پاکستان از ادامه حملات مرزی از سوی افغانستان اطلاع داد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، ارتش پاکستان از ادامه حملات مرزی از داخل خاک افغانستان به سوی نظامیان و مرزبانان خود اطلاع داد.

پاکستان از ادامه حملات مرزی از سوی افغانستان اطلاع داد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر. وای نیوز؛ ژنرال بابر افتخار سخنگوی ارتش پاکستان از ادامه حملات به مرزبانان پاکستانی از سوی افغانستان اطلاع داد.

وی توضیح داد: علی رغم تنش های اخیر و گفتگوهای انجام شده در بالاترین سطوح سیاسی دولتمردان کابل نتوانسته اند مانع حملات به مرزبانان ما شوند.

بابر افتخار گفت: در آخرین حمله انجام شده از داخل خاک افغانستان به مرزبانان پاکستان یک نفر کشته و 2 نفر زخمی شدند.

سخنگوی ارتش پاکستان گفت: تروریست ها و نظامیانی که در این حملات دست دارند از سلاح های سنگین برای هدف قرار دادن پست های مرزی پاکستان استفاده می نمایند.

وی اضافه کرد: ما بارها از مسئولین دولت افغانستان خواسته ایم به نقاط مرزی خود دقت بیشتری داشته باشند تا جولانگاه تروریست ها نگردد ولی متاسفانه این اتفاق رخ نمی دهد.

به نظر می رسد دلیل اصلی حملات به سوی مرزبانان پاکستانی ادامه حصار کشی مرزی توسط اسلام آباد در مرز 2400 کیلومتری با افغانستان است.

مسئولین پاکستانی می گویند حصار کشی برای کنترل ترددهای غیر مجاز و به صفر رساندن آن انجام می گردد ولی اعتراض دولت کابل روی خط مرزی دیورند است.

افغانستان مدعی است این یک خط مرزی موقت بوده و نباید به عنوان خط دائمی مرزی تلقی گردد این در حالی است که سازمان ملل و دیگر کشورها دیورند را به عنوان خط مرزی دو کشور به رسمیت می شناسند.

پاکستان تا به امروز بیش از 1300 کیلومتر از این خط مرزی را حصار کشی نموده و امنیت داخلی خود را تا حد قابل قبولی بالا برده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1343

به "پاکستان از ادامه حملات مرزی از سوی افغانستان اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان از ادامه حملات مرزی از سوی افغانستان اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید