مرد معلول تونگایی قهرمان حادثه سونامی نام گرفت

به گزارش مجله سفرنامه دبی، یک مرد 57 ساله اهل تونگا که گفته می گردد بعد از 27 ساعت شنا کردن در دریا در پی سونامی ویرانگر اخیر در این کشور جزیره ای زنده مانده، به عنوان آکوامن واقعی لقب گرفته است.

مرد معلول تونگایی قهرمان حادثه سونامی نام گرفت

به گزارش ایسنا، کشور جزیره ای تونگا هفته گذشته با حادثه فوران آتشفشان زیردریایی و در پی آن، سونامی قدرتمندی روبرو شد که خسارات قابل توجهی به ویژه در نواحی ساحلی جزایر کوچک آن برجای گذاشته است.

این مرد که اکنون آکوامن واقعی لقب گرفته، می گوید سونامی او را به دریا کشاند و او قبل از اینکه به یک کنده چوبی بچسبد و بتواند خود را به مکان امنی برساند، دست کم 9 بار به زیر آب رفته است.

لیسالا فولائو گفت که در حال رنگ زدن خانه خود در آتاتا، جزیره ای دورافتاده با حدود 60 سکنه بوده که برادرش به او درباره سونامی هشدار می دهد و پس از مدت بسیار کوتاهی، امواج سونامی خانه او را نیز در برمی گیرد.

این مرد که معلول است و در راه رفتن مشکل دارد در لحظه حادثه قصد بالا رفتن از درختی را داشته، اما موج بزرگ دیگری او را به داخل دریا می کشاند.

فولائو گفته است که در این شرایط 7.5 کیلومتر را به آرامی در حالی که روی آب شناور بود، شنا نموده تا به نزدیکی جزیره اصلی تونگاتاپو رسیده و 27 ساعت بعد و در حدود ساعت 10 شب خود را به ساحل رسانده است.

به گزارش رویترز، اکنون ماجرای این مرد تونگایی در رسانه های اجتماعی منتشر شده و در یکی از پست های فیسبوک، او را آکوامن واقعی خطاب نموده اند که یک شخصیت خیالی در کتاب های کُمیک آمریکایی و از اسطوره های دریایی است.

بنابر گزارش ها، جزیره آتاتا که در هشت کیلومتری شمال غرب نوکوآلوفا، مرکز تونگا واقع است در سونامی اخیر تقریباً نابود شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2212

به "مرد معلول تونگایی قهرمان حادثه سونامی نام گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد معلول تونگایی قهرمان حادثه سونامی نام گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید