فعالان حوزه نشر دیجیتال به کنسرسیوم قدرتمند مجهز می شوند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی برنامه گفتگوی فرهنگی رادیو گفت و گو، محمد صادق افراسیابی، موسس انجمن سواد رسانه ای ایران در برنامه گفتگوی فرهنگی درباره مفهوم نشر دیجیتال گفت: این مفهوم در آئین نامه توسعه و ساماندهی رسانه ها و فعالیت های فرهنگی دیجیتال، مصوبه هیئت مدیره وزیران در سال 1389 وجود داشت و بسیار جامع و کامل است و مفهوم نشر دیجیتال به عنوان نوع محتوایی که در بستر دیجیتال انتشار یابد، در مصداق نشر دیجیتال تعریف شده بود.

فعالان حوزه نشر دیجیتال به کنسرسیوم قدرتمند مجهز می شوند

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

وی اضافه نمود: برای نشر دیجیتال دو گونه شیوه متصور هستیم، حوزه نشر برحامل است که در مقطعی آن آئین نامه تصویب شد که ابزارهایی مانند CD و DVD که حامل دیجیتال بودند، مرسوم بود و دیگری، نشربرخط به معنای محتوایی که توسط سایت ها و شبکه های مجازی در بستر اینترنت منتشر می شد؛ بنابراین این دو مفهوم در آئین نامه از قبل وجود داشت.

موسس انجمن سواد رسانه ای ایران همچنین گفت: با توجه به بحث شیوع کرونا و اینکه ناشران سنتی احساس کردند که باید از بسترهای دیجیتال به صورت بهتری بهره بگیرند این مفهوم امروزه بیشتر برسر زبان ها افتاد. همچنین با مورد توجه واقع شدن برنامه های های حوزه کتاب این موضوع بیشتر مطرح شد.

افراسیابی در ادامه افزود: در ابتدای این آئین نامه، نشر دیجیتال تعریف شده و آمده است که نشر دیجیتال قرار دادن داده در معرض عرضه به وسیله رسانه های دیجیتال که به دو گونه نشر برحامل و برخط تقسیم می شد و هر پدیده شامل آثار دیداری، شنیداری، نوشتاری و یا ترکیبی از آن ها در هر شکل و قالبی را شامل می گردد. و بسیار جامع و مانع است و هر برنامه و امری که در فضای دیجیتال منتشر گردد، ذیل این سند است؛ بنابراین نشر دیجیتال همه حوزه های انتشار مولتی مدیا یا چند رسانه ای را در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه خلا یک جای قدرتمند در بخش خصوصی احساس می گردد، گفت: باید بخشی وجود داشته باشد که مطالبه گری را از دولت و بخش مختلف انجام دهد و تنظیم گری را در تعاملات مالی انجام دهد، بنابراین مقرر شد تا کنسرسیومی از فعالان حوزه فراوری و نشر محتوا تشکیل گردد که بخش خصوصی محور یکی از اعضای اصلی این کنسرسیوم مجموع ناشران کودک و نوجوان است و هدف نیز سرعت بخشی است و در کوشش هستیم که یک مجموعه قدرتمند خارج از فضای دولت، یک بخش خصوصی قدرتمند ایجاد کند که مطالبه گری توسط این بخش صورت بگیرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1436

به "فعالان حوزه نشر دیجیتال به کنسرسیوم قدرتمند مجهز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالان حوزه نشر دیجیتال به کنسرسیوم قدرتمند مجهز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید