نمایشگاه مجازینشانه ، کتاب و شبکه در آلمان برگزار می گردد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اگرچه بحران کرونا، شرایط سختی برای دنیا رقم زده و قرنطینه خانگی بسیاری را مضطرب و کسل نموده، اما در عوض، برای علاقه مندان به حوزه های هنری و تاریخی در سراسر دنیا فرصتی فراهم شده است، تا بتوانند از نمایشگاه ها و موزه های مهم دنیا به صورت مجازی بازدید نمایند.

نمایشگاه مجازینشانه ، کتاب و شبکه در آلمان برگزار می گردد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

براساس گزارش بخش پژوهش های فرهنگی رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، کتابخانه ملی آلمان در لایپزیگ هم در این راستا نمایشگاه مجازی نشانه ، کتاب و شبکه برگزار نموده، که هدف از برگزاری این نمایشگاه، نشان دادن سیر تحول ارتباطات انسانی از اختراع خط میخی تا دنیای شبکه ها است.

بیش از 5 هزار سال است که انسان ها، به وسیله نشانه ها، حرف الفبا و شبکه های اینترنتی با یکدیگر ارتباط برقرار می نمایند. اگر ارتباط انسان ها تا پیش از اختراع خط، تنها از فردی به فرد دیگر محدود می شد، حالا با پیشرفت تکنولوژی، جمعیت زیادی از انسان ها در اقصی نقاط دنیا می توانند با یکدیگر در ارتباط باشند.

همه می دانیم که زبان، متن و تصاویر، سه وسیله اصلی برای برقراری ارتباط هستند؛ از این رو، نمایشگاه مجازی نشانه ، کتاب و شبکه کوشش می نماید تا در 11 بخش، سیر تحولات ارتباطات انسانی را به بازدیدنمایندگان نشان دهد.

صنعتی سازی، دنیا خوانندگان، زبان، تصویر و متن، چاپ کتاب، زیبایی شناسی در کتاب، فرهنگ نسخه های خطی، طراحی متون، سانسور، رسانه های جمعی، اطلاعات رسانه ای و ثبت علائم یازده بخش این نمایشگاه هستند.

بازدیدنمایندگان در این نمایشگاه مجازی می توانند براساس نام افراد، موضوعات مختلف و همچنین اشیا تاریخی به جست وجوی سوژه مورد نظر خود بپردازند؛ همچنین یک واژه نامه پشتیبان در سایت قرار گرفته است که می تواند اطلاعات بیشتری در اختیار بازدیدنمایندگان بگذارد. علاقه مندان می توانند معنای هزاران واژه جدید و تخصصی را در این واژه نامه پیدا نمایند.

علاوه براین بخشی از سایت نیز برای دریافت نظرات و پیشنهادات بازدیدنمایندگان در نظر گرفته شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1121

به "نمایشگاه مجازینشانه ، کتاب و شبکه در آلمان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازینشانه ، کتاب و شبکه در آلمان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید