میلان و این 5 جاذبه وسوسه انگیز!

به گزارش مجله سفرنامه دبی، جاذبه گردی در شهر میلان ایتالیا

میلان، صندلی سلاطین سنت و مدرنیته که این هم زیستی مسالمت آمیز، باعث خلق جاذبه هایی زیبا و تاریخی شده است، می تواند جزئی از بهترین گزینه هایی باشد برای زمان هایی که بین انتخاب مکانی جذاب و تفریحی دو دل هستید. این شهر زیبا علاوه بر وجود ساختمان های مدرن معاصر، بناهای تاریخی بسیار زیادی دارد و صندلی سلاطین مد دنیا است. درادامه با خبرنگاران همراه باشید تا بهترین و جالب ترین جاذبه های شهر میلان ایتالیا را به اتفاق هم مرور کنیم.

میلان و این 5 جاذبه وسوسه انگیز!

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

میلان

میلان یا به عبارتی میلانو، شهری شمالی از کشور ایتالیا و در استان لومباردی است. این شهر 1.5 جمعیت زیادی دارد و بعد از شخر رم، دومین شهر پرجمعیت ایتالیاست. زمانی شهر میلان حائز اهمیت شد که به تدریج تبدیل به پایتخت امپراوری روم غربی شد. میلان در طول تاریخ همیشه نقش خودش را به عنوان شهری مهم در زمینه پایتخت و مرکز فرهنگی و سیاسی و همچنان پایتخت دوک نشین میلان در دوره رنسانس وپایتخت پادشاهی ایتالیا در دوره ناپولیک را ایفا نموده است. از شگفتی های این شهر ایتالیایی این است که این شهر از قرن 14 به بعد مرکز اصلی چاپ و نشر کتاب در ایتالیا می باشد. همچنین به خاطر اپراخوانی و لا اسکالا که ساختمان قدیمی اجرای اپرا است، از پایتخت های مهم موسیقی جهان به حساب می آید. میلان در دوره ای تاریخ خود به پایتخت مالی ایتالیا دقیقا در طول انقلاب صنعتی، تبدیل شده بوده است. میلان را به عنوان پایتخت اصلی مد و صنعت فشن در ایتالیا و جهان می شناسند. معروف ترین شرکت های طراحی مد جهان همچون: آرمانی، ورساچه، پرادا، دولچه و گابانا، میومیو و دیگر مارک های معروف جهان همچون لوکساتیکا و ری بن، است. شهر های پاریس، لندن، توکیو و نیویورک در رقابتی تنگاتنگ برای رسیدن و یا هم مقام شدن با میلان در زمینه صنعت مد و فشن هستند. ناگفته نماند که شهرهای دیگر ایتالیا همچون رم و فلورانس هم در زیمنه مد بسیار معروف و قوی هستند اما کلمه مد با شهر میلان ایتالیا عجین شده است.

میلان جاذبه ای فراوان معماری و طبیعی و هنری فراوانی دارد که معماری سبک گوتیک عجین شده است. شهر میلان دو باشگاه ورزشی بزرگ و مهم اروپایی به نام های آ.ث میلان و اینتر میلان را در خود دارد که جز معروف ترین و پر افتخار ترین تیم های فوتبال جهان هستند و مسابقاتشان تبدیل به یکی از جاذبه های شهر میلان شده است. زیرا این دو تیم که به عنوان رقبای سنتی یکدیگر نیز به حساب می آیند، سالانه فوتبال دوستان زیادی را برای دیدن مسابقات باشگاهی خود به این شهر جذب می نمایند. شما با خرید بلیط و رزرو هتل خود از خبرنگاران می توانید به میلان ایتالیا سفر نموده و از نزدیک با این شهر و جاذبه های آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا جاذبه های این شهر زیبا و دیدنی را به همراه هم مرور کنیم.

تابلوی شام آخر لئوناردو داوینچی

کلیسایی با آجر های نارنجی که به سبک گوتیک سانتا ماریا دل گرازیه در کورسو ماژنتا در سال 1465 ساخته شدیکی ز بزرگ ترین آثار هنری جهان را در دل خود دارد گنبد بزرگ 6 ضلعی آن که متعلق به اوایل شروع دوره رنسانس است، توسط برامانته که به عنوان یکی از تأثیرگذارترین معماران رنسانس شناخته شده است، طراحی شده است. گنجینه این کلیسا، تابلوی شام آخر، اثر لئوناردو داوینچی را است. این اثر در طی جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید اما به دلیل این که بسیاری از گردشگران از سراسر جهان برای بازدید ازکلیسای سانتا ماریا، برای بازدید از مهم ترین اثر لئوناردو داوینچی که نقش بر دیوار صومعه دومنیکن شده است، همچنان پابرجاست. این اثر هنری در بین سال های 1495 تا 1497 با الهام از داستان شام آخر مسیح به شیوه تمپرا توسط لئوناردو داوینچی، نقاش و هنرمند معروف ایتالیایی، خلق شد.

کلیسای جامع ال دوئمو

کلیسای جامع و بزرگ سانتا ماریا ناسنته، مکانی مقدس است که برای مردم میلان به ال دوئومو معروف است. این کلیسا یکی از بزرگ ترین کلیساهای جهان شناخته شده است که گنجایش 40 هزار نفر را داخل خود دارد. معماری این کلیسا مثالی فوق العاده برای معماری مجلل سبک گوتیکد ایتالیا است. کلیسایی که ساخت آن در قرن 14 میلادی شروع شد اما ساخت نمای آن به تنهایی تا اوایل دهه 1800 میلادی به طول انجامید و در نهایت توسط ناپلئون بناپارت، تکمیل شد. داخل کلیسا با 135 قطعه سنگ تراش خورده و بخش بیرونی ساختمان با 2245 مجسمه مرمر تزئین و آراسته شده است. فضای دورن کلیسا نسبت به بیرون کلیسا بسیار ساده است و در مقایسه با عظمت و زیبایی بخش بیرونی، پارادوکسی جذاب و دیدنی ایجاد نموده است. 52 ستون بزرگ نیز بر هیبت و بزرگی این ساختمان نیز می افزایند و طراحی شیشه های منقش در سالن اصلی که متعلق به قرن 15 و 16 میلادی هستند، نمونه هایی از شکوه و زیبایی معماری سبک گوتیک در جهان به حساب می آیند.

سالن اپرا آلا اسکالا

این سالن بزرگ یکی از معتبرترین و زیباترین مراکز اجرای اپرا در جهان به شمار می آید. این تالار میزبان اجرای مهم ترین قطعه های موسیقی و حضور موسیقی دانان، خواننده و نوازنده های بزرگ ایتالیایی و جهانی و همچنین بینندگان بی طاقت و بی شمار آنها بوده و هست. گنجایش این تالار 2800 نفر است که در کل ایتالیا، بسیار معروف است. فصل اجراها در این سالن معمولاً از اوایل ماه دسامبر شروع و تا ماه می ادامه می یابد. پیدا کردن بلیت اجراها به همین آسانی ها امکان پذیر نیست و اگر توانستید این کار را انجام دهید باید به شما بگوییم که شما شانس دیدن یکی از بهترین اجراهای موسیقی در جهان در یکی از بزرگترین اپرا هال های جهان را دارید. لذت ببرید.

کلیسای آمبروز مقدس

کلیسای آمبروز، شاهکاری از هنر معماری سبک رومانسک است و در سال 368 میلادی توسط آمبروز مقدس ساخته و بنا شد. قدیس آمبروز، در میلان به دنیا آمد و از حامیان ساخت و توسعه و پیشرفت شهرمیلان بود. دیدنی های زیادی در این کلیسا وجود دارد. در ابتدا، رواق بلندی شما را میخکوب خواهد نمود که متعلق به قرن 9 میلادی است. سنگ های تراش خورده تالار میانی گواه بر سبک رومانسک این کلیسا است. حتما در داخل کلیسا، منبر تراش خورده به سبک رومانسک و همچنین تابوتی که از قرن 4میلادی در زیر آن واقع شده است را ببینید. محراب بلند این کلیسا یکی از شاهکارهای هنری کارولینگین است که به سال 835 میلادی باز می شود.

ساختمان پیاتزا دی مرکانتی

با وجود تمام ساختمان های بلند و برج هایی که نشانی از مدرنیته بودن میلان است،اما با 5 دقیقه پیاده روی از پیاتزا دل دوئومو، می توانید جایی را پیدا کنید که شما را به میلان قرون وسطی و رنسانس یرگرداند. ساختمان پیاتزا دی مرکانتی در سال 1233 میلادی، ساختمانی زیبا در مرکز شهر میلان است. نمای این ساختمان از سنگ مرمر سیاه و سفید ساخته شده است و با کاربری دادگاه و محلی برای قضاوت ساخته شده بود.

منبع:planetware.com

منبع: الی گشت
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 763

به "میلان و این 5 جاذبه وسوسه انگیز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میلان و این 5 جاذبه وسوسه انگیز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید