چاپ تاتو Tattoo آموزش 0 تا 100 چاپ تتو 2020

به گزارش مجله سفرنامه دبی، امروزه چاپ تاتو بیش از پیش محبوبیت یافته است و هر روز مردان و زنان بیشتری به داشتن تاتو در نقاط مختلف بدن روی می آورند. اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات در خصوص چاپ تاتو و چگونگی انجام آن هستید این متن را تا سرانجام دنبال کنید.

چاپ تاتو Tattoo آموزش 0 تا 100 چاپ تتو 2020

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

چاپ تاتو چگونه انجام می گیرد؟

چاپ تاتو از طرق گوناگونی صورت می گیرد که از میان آن ها می توان به استفاده از کاغذ استنسیل، چاپ طرح پرینت شده، استفاده از اسپری چاپ، طراحی طرح روی پوست، استفاده از مام و غیره اشاره نمود.

بهترین روشی که برای چاپ از آن استفاده می گردد، کاغذ استنسیل است چون به پوست آسیبی وارد نمی نماید و از طرفی دوام طرح چاپی را افزایش می دهد. با استفاده از کاغذ استنسیل، طرح چاپی بسیار باکیفیت و واضح خواهد بود.

آموزش چاپ طرح تاتو روی پوست و انتقال طرح تاتو روی پوست

مشتری باید حتما یک روز پیش از انجام چاپ ناحیه مورد نظر را اصلاح کند. برای چاپ تاتو در ابتدا باید یک طرح را پرینت کنید و سپس آن را بر روی کاغذ استنسیل بگذارید.

در این مرحله باید خطوط اصلی و سایه ها با اتوماتیک یا مداد کشیده شوند. بعد از آماده شدن طرح با محلول تمیز نماینده پوست را به خوبی تمیز کنید. سپس روی پوست محلول چاپ نماینده بمالید و طرح را بر روی پوست قرار دهید و آن را خوب فشار دهید تا با کیفیت هرچه تمام تر چاپ گردد.

کاغذ چاپ تاتو چیست؟

کاغذ چاپ تاتو یا کاغذ استنسیل برای ایجاد طرح تاتو و انتقال آن بر روی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این کاغذ عملکردی شبیه به کاربن دارد و برای جلوگیری از خراب شدن طرح نهایی به کار می رود. با استفاده از این کاغذ ظرافت و وضوح طرح بسیار افزایش خواهد یافت و دیگران نگرانی از بابت خراب شدن طرح نهایی وجود نخواهد داشت.

الکتروم استنسیل چیست؟

یکی از موارد بسیار مهم به هنگام انتقال طرح تاتو بر روی پوست استفاده از یک انتقال دهنده خوب است. الکتروم استنسیل یک محلول انتقال دهنده است که به هنگام ایجاد تاتو و انتقال طرح آن مورد استفاده قرار می گیرد.

این محلول دوام بالایی دارد و باعث می گردد در حین انجام کار تاتو پاک نگردد و به دردسر نیفتید. همچنین این محصول سبب می گردد تا طرح بر روی پوست پخش نگردد و کار انتقال با دقت و ظرافت هرچه تمام تر صورت بگیرد.

این مایع هیچ گونه ماده سمی و مضری ندارد و در نتیجه به پوست آسیبی نخواهد رساند و حساسیت پوستی نیز ایجاد نمی نماید. قبل از استفاده از الکتروم استنسیل بهتر است تا محل مورد نظر بر روی پوت را با صابون و یا نوع دیگری از شوینده مناسب پوست بشویید و خوب خشک کنید.

طرح تاتو برای انجام چاپ

برای تاتو می توان طرح های متفاوتی را در نظر گرفت. بعضی از طرح ها دائمی و بعضی دیگر به صورت موقت هستند. طرح ها می توانند به دو صورت رنگی و یا سیاه باشند.

از آنجایی که بعضی از جوهرهای به کار رفته در تاتوی دائمی می توانند حساسیت ایجاد نمایند، می توانید از تاتو موقت که با استفاده از برچسب صورت می گیرد بهره ببرید. همان طور که پیش تر ذکر شد طرح مورد نظر ابتدا طراحی می گردد و سپس بر روی پوست منتقل خواهد شد.

از میان زیباترین طرح های تاتو می توان به طرح پروانه اشاره نمود که به عشق اشاره دارد. دیگر طرح های محبوب برای تاتو نیز عبارتند از: سنجاقک، گل، پرنده، گرگ و سایر موارد.

تاتو موقت چیست؟

در تاتو دائمی جوهر به وسیله سوزن و تزریق به زیر پوست منتقل می گردد. این طرح همواره ماندگار است و از بین نمی رود. اگرچه این طرح می تواند به مرور زمان و عدم مراقبت مناسب از پوست کمرنگ گردد اما هیچ گاه به طور خودبخود پاک نخواهد شد.

اما تاتو موقت عمری بسیار کوتاه تر دارد و می تواند از چند روز تا چند ماه دوام داشته باشد. انواع مختلفی از تاتو موقت وجود دارد که بسته به اینکه از چه روشی برای داشتن تاتو موقت استفاده می کنید دوام طرح نیز متفاوت خواهد بود. برای مثال نقش با حنت یک تا 4 هفته دوام خواهد داشت.

عکس برگردان نیز یک روز تا یک هفته دوام دارد. اسپری های خالکوبی نیز می توانند برای این کار استفاده شوند که دوامی کمتر از یک هفته خواهند داشت. رنگ های سبزیجات بسیار طبیعی عمل می نمایند و دوام آن ها تا سه هفته است. روشی دیگر نیز برای تاتو موقت وجود دارد که در آن جوهر به زیر پوست تزریق می گردد اما برخلاف تاتو دائمی، این جوهر جذب پوست شده و پس از مدتی محو خواهد شد.

تاتو موقت را از کجا بخریم؟

می توانید برچسب های تاتو موقت و یا اسپری آن را از فروشگاه های مختلف به صورت حضوری و یا آنلاین تهیه کنید. برای مثال در ایران فروشگاه آنلاین زیادی این طرح ها را ارائه می دهند.

قیمت دستگاه چاپ استنسیل تاتو

دستگاه تاتو استنسیل به صورت حرارتی عمل می نماید و سبب انتقال تاتو می گردد. در واقع این دستگاه نوعی فتوکپی است که با حرارت عمل می نماید. معمولا می توان این دستگاه را با قیمتی برابر با 3 میلیون تومان در ایران تهیه کرد.

تاتو بدن

امروزه تاتو بدن در ایران بسیار محبوبیت یافته است. طرح های قهوه ای، سبز یا مشکی بیشتری محبوبیت را در ایران دارند. شما می توانید طرح مورد نظر را در هر قسمتی از بدن همچون کتف، بازو، دست، صورت، مچ دست و پا، ران، کمر و … ایجاد کنید.

البته نواحی انتخابی در میان خانم ها و آقایان متفاوت است بدین صورت که خانم ها بیشتر علاقه مند به تاتوی ابرو و لب و نواحی موجود در صورت هستند ولی آقایان بیشتر علاقه مند به داشتن تاتو بدن در ناحیه دست هستند. در صورتی که در ایجاد تاتو بدن، سوزن تا دومین لایه پوست که درم نام دارد فرو رود طرح موجود دائمی خواهد بود اما اگر در لایه اول پوست باشد بعد از مدتی از بین خواهد رفت.

تاتو بدن در طرح ها و رنگ های مختلفی صورت می گیرد. پرطرفدارترین طرح تاتو در ایران گری واش یا همان طرح سیاه و سفید است. این طرح به صورت سایه روشن است و طراحی نقطه ای دارد. در این طراحی نقاط تیره تر با تراکم بیشتر نقطه و نقاط روشن تر با تراکم کمتری از نقاط به نمایش گذاشته می شوند.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1205

به "چاپ تاتو Tattoo آموزش 0 تا 100 چاپ تتو 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ تاتو Tattoo آموزش 0 تا 100 چاپ تتو 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید