غلامی: نیازی به تربیت معلم فنی وحرفه ای در مقطع دکتری نداریم

به گزارش مجله سفرنامه دبی، وزیر علوم با تاکید براینکه در شرایط فعلی نیازی به تربیت معلم فنی وحرفه ای در مقطع دکتری نداریم، گفت: دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی از ماموریت اصلی خود فاصله گرفته است.

غلامی: نیازی به تربیت معلم فنی وحرفه ای در مقطع دکتری نداریم

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در یازدهمین جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور با تأکید بر لزوم به روزسانی امکانات و تجهیزات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، شرح داد: کارگاه ها و آزمایشگاه های این دانشگاه نیاز به تجهیزات بیشتری دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از مأموریت اصلی خود که تربیت دبیر فنی وحرفه ای است کمی فاصله گرفته و بیشتر در فضای دانشگاه های فنی و مهندسی قرار گرفته است.

غلامی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی نیازی به تربیت معلم فنی وحرفه ای در مقطع دکتری نداریم، اضافه نمود: یکی از دلایل فاصله دریافت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از مأموریت اصلی خود، ارائه تحصیلات تکمیلی به خصوص در مقطع دکتری در این دانشگاه است که باعث شده اساتید این دانشگاه بیشتر به تربیت دانشجو تحصیلات تکمیلی به جای تربیت دبیر فنی وحرفه ای مشغول باشند.

وی ادامه داد: در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی آموزش نظری از آموزش عملی قوت بیشتری دارد لذا ضرورت دارد این دانشگاه و اساتید آن تقویت واحدهای عملی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را در اولویت قرار دهند.

وزیر علوم در پایان سخنان خود بر لزوم بازنگری در سرفصل دروس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به خصوص در بحث صلاحیت معلمی تأکید کرد و گفت: فارغ التحصیلان این دانشگاه باید برای ارائه آموزش و شغل معلمی تربیت شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1610

به "غلامی: نیازی به تربیت معلم فنی وحرفه ای در مقطع دکتری نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلامی: نیازی به تربیت معلم فنی وحرفه ای در مقطع دکتری نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید