میدانستید این فیلمها در تایلند فیلم برداری شده است؟

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تایلند با طبیعتی شگفت انگیز همواره مورد توجه فیلم سازانی که نیاز به این نوع لوکیشن داشته اند، بوده است، در ادامه فیلمهایی را معرفی خواهیم کرد که در تایلند فیلم برداری شده اند.

میدانستید این فیلمها در تایلند فیلم برداری شده است؟

چرا تایلند؟ آیا تا به حال به ابن نکته دقت کرده اید که چرا حجم بالایی از فیلم‌های سینمایی در کشور تایلند فیلم برداری می‌شوند؟ هرچند تعداد این فیلم‌های سینمایی بسیار زیاد است، اما با این حال تعداد کمی از آن‌ها حق مطلب را درباره این کشور را ادا می‌کنند. کشور تایلند اغلب خود نیز در این موضوع نقشی ندارد.

تایلند کشوری با طبیعتی بی نظیر

تهیه‌کنندگان فیلم‌های سینمایی تا حدودی از اینکه برای فرایند تولید فیلم کمتر هزینه کرده و از نیروی کار موجود در تایلند استفاده کنند، خوشنود هستند. اما با این حال، شاید این به آن علت است که تایلند کشوری کم‌نظیر و در دسترس است. گردشگران بسیاری نیز به خاطر همین دو مسئله، علاقمند به بازدید از تایلند هستند.

فیلم‌های سینمایی بسیاری که در این منطقه ساخته شده نیز در واقع از عوامل شکل‌گیری صنعت گردشگری در تایلند بوده است. گردشگران نیز دوست دارند به لوکیشن فیلم‌برداری فیلم‌هایی که دیده‌اند سری بزنند. گردشگرانی که در کرابی به سر می‌برند، خواهان بازدید از جزیره جیمز باند هستند و مسافرانی نیز که در بانکوک هستند دوست دارند اوقاتی را به صرف یک نوشیدنی در پشت بام کافه‌ای بگذرانند که یکی از لوکیشن‌های فیلم سینمایی خماری2 به حساب می‌آید.

خماری 2 (2011) (The Hangover 2)

بخش‌هایی از این فیلم‌ سینمایی در یکی از مشهورترین هتل‌های بانکوک ساخته شده است. فیلم سینمایی خماری2 تا حدی زیادی پر از خشکه عبارت‌های تایلندی است؛ به طوری که در طی روند فیلم با سرعت بسیار زیاد و پشت سر هم چنین عباراتی را خواهید شنید. اما علیرغم این اغراق‌های آشکارانه، هر کسی که در تایلند زندگی کرده و یا به این منطقه سفر کرده باشد، درستی این عبارات را تأیید می‌کند.

آن صحنه‌های آرامش‌بخش مراسم عروسی در این فیلم، در شهر کرابی فیلم‌برداری شده است. گردشگران می‌توانند در هنگام بازدید از شهر بانکوک، سری هم به کافه مشهور آسمان واقع بر فراز هتل استیت تاور (State Tower) بزنند.

مکان: بانکوک و کرابی

ساحل (2000) (The Beach)

بخش‌های زیادی از فیلم سینمایی ساحل در جزیره کو فی فی لی (Koh Phi Phi Leh) فیلم‌برداری شده است. ساخت همین فیلم نیز باعث شد تا توجه گردشگران به این جزیره که پیشتر منطقه‌ای بکر محسوب می‌شد، معطوف شود.

بازدید از این جزیره به سادگی و از طریق یک مسیر قایق‌سواری ممکن است. اما به خاطر داشته باشید که صحنه‌های مشهوری که در آن لئوناردو با شجاعت قصد پرش از آبشار را در سر داشت، در پارک ملی خائو یای و در فاصله نسبتاً قابل توجهی از جزیره کو فی فی لی قرار دارد.

مکان: جزیره کو فی فی لی

شکارچی گوزن (1978) (The Deer Hunter)

این فیلم سینمایی هرچند بسیار بیشتر از بودجه تعیین شده‌اش خرج برد، اما با این حال موفق به دریافت پنج جایزه اسکار از جمله بِست پیکچر گردید. فیلم سینمایی شکارچی گوزن در طی چند ماه در جنگل تایلند فیلم برداری شد. این فیلم به عنوان اولین فیلم سینمایی با موضوع جنگ ویتنام شناخته می‌شود که لوکیشن آن در تایلند بوده است.

مکان: استان کانچانابوری و پت‌پانگ، بانکوک

بریجت جونز: نکته باریک (Bridget Jones: The Edge of Reason)

این فیلم سینمایی یکی دیگر از فیلم‌های نه چندان جدی به شمار می‌رود که در تایلند فیلم‌برداری شده است. در این فیلم ساحل زیبایی به چشم می‌خورد و در آن دو جوان خوش‌تیپ به نام‌های هیو گرانت و کالین فریت که بازیگران این فیلم هستند از داروهای روانگردان استفاده می‌کنند. آن‌ دو یک ایگوانای پر افاده نیز دارند.

در این فیلم، برخی از مکان‌های زیبای ساحل غربی تایلند همچون خلیج فانگ‌نا و ساحل نای‌یانگ پوکت نشان داده شده است.

البته فراموش نکنید که نباید به دنبال رستوران تایلندی رمانتیکی که بریجت و دانیل در آن بودند بروید، زیرا این رستوران لوکیشنی خصوصی بود که صرفاً برای این فیلم سینمایی ساخته شده بود.

مکان: بانکوک و پوکت

مردی با طپانچه طلایی (1974) (The Man With the Golden Gun)

کو تاپو، یکی از جزایر کوچک و منحصربفرد این خلیج است که اکنون به نام جزیره جیمز باند شناخته می‌شود. جزیره دیگری نیز در این فیلم به نمایش گذاشته شده است که خلیج فانگ نا نام دارد.

مکان: بانکوک، پوکت، استان فانگ‌نا

فردا هرگز نمی‌میرد (1997) (Tomorrow Never Dies)

مناظر زیبای نمایش داده شده در فیلم مردی با طپانچه طلایی در فیلم سینمایی فردا هرگز نمی‌میرد نیز به تصویر کشیده شده است.

مکان: بانکوک، خلیج فانگ نا

رمبو (2008) (Rambo)

بخش‌های زیادی از فیلم رمبو در شمال تایلند فیلم‌برداری شده است، اما بر خلاف سایر فیلم‌های اکشن، تایلند به همان شکل واقعی خود نشان داده شده است.

مکان: شمال تایلند

بانکوک خطرناک (2008) (Bangkok Dangerous)

فیلم سینمایی بانکوک خطرناک در حقیقت یک بازسازی از یک فیلم تایلندی به همین نام به کارگردانی برادران پانگ است. متأسفانه این فیلم صرفاً یکی دیگر از بی‌شمار فیلم‌هایی است که تایلند در آن‌ها یک مکان خشونت‌آمیز جلوه داده شده است که در آن تیراندازی یک هنجار است.

بازار شناور نمایش داده شده در این فیلم در واقع همان بازار شناور دامنئون ساداک است که در فاصله‌ای در حدود 1.5 ساعت از شهر بانکوک قرار دارد.

مکان: بانکوک

هواپیمایی آمریکا (1990) (Air America)

فیلم سینمایی هواپیمایی آمریکا در استان مائو هنگ سان واقع در شمال تایلند فیلم‌برداری شده است. در آن زمان این استان به عنوان فقیرترین استان تایلند شناخته می‌شد.

مکان: استان مائو هنگ سان، شمال تایلند

گریزناپذیر (2015) (No Escape)

فیلم سینمایی گریزناپذیر که به موفقیت مالی قابل توجهی دست یافته است، حساسیت‌های فرهنگی جامعه را از جنبه خارجی نگریسته و مردمان آسیای جنوب شرقی را به عنوان مردمانی گرسنه و خون‌آشام به تصویر می‌کشد. این فیلم در منطقه چیانگ مای تایلند تصویربرداری شده است.

مکان: چیانگ مای

انتشار: 26 فروردین 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 55

به "میدانستید این فیلمها در تایلند فیلم برداری شده است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "میدانستید این فیلمها در تایلند فیلم برداری شده است؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدانستید این فیلمها در تایلند فیلم برداری شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید