشد.

رشد بخش خصوصی می تواند به ارتقاء جایگاه روابط عمومی کمک کند

افشین یحیایی در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران در ارتباط اهمیت جایگاه روابط عمومی در سازمان ها اظهار کرد: براساس استانداردهای بین المللی روابط عمومی ها پس از ریاست سازمان و در جایگاهی بالاتر از معاونت های هر سازمانی قرار دارند.

وی ادامه داد: تعاملات تمامی حوزه های سازمان برای انتقال به رأس هرم سازمان می بایست از کانال روابط عمومی بگذرد که این موضوع در مدیریت ارتباطات نقش مهمی دارد.

این کارشناس حوزه روابط عمومی و ارتباطات با اشاره به این مطلب که روابط عمومی پل ارتباطی میان درون و بیرون سازمان است، افزود: مدیریت ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی با روابط عمومی ها است و گستره حیطه فعالیت آنها از خبرنگارانی که قصد مصاحبه با یک مقام مسئول در سازمان را دارند تا حضور در جلساتی که به سیاست گذاری های کلان سازمان مربوط می شود را شامل می شود.

یحیایی در ادامه در خصوص جایگاه روابط عمومی در کشور بیان کرد: متأسفانه روابط عمومی در سازمان های داخلی ما کاملاً سلیقه ای است و با توجه به این که این جزء مهم سازمان تنها به عنوان یک بخش تشریفاتی محسوب می شود فعالیتش در قالب سازمان ها تنها محدود به بعد خبررسانی شده است.

یحیایی اذعان کرد: فعالیت در روابط عمومی یکی از بی ثبات ترین بخش ها در سازمان ها محسوب می شود و معمولاً با تغییر در رأس هرم سازمان اولین گزینه تغییر و تحول روابط عمومی ها هستند و همین موضوع باعث می شود واحد سازمانی که می بایست به واسطه ثبات مدیریتی با بخش های مختلف درون و بیرون سازمان آشنایی کامل داشته و از این شرایط در ارائه مشاوره برای سیاست گذاری های استفاده کند نتواند کارایی مؤثر خود را داشته باشد.

وی با اشاره به این مطلب که رشد بخش خصوصی در کشور می تواند به ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها کمک کند، گفت: با توجه به این که شرکت ها و سازمان های خصوصی به حداقل نیروی انسانی با حداکثر بهره وری توجه دارد می توانند نقش مؤثری را در فرایند فعالیت روابط عمومی ها و مدیریت ارتباطات داشته باشند.

4105

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1187

به "رشد بخش خصوصی می تواند به ارتقاء جایگاه روابط عمومی کمک کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد بخش خصوصی می تواند به ارتقاء جایگاه روابط عمومی کمک کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید