مقایسه دامای X5 با جک S5 و چری تیگو 5

به گزارش مجله سفرنامه دبی، امروز بازار خودروهای کراس اوور و شاسی بلند بسیار شلوغ است. از محصولات برندهای معروف اروپایی گرفته تا خودرسازهای آسیایی همگی در پی فروش هرچه بیش تر محصولات خود هستند. در این بین چینی ها نیز از قافله عقب نمانده اند و با ارائه مدل های مختلف سعی دارند بخش بیش تری از این بازار را تصاحب نمایند.

مقایسه دامای X5 با جک S5 و چری تیگو 5

خودروهای چینی در اغلب اوقات از خودروهای فراوریی داخل کشور باکیفیت تر بوده و انتخاب آن ها گزینه بهتری به نظر می رسد. این خودرو که به همراه برادر بزرگ تر خود یعنی X7 به بازار ایران راه پیدا نموده است کار سختی برای رقابت با سایر چینی های بازار دارد. از مهم ترین رقبای این خودرو می توان جک S5 و چری تیگو 5 را نام برد.

در ادامه این مطلب به مقایسه دامای X5 با جک S5 و چری تیگو 5 می پردازیم و نقاط قوت و ضعف هر یک را آنالیز می کنیم.

مقایسه دامای X5 با جک S5

جک S5 یک شاسی بلند کامپکت چینی است که چند سالی است در بازار ایران از طریق کرمان موتور عرضه می گردد. جک S5 به علت طراحی زیبا و توانایی های فنی مناسب در بازار ایران با استقبال خوبی روبه رو شد و توانست فروش بالایی را تجربه کند. این خودرو از طراحی خارجی خوبی بهره می برد و هماهنگی مطلوبی میان اجزا بدنه آن دیده می گردد. البته این خودرو بی شباهت به خودروهای کره ای بازار نیست و همین مسئله تا حدود زیادی در فروش آن تأثیر مثبت داشته است.

با مقایسه دامای X5 با جک S5 خواهیم دید که کابین جک S5 نیز از طراحی خوبی برخوردار است و متریال به کار رفته در کابین نیز کیفیت مطلوبی دارند. در نتیجه می توان گفت جک S5 از این نظر برتر از دامای X5 است. سطح امکانات رفاهی و ایمنی نیز در جک S5 مناسب است و تفاوت خاصی با دامای X5 به چشم نمی خورد.

جک S5 به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو مجهز است که می تواند 174 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه اتوماتیک به چرخ های محور جلو منتقل می گردد. این پیشرانه عملکرد بهتری را در مقایسه با پیشرانه 1.5 لیتری دامای X5 ارائه خواهد دارد.

به طور کلی در مقایسه با دامای X5، جک S5 به علت طراحی بهتر و پیشرانه قوی تر و بازار خرید و فروش بهتر گزینه مناسب تری به شمار میرود.

مقایسه دامای X5 با چری تیگو 5

چری تیگو 5 یک کراس اوور محبوب چینی است که از سال 1395 از طریق شرکت مدیران خودرو در ایران عرضه شد و در این مدت توانسته به فروش خوبی دست پیدا کند. چری تیگو 5 طراحی خارجی مطلوبی دارد و باید آن را یکی از زیباترین کراس اورهای چینی بدانیم.

طراحی کابین نیز همچون طراحی خارجی خوب است اگرچه مانند سایر خودروهای چینی از برندهای معروف به خصوص کره ای ها الهام گرفته است. کیفیت متریال به کار رفته در کابین نیز معمولی است و نباید انتظاری در حد خودروهای باکیفیت از آن داشت.

با مقایسه دامای X5 با چری تیگو 5 باید گفت که تیگو 5 از امکانات ایمنی و رفاهی خوبی بهره می برد اگرچه نسبت به دامای X5 در جایگاه پایین تری قرار گرفته است.

چری تیگو 5 به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که می تواند 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند. نیروی فراوری شده از طریق یک جعبه دنده CVT اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می گردد که می تواند چری تیگو 5 را در 13 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه نیز در حدود 9 لیتر است.

چری تیگو 5 و دامای X5 از نظر قدرت پیشرانه تقریبا در یک سطح قرار دارند، اما دامای X5 به امکانات و آپشن های بیش تری مجهز است. از طرفی چری تیگو 5 از برند شناخته تری است و بازار خرید و فروش بهتری دارد.

امیدواریم که این مقایسه دامای X5 با جک S5 و چری تیگو 5 توانسته باشد اطلاعات خوب و مفیدی را در اختیار شما قرار دهد. در صورتی که تجربه استفاده از این سه خودرو را دارید، راضی می شویم نظرات خودتان را با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2283

به "مقایسه دامای X5 با جک S5 و چری تیگو 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دامای X5 با جک S5 و چری تیگو 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید