تور ارزان یونان: محله خدایان در یونان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، گشت و گذار در محله خدایان در آتن

محله خدایان یا Gods district یکی از محله های قدیمی شهر آتن مرکز کشور یونان محسوب می گردد که چشم اندازی خیره کننده دارد. زمانی که شما در کوچه های باریک و قدیمی این محله قدم می زنید، گوئی زمان متوقف شده و شما به گذشته برگشته اید. این محله نام شگفت انگیزی دارد و کسی نمی داند محله خدایان، نام خود را چه زمانی و چگونه به دست آورده است. بر اساس رایج ترین نظریات مرتبط با این موضوع، نام این محله یعنی Plaka بر اساس کتیبه ای که بر یک قطعه سنگ بزرگ کشف شده در نزدیکی کلیسای آگیوس جئورجیوس آلسکاندریاس Aghios Georgios Alexandreias که دقیقا در کنار محل ساختمان تئاتر باستانی دیونیسوس Dionysus قرار گرفته است، انتخاب شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به این محله دیدنی بزنیم.

تور ارزان یونان: محله خدایان در یونان

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

در این محله شما با تماشا زیبائی های فراوان خانه ها، رنگ های سبک نئو کلاسیک، نوع معماری و باغ هایی که به خوبی حفظ شده اند، مسحور خواهید شد. حتی هوای این محله نیز با سایر نقاط شهر فرق دارد. هوایی لطیف تر، تمیزتر و به مانند هدیه ای از سوی خدایان. اگر شما تصمیم بگیرید که در این محله قدم بزنید، بهتر است ابتدا یک نقشه تهیه کنید زیرا در محله پلاکا شما در یک هزار توی پیچیده قرار گرفته اید که احتمال گم شدنتان زیاد است. در خیابان های مرکزی این محله شما می توانید تعداد زیادی مغازه سوغاتی فروشی پیدا نموده و بعلاوه از فروشگاه های خیابان آدریانوس Adrianos خرید کنید.

بازدید و تماشای آثار:

میدان فیلوموس اتریا FilomousosEteria، میدان اصلی این محله به شمار می رود که نام خود را از شخصیتی به همین نام اخذ نموده که از دوستان موز ها Muse بوده که شامل 9 الهه هنر در یونان باستان می شدند. این میدان در سال 1813 میلادی ساخته شده است. دلیل این نام گذاری نیز یاری به پیشرفت مطالعات مرتبط با یونان باستان و نگهداری از میراث ارزشمند تاریخی شهر آتن عنوان شده است.

این میدان در تقاطع خیابان های کیداتینائون Kydathinaeon، فارماکی Farmaki، المپیان زئوس Olympian Zeus و آگلوس گرونتاس AggelosGerontas قرار داشته و که مملو از کافه های خانگی رستوران ها هستند که در آن علاوه بر ارائه غذا و نوشیدنی، موسیقی زنده نیز پخش می گردد. در این خیابان ها بعلاوه ده ها مغازه سوغاتی فروشی نیز وجود دارند.

موزه کانلوپولوس Kanellopoulos Museum

ساختمان این مجموعه در سال 1976 میلادی به وسیله دو مجموعه دار خصوصی به نام های پاولوس Pavlos و آلکساندر کانلوپولوس Alexandra Kanellopoulos به عنوان موزه به دولت یونان اهدا شد. این بنا به سبک نئوکلاسیک ساخته شده و در حقیقت منزل مسکونی خاندان میشائلا Michalea family به شمار می رود. مجموعه به نمایش گذاشته شده در این موزه شامل یافته های باستان شناسی و آثار هنری مختلفی از دوران پیش از تاریخ تا روزگار معاصر است.

بنای تاریخی چوراگیک در لیسیکراتس Choragic Monument of Lysicrates

در یونان باستان تمامی تئاتر های شهر آتن به وسیله تئاتر دیونیسوس سازماندهی می شد. این مرکز با حمایت های اقتصادی شهروندان متمول که با عنوان چوریگیو chorigoi به معنی اسپانسر شناخته می شدند، اداره می شد. در آن روزگار بر اساس سنت مردم آتن، اسپانسر های برترین تئاتر نمایش داده شده جایزه های ویژه ای دریافت می کردند. در سال 334 پیش از میلاد، فردی به نام لیسیکراتس برنده این جایزه شده و ساختمانی برای نگهداری از جایزه فوق تاسیس کرد که هنوز به جای مانده است. این ساختمان در خیابان تریپودس TripodesStr قرار داشته و مصالح و سنگفرش آن در بخشی از ساختمان های نوسازی شده شماره 28 این خیابان به نمایش گذاشته می گردد. بنای این سازه تاریخی تنها آغازی بر تاریخ طولانی آن بوده و در سال 1658 میلادی صومعه ای به نام کاپوچینو Cappuccinos monastery در مجاورت این محل ساخته شده و در سال 1669 میلادی نیز این ساختمان قدیمی به وسیله صومعه فوق خریداری می گردد. لرد بایرون Lord Byron (شاعر مشهور انگلیسی در قرن 18 و 19) طی دومین سفر خود به یونان در این صومعه سکونت داشته و گیاه گوجه فرنگی برای نخستین بار در باغچه این صومعه پرورش داده شد.

آنافیوتیکا Anafiotika

آنافیوتیکا نام روستائی زیبا در جزیره ای پائین صخره های آکروپولیس است. این روستا در اواسط قرن نوزدهم و زمانی که سازندگان آن از جزیره آنافی Anafi در دریای اژه به این محل آمدند؛ بنا شده است. این مردم به عنوان یکی از برترین معماران و هنرمندان در امر تزئین ساختمان ها شناخته شده و وظیفه ساخت قصر اوتوناس Othonas ، نخستین شاه یونان را بر عهده داشتند. این افراد که می دانستند برای اجرای پروژه فوق باید چند سال از زادگاه خود دور باشند، نمونه ای مشابه آن را در بلندترین بخش محله خدایان ساختند تا تداعی کننده نوستالژی آن ها از وطنشان باشد. در این محل خانه های سفید کوچکی مشابه آن چه در روستای محل زندگی این مردم در دریای اژه قرار داشت، بنا کردند. نام این روستا یعنی آنافیوتیکا نیز به معنی همسایگان آنافیوتس Anafiotes است.

موزه دانشگاه آتن

ساختمان این موزه در خیابان تولوس Tholos قرار داشته و در ابتدا این بنا به محل سکونت معمار معروف یونانی یعنی کلینتیس Kleanthis (1832-1833) تعلق داشته و بعدها در فاصله سال های 1837 تا 1842 از آن به عنوان دانشگاه آتن استفاده شد. امروزه این ساختمان در محله خدایان قرار داشته و به عنوان موزه کاربری دارد.

موزه بچه ها Children Museum:

این موزه در خیابان کیداتینائون Kydathinaeon قرار داشته و به نام بهشت بچه ها معروفیت دارد. در شهر آتن شما می توانید با خانه های نوسازی شده باستانی که در آن دکوراسیون و لوازم عتیقه از جمله رادیو و اجاق های قدیمی وجود دارد، رو به رو شوید. این اتاق ها با نام اتاق های پدربزرگ یا مادربزرگ شناخته شده و بچه ها در این اتاق ها می توانند با سنت های قدیمی آشنا شوند. در این موزه بعلاوه یک نگارخانه از نقاشی های بچه ها وجود داشته و بخشی نیز به اسباب بازی های قدیمی تعلق دارد. یک محوطه بازی قدیمی، کتاب خانه و … دیگر بخش های این موزه را تشکیل می دهند. اگر شما به شهر آتن سفر نموده و بچه ها خود را به همراه دارید، توصیه می کنیم از این موزه تماشا کنید. بعلاوه شما می توانید به موزه هنر بچه ها یونانی به آدرس (9 Kodrou Str.) مراجعه کنید که در آن برنامه های هنری و آموزشی متعددی اجرا شده و آثار تهیه شده به وسیله بچه ها 4 تا 14 ساله از سراسر یونان در آن جمع آوری شده و به نمایش گذاشته می شوند. نقاشی های موجود در این موزه به طور معمول در بازه های زمانی مشخصی با نقاشی های نو تعویض می شوند.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2136

به "تور ارزان یونان: محله خدایان در یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: محله خدایان در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید