انتها نخستین نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته در جزیره قشم بدون اختتامیه؛ سالی که نکوست از بهارش پیداست

به گزارش مجله سفرنامه دبی، نخستین نمایشگاه گردشگری، هتل داری و صنایع وابسته شب گذشته (شنبه 26 دی) در سالن نمایشگاه های بین المللی قشم به کار خود سرانجام داد و نمایندگان گردشگری 29 استان کشور، بنیاد سعدی، تعدادی از تورهای خصوصی گردشگری و نمایندگان منطقه ها آزاد کشور آنچه را در چنته داشتند برای معرفی گردشگری کشور، بخصوص وسیع ترین منطقه آزاد ایران که از نظر مساحت از 20 کشور جهان بزرگ تر است، رو نمایند.

انتها نخستین نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته در جزیره قشم بدون اختتامیه؛ سالی که نکوست از بهارش پیداست

نمایشگاه گردشگری قشم

هرچند پیش از این مسعود کرباسچی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری قشم اعلام نموده بود:

قصد داریم در نخستین نمایشگاه سراسری گردشگری و هتل داری و صنایع وابسته جزیره قشم یک تبادل نمایشگاهی بین قشم و استان های مختلف کشور داشته باشیم، در واقع این نمایشگاه بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

اما غرفه های حاضر شده در این نمایشگاه بیشتر به معرفی منطقه ها گردشگری، سوغات و در بعضی استان ها صنایع دستی و آداب و رسوم خود پرداخته بودند و غرفه های کمی فعالیت در حوزه هتل داری را نیز جزو اهداف نمایشگاه داشتند.

اگرچه مراسم اختتامیه ای به صورت رسمی برای انتها کار این نمایشگاه برگزار نشد، اما ایجاد رادیو قشم و راه اندازی آن به صورت مستقیم و حضور دو گوینده خبر و پخش زنده آن از نمایشگاه به گونه ای مراسم اختتامیه را به انتها رساند.

چون مسعود کرباسچی، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم با حضور در استودیوی این نمایشگاه انتها آن را اعلام و آنچه می توانست در مراسم انتهای بگوید، بیان نمود.

* برترین دستاوردمان ایجاد شادی بین مردم جزیره بود

کرباسچی در سخنانش گفت:

با خِرد جمعی همکاران منطقه آزاد قشم، بخش خصوصی و همه کسانی که در برگزاری نخستین نمایشگاه گردشگری، هتل داری و صنایع وابسته در جزیره قشم شرکت کردند، برترین دستاوردشان ایجاد شادی بین مردم این جزیره بود.

او با بیان اینکه همه غرفه داران معتقد بودند سال جاری برایشان بسیار پربرکت بوده است، اضافه کرد:

بنابراین باید ببینیم چنین نمایشگاه هایی را در چه فصل، فضا و موقعیت هایی برگزار کنیم. در واقع معتقدم باید نخست احتیاج جامعه را ببینیم، پس مدیریت منطقه آزاد قشم تشخیص دهد که این نمایشگاه برگزار گردد. امیدواریم سال آینده با رفع شدن مسائل، بسیار بهتر از سال جاری بتوانیم این نمایشگاه را برگزار کنیم.

نمایشگاه گردشگری قشم

وی با تاکید بر اینکه پس از گذشت چهار روز در اختتامیه نمایشگاه احساس خستگی ندارد، گفت:

پس از انتها کار ضعف ها را برای آنالیز و کسب تجربه و نقاط قوت را مکتوب می کنیم تا در نمایشگاه های آینده بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

کرباسچی با اشاره به اهدای تندیس و لوح یادبود به مسئولان غرفه های شرکت کننده در این نمایشگاه و در مقابل هر غرفه، درباره برگزاری مراسم اختتامیه بیان نمود: ما به هیچ وجه چیزی را ختم نمی کنیم، افتتاحیه داریم اما اختتامیه نداریم.

معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم بعلاوه با اشاره به تجربیاتی که در بعضی از اقدامات اجرایی اش در استان سیستان و بلوچستان داشته است ، ادامه داد: آنجا بعضی از این مسائل را آسیب شناسی کردم، آن منطقه مانند قشم است؛ کارهایی که سرمایه گذاران برای ایجاد امید بیشتر در این نوع ازمنطقه ها انجام می دهند ، بسیار خوب است و باید ادامه دار باشند.

کرباسچی با تاکید بر لزوم داشتن برنامه های آماری و اطلاعاتی که می توانند در آینده گردشگری و تبلیغ منطقه آزاد قشم راهگشا باشند، تاکید نمود: باید برنامه هایی مانند این نوع نمایشگاه در بخش ها و با موضوعات مختلف برگزار کرد تا بتوانیم حرکتی را انجام دهیم. باید توان مان را بالا ببریم تا بتوانیم در آینده برنامه های خوبی داشته باشیم.

* وعده ایجاد منطقه تفریحی برای بانوان حوزه خلیج فارس

او با اشاره به افتتاح پیست آفرود سافاری در چند روز گذشته و پیست موتور سواری کراس در منطقه قشم برای جوانان منطقه، وعده و وعیدهایی نیز به زنان قشمی داد و با تاکید بر اینکه نگاه مسئولان منطقه آزاد قشم به دریا بسیار وسیع است، تاکید نمود: به جامعه بانوان حوزه خلیج فارس قول می دهم هرچه زودتر اقدامات گسترده ای برای ایجاد شرایط مناسب تفریحی برای آنها فراهم کنیم.

نمایشگاه گردشگری قشم

کرباسچی اضافه کرد: در منطقه حوزه خلیج فارس هیچ پلاژ یا مرکزی که بانوان بتوانند از دریا به راحتی استفاده کننده نداریم، بعلاوه از آنجایی که دولت های همسایه حوزه خلیج فارس نیز با این مشکل روبرو هستند، قصد داریم هرچه زودتر برنامه ریزی هایی انجام دهیم تا بانوان آنها بتوانند با سفر به قشم تفریحات بهتری داشته باشند.

* ایجاد استودیو رادیو در قشم

او در انتها به هنرمندان و گویندگان رادیو در قشم نیز نوید داد تا با اختصاص اعتباری مناسب استودیو رادیو در جزیره قشم را راه اندازی کند.

در حاشیه؛

* در ساعات انتهای نمایشگاه بعضی غرفه داران برای بازگشت به استان های خود زودتر از زمان انتها نمایشگاه، غرفه های خود را تعطیل نموده بودند.

* حضور گروه های موسیقی سنتی همراه با برگزاری بعضی آئین ها در فضای باز نمایشگاه از برنامه هایی بود که درصد زیادی از مردم بومی قشم و حتی گردشگران را به سمت نمایشگاه کشانده بود.

* بیشتر از نمایش صنایع دستی استان های مختلف کشور، خوراکی های سنتی در غرفه های بیرون نمایشگاه برای بازدیدکنندگان به نمایش درآمده بود.

این نمایشگاه سه شنبه 22 دی با حضور علی ربیعی، وزیر کار و امور اجتماعی، مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مدیران کل و معاونان گردشگری بعضی از 29 استان شرکت کننده افتتاح شد و شب گذشته (شنبه 26 دی ماه) به کار خود انتها داد.

منبع:ایسنا

منبع: کجارو
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2114

به "انتها نخستین نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته در جزیره قشم بدون اختتامیه؛ سالی که نکوست از بهارش پیداست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها نخستین نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته در جزیره قشم بدون اختتامیه؛ سالی که نکوست از بهارش پیداست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید