سطح بازی های ساحلی پوکت بالاتر از ادوار گذشته است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران، اصغر رحیمی سرپرست کاروان اعزامی ایران به چهارمین دوره بازی های آسیایی ساحلی 2014 پوکت با اشاره به این رقابتها اظهار کرد: درست در روز برپایی نشست ثبت نام کشورها بود که متوجه شدیم این دوره از بازی ها با ادوار گذشته چه به لحاظ کیفی و چه کمی متفاوت خواهد بود. تمام کشورها با قدرت در این دوره شرکت نموده اند و میزبان نیز با تمام توان آمده تا عنوان قهرمانی در اکثر رشته ها را به هر نحوی که شده بدست آورد.

سطح بازی های ساحلی پوکت بالاتر از ادوار گذشته است

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

وی ادامه داد: در دور قبل، این رقابتها فقط در 13 رشته برگزار گردید اما این دوره به 26 رشته رسید که تعداد ورزشکاران شرکت کننده نیز به همین نسبت افزایش داشته است.

رحیمی ادامه داد: در رقابتهای دور قبل که در سال 2012 در چین برگزار گردید 1336 ورزشکار حضور داشتند در حالیکه در این دوره از بازی ها 2335 ورزشکار به رقابت با یکدیگر می پردازند. چین بعنوان میزبان دوره قبل با 160 ورزشکار به مصاف مهمانان رفته بود اما در این دوره تایلند با 358 ورزشکار در بازی ها حضور دارد.

سرپرست کاروان ایران با تاکید بر این موضوع که افزایش تعداد کشورها و ورزشکارانش به خوبی نشان می دهد که این بازی ها رفته رفته با اهمیت تر می شوند گفت: با نگاهی به تاریخچه برگزاری این بازی ها در دوره های قبل می توان بخوبی رشد، توجه و جدی گرفته شدن آن را حس کرد. این بازی ها به حدی در حال پیشرفت و توجه است که در اجلاس انجمن کمیته های ملی المپیک دنیا(ANOC)، مسئولان کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا تصمیم به دنیای سازی آن گرفتند.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های خوب کشورمان برای سرمایه گذاری در رشته های ساحلی یاد آور شد: خوشبختانه هم در شمال و هم در جنوب ایران سواحل بسیار ایده آلی برای تمرین و آماده سازی ورزشکاران کشورمان در اکثر رشته ها وجود دارد که با شناسایی چهره های مستعد می توان برای موفقیت در اکثر رشته های این دوره از بازی ها سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرد. به هر حال دستگاه ورزش ایران بخصوص فدراسیون های ما نیز می بایست همگام با تمام رقبای آسیایی توجه بیشتری را به رشته های ساحلی خود داشته باشند.

رحیمی عملکرد کاروان ورزشی ایران در این دوره از رقابتها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه علی رغم اینکه فقط در 17 رشته و آن هم با نفراتی بسیار محدود حضور پیدا کردیم اما خوشبختانه نتایج قابل قبولی را در اکثر رشته ها بدست آوردیم که در کنار نظم و رعایت مسایل فرهنگی باعث می گردد تا نمره قابل قبولی به کاروان ایران تعلق بگیرد.

وی تاکید نمود: در واقع قرار نبود کاروان ساحلی به این بازی ها اعزام گردد که با اراده رییس و اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تصمیم نهایی برای اعزام گرفته شد که جای تقدیر و تشکر دارد. رشته کشتی عملکرد خیره کننده ای داشت. فوتوالی، کبدی و سپک تاکرا بیش از انتظار ظاهر شدند و مطمئنا در رشته هایی همچون موی تای هم نتایج خوبی بدست خواهیم آورد.

سرپرست کاروان ایران توضیح داد: رشته های تیمی مثل فوتبال، والیبال، کبدی و واترپلو هم در حال پیگیری ادامه رقابتها هستند و ظرفیت کسب مدال طلا برای همه آنها در این دوره از بازی ها وجود دارد. در کل عملکرد کاروان تا اینجای کار مطلوب ارزیابی می گردد.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک با اشاره به صندلی ایران در جدول رده بندی بازی ها گفت: در حال حاضر با 5 مدال طلا در صندلی ششم قرار داریم. در دوره قبل کشورهایی مثل خود ما با دو طلا در صندلی هفتم قرار گرفتند اما در این دوره شاهدیم که کشوری با 2 طلا و 6 برنز در صندلی پانزدهم قرار گرفته. این یعنی سطح بالا، فشردگی مسابقات، برنامه ریزی کشورها و اهمیت بازی ها.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر که باید به آن اشاره کنم این است که ما تا این لحظه عنوان ششمی با کاروانی حداقلی و البته بدون استفاده از پتانسیل ورزشکاران زن بدست آورده ایم. شما با نگاه به جدول مدال آوری کشورهای بالا و پایین ایران به خوبی می بینید که نیم و بلکه بیش از نیمی از مدال های کشورهای رقیب را بانوان کسب نموده اند. در این دوره از بازی ها به دلیل بسیاری از مسایل امکان حضور بانوان نبود اما قطعا درآینده با استفاده از توانایی آنان می توانیم تعداد مدال و صندلی مان را ارتقا ببخشیم.

رحیمی در سرانجام برای موفقیت رشته هایی همچون والیبال، کبدی، فوتبال، واترپلو، دوومیدانی، موی تای، پرورش اندام، سپک تاکرا و ... که طی روزهای آینده نیز رقابت خواهند داشت آرزوی موفیت کرد و گفت: ضمن خسته نباشید به کلیه اعضای کاروان از کادر سرپرستی گرفته تا ورزشکار، مربی ، سرپرست و نمایندگان رسانه ها امیدوارم که رشته های دیگرمان نیز با کسب بهترین عناوین صندلی مان را در جدول بازی ها ارتقا ببخشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 497

به "سطح بازی های ساحلی پوکت بالاتر از ادوار گذشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح بازی های ساحلی پوکت بالاتر از ادوار گذشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید