نقاط ضعف استان ها از نظر معاون گردشگری کشور

به گزارش مجله سفرنامه دبی، معاون گردشگری کشور با انتقاد از عملکرد بعضی معاونان گردشگری در استان ها، کم توجهی به بازارهای خارجی، نیروهای توانمند و رویدادها و ابتکارات را از جمله نقاط ضعف آن ها برشمرد.

نقاط ضعف استان ها از نظر معاون گردشگری کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، نشست تخصصی معاونان گردشگری استان ها از یکشنبه 13 آذرماه در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شروع شد که تا دوشنبه 14 آذرماه ادامه دارد. علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری این وزارتخانه نقش مدیران استانی را در تسهیل امور و برنامه ریزی ها مفید دانست و بر تشریک مساعی و همفکری تاکید نمود و اضافه کرد: باید شاخص و معیار ما این باشد که فعالیت ها چگونه موجب رونق یک کسب وکار و یا بازدارنده آن است و چه کارهایی می تواند در ستاد انجام گردد.

او اظهار کرد: معاونان گردشگری در استان ها یکسری وظایفی برعهده دارند که کم تر به آن ها پرداخته می گردد، از جمله بازار خارجی، نظام مند کردن رویدادها، آموزش، استفاده از نیروهای توانمند فکری که باید در کنار برنامه ریزی برای بازار داخلی مد نظر قرار گیرد.

معاون گردشگری بعلاوه نظام مند کردن و نمایش ابتکارات و نوآوری ها را از وظایف معاونت گردشگری دانست و گفت: در حال حاضر نوآوری های متنوعی از جمله برگزاری نمایشگاه هایی با تم های نو و با پتانسیل جذب مخاطبان متنوع در حال برگزاری است که اطلاع رسانی جامعی نمی گردد و باید محمل درستی برای نمایش این برنامه ها فراهم گردد.

او ادامه داد: در برقراری تعامل بین دستگاهی، بعضی استان ها عملکرد مناسبی داشته اند، اما باید زیرساخت مناسبی برای تحقق و اجرایی شدن ایده ها فراهم گردد.

یحیی نقی زاده محبوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری نیز از هوشمندسازی بخش نظارت گردشگری اطلاع داد و بر ضرورت افزایش تعملات بین بخشی و بعلاوه با بخش خصوصی برای پیشبرد برنامه ها تاکید نمود.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 14 آذر 1401 بروزرسانی: 14 آذر 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2350

به "نقاط ضعف استان ها از نظر معاون گردشگری کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاط ضعف استان ها از نظر معاون گردشگری کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید