سرمایه در گردش، مشکل کارخانه داروسازی بایرافلاک است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران/لرستان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سرمایه در گردش، مشکل کارخانه داروسازی بایرافلاک ازناست.

سرمایه در گردش، مشکل کارخانه داروسازی بایرافلاک است

از سفر با تور سریلانکا لحظه آخر به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، علی یزدانی در بازدید از کارخانه داروسازی بایرافلاک ازنا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاری که در این کارخانه شده از همه لحاظ در حد استانداردهای جهانی است، اظهار کرد: در این کارخانه فاز اول(دامی) به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: این کارخانه از لحاظ فضای فیزیکی و تجهیزات و نیروهای شاغل و متخصص در حد استاندارد است و میزان سرمایه گذاری ارزی و ریالی آن قابل توجه است، اما متأسفانه آنچه مشهود بوده این است که این کارخانه تنها با 30 درصد ظرفیت کار می نماید.

یزدانی توضیح داد: سرمایه در گردش مشکل اصلی این کارخانه است، در حالی که کارخانه در کارگروه استانی مصوب شده و پیشنهاد وزارت صنعت این است که از سرمایه گذاران بخش خصوصی که از لحاظ مالی و تخصصی بهره مندند استفاده گردد تا این مجموعه در بحث فراوری به ظرفیت اسمی خود برسد.

وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت خواهد نمود تا در این جهت از هلدینگ های معتبر کشور که دارای منابع مالی لازم هستند استفاده نمایند؛ همنچنین پیشنهاد می گردد با بانک عامل(صنعت معدن) جلساتی گذاشته گردد تا برای تکمیل ظرفیت این کارخانه منابع لازم در اسرع وقت تأمین گردد.

این مسئول گفت: امیدواریم در بازدید بعدی هم اشتغال افزایش داشته باشد و هم مجموعه بتواند از فضاها و تجهیزات این کارخانه استفاده ببرد.

یزدانی اضافه نمود: با توجه به اینکه این کارخانه در منطقه ویژه مالی واقع شده به نفع سهامداران است که با نگاه صادراتی به این مهم توجه نمایند چراکه این کارخانه پتانسیل لازم را برای رسیدن به ظرفیت اسمی خود دارد.

وی گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و دامپزشکی باید ورود جدی داشته و این کارخانه را یاری نمایند. همچنین استانداری، شرکت شهرک ها و سازمان صنعت معدن استان نیز نهایت همراهی را با این کارخانه داشته باشند.

فراوری روزانه 15 هزار قطعه پماد در کارخانه داروسازی بایرافلاک ازنا

مدیر کارخانه داروسازی بایرافلاک ازنا گفت: فاز انسانی این کارخانه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگاران، محمود ابولزاده در بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه داروسازی بایرافلاک ازنا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آغاز به کار این کارخانه با نظام تنظیم کیفیت بوده و این کارخانه دارای آزمایشگاه کنترل کیفیت و شیمی(مواد اولیه و محصول) است؛ همچنین آزمایشگاه حین فراوری و میکروبی و بسته بندی زیرمجموعه کنترل کیفیت هستند.

وی گفت: تمامی پارامترهای فیزیکی و شیمیایی محصولات این کارخانه کنترل می گردد.

ابولزاده با اشاره به اینکه 15 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی در این کارخانه وجود دارد، اضافه نمود: تمام تجهیزات برای تجهیز دستگاه های و ماشین آلات را از شرکت های ایتالیایی، آلمانی و آمریکایی تأمین کردیم.

وی گفت: در این کارخانه به روزترین تجهیزات جهان مورد استفاده قرار گرفته و هیچ گونه مشکل زیرساختی نداریم. همچنین روزانه 15 هزار قطعه پماد فراوری می کنیم.

این مسئول گفت: یکی از مسائل اساسی در این کارخانه این است که اعتبار کافی نداریم و با 30 درصد ظرفیت کارخانه فعالیت داریم.

مدیر کارخانه داروسازی بایرافلاک ازنا گفت: در حال حاضر فاز انسانی این کارخانه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه از سال 93 تا به امروز تنها توانستیم 3 میلیارد تومان تسهیلات برای فاز دامی دریافت کنیم، اضافه نمود: از مجموع 10 میلیارد تومانی که قرار بوده بانک صنعت و معدن پرداخت کند تنها سه میلیارد پرداخت شده است.

ابولزاده گفت: به دنبال جذب سرمایه گذار داخلی هستیم، همچنین درصددیم برای رونق بخشیدن به این مجموعه نیز سرمایه گذار خارجی جذب کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 818

به "سرمایه در گردش، مشکل کارخانه داروسازی بایرافلاک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه در گردش، مشکل کارخانه داروسازی بایرافلاک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید