چگونه مبلمان اداری را در یک دفتر کوچک چیدمان کنیم؟

به گزارش مجله سفرنامه دبی، همه ما می دانیم که فقط با خرید مبلمان اداری، سازمان تجهیز نمی گردد و احتیاج جدی به چیدمان درست و اصولی حس می گردد.

چگونه مبلمان اداری را در یک دفتر کوچک چیدمان کنیم؟

اگر برترین مبلمان اداری موجود در بازار را هم تهیه کنید، تا زمانی که به شکلی درست و اصولی چیدمان انجام ندهید، علاوه بر اینکه جلوه خاصی برای محیط به ارمغان نیاورده اید، نباید انتظار کارایی لازم را نیز داشته باشید.

چیدمان مبلمان اداری برای فضاهای کوچک به چه صورت باید انجام شود؟

چیدمان مبلمان اداری در یک فضا و محیط کاری کوچک می تواند سخت باشد، به خصوص زمانی که شما تمام تجهیزات و مبلمان اداری ضروری را احتیاج دارید اما فضای کمی در اختیار دارید، در این مطلب از مبلمان اداری ژاویز، یکی از برترین فراوری نمایندگان مبلمان اداری، نکاتی را درباره چیدمان مبلمان اداری در یک محیط اداری کوچک، ارائه می دهیم.

1. انتخاب مبلمان اداری مدرن

بدون شک یکی از سبک های مورد استفاده در فضاهای اداری کوچک، سبک مدرن است. اگر هنوز هم در انتخاب خود شک دارید، پیشنهاد ما به شما مبلمان اداری مدرن است. برای فضاهای کوچک، مبلمان اداری مدرن مناسب تر است چرا که با طراحی خاصی که دارند، می توان در همه فضاها از آن ها بهره گرفت. این دسته از مبلمان های اداری در فضاهای اداری کوچک علاوه بر اینکه فضای زیادی اشغال نمی نمایند، محیط شما را شیک و لوکس جلوه می دهند. مبلمان اداری مدرن به علت نوع ساخت و طراحی، فضای زیادی اشغال نمی نمایند در نتیجه برای فضاهای کوچک، برترین و مناسب ترین انتخاب هستند.

2. یک تعادل بصری مطلوب ایجاد کنید

ایجاد تعادل بصری به این معنا است که تمامی مبلمان و تجهیزات اداری خود را در بخش محدودی چیدمان نکنید چرا که در این صورت محیط کوچکتر نشان داده می شود و جلوه خوبی به دکوراسیون اداری نمی دهد.

3. پرهیز از چیدمان ورودی محیط اداری

برای آن که فضا را کوچکتر از آنچه که هست نشان ندهید، حتما از چیدمان در ورودی اتاق ها و ورودی اصلی خودداری کنید و فقط از چند المان دکوراتیو ساده استفاده نمایید.

4. سعی کنید مبلمان خود را رو به پنجره و نور قرار دهید

اگر در دفتر خود از نورگیر طبیعی بهره مند هستید، حتما مبلمان و تجهیزات اداری تان را رو به رو نورگیر و یا پنجره قرار دهید چرا که حس قرار گیری در یک محیط کوچک را از بین می برد و بر راندمان کاری تاثیر مثبت می گذارد. بعلاوه در صرفه جویی از منابع انرژی نیز گامی محکم برداشته اید.

5. تجهیزات و مبلمان های اداری هماهنگ و ست انتخاب نمایید

بهتر است برای داشتن دکوراسیون زیبا، تجهیزات و مبلمان اداری را ست و هماهنگ با هم انتخاب کنید. این کار شاید در وهله اول ساده به نظر برسد اما علاوه بر زیبایی، نظم سازمان را نیز چند برابر می نماید. بعلاوه گفتنی است که استفاده از رنگ های تیره و تند فضا را کوچک تر نشان می دهد.

6. توجه به بهینه سازی فضای اداری

یکی از نکات مهم و اساسی در چیدمان مبلمان اداری در فضاهای کوچک، استفاده حداکثری از فضا است. برای بهینه سازی فضای اداری حتما از نقاط پرت استفاده کنید. البته ممکن است به منظور ایجاد فضا با کارایی بیشتر و بعلاوه سهولت در رفت و آمد، بعضی از مبلمان ها و تجهیزات را کنار بگذارید.

7. استفاده از پارتیشن های اداری

پارتیشن ها که در انواع مختلفی اعم از اداری و مسکونی، طراحی و فراوری می شود، دارای مزایای بسیاری است به همین علت یکی از پیشنهادهای مهم و کاربردی برای چیدمان مبلمان اداری در محیط های اداری با فضای کم، پارتیشن است. پارتیشن های اداری در بهره وری از فضا و دسترسی به بخش های مختلف سازمان یاری بسیاری می نمایند. پارتیشن های اداری در انواع گوناگون اعم از تکجداره و دوجداره طراحی و فراوری می شود به همین علت دست کارفرمایان برای انتخاب باز است و افراد می توانند متناسب با سبک و کارایی فضای اداری خود، یکی از انواع پارتیشن ها را که با متریال های مختلفی فراوری می شود، انتخاب نمایند.

انواع طرح و متریال های پارتیشن های اداری:

پارتیشن های ثابت و متحرک (ریلی، کشویی، تاشو و …)

پارتیشن های ام دی اف، فلزی، چوبی، شیشه ای و آلومینیومی

برترین انتخاب برای محیط های کوچک با سبک مدرن پارتیشن های شیشه ای است زیرا به علت انتشار نور، فضا را بزرگتر و دلباز تر جلوه می دهد.

8. اصل نظم را در مبلمان را رعایت نمایید

شاید در نگاه اول این مورد مسخره به نظر برسد و از نظر شما دارای اهمیت چندانی نباشد اما عدم رعایت همین مورد می تواند یک فاجعه بزرگ را در دکوراسیون اداری شما رقم زند. سعی کنید همواره سطح میز را تمیز و مرتب نگه دارید بعلاوه میزها را در فاصله ای مشخص چیدمان کنید و محدوده صندلی های اداری را حفظ نمایید. رعایت همین نکات ساده یاریی دوچندان به ظاهر و دکوراسیون سازمان می نماید.

کلام پایانی

چیدمان و دکوراسیون تجهیزات و مبلمان اداری در فضاهای کوچک کاری چندان سخت و سخت نیست مگر با رعایت یکسری نکات ساده. مطالعه این مقاله و رعایت نکات آن باعث می شود شما این مسیر را به راحتی طی کنید و هرگز از داشتن محیط اداری کوچک ناامید نشوید.

منبع: مبلمان اداری ژاویز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 خرداد 1402 بروزرسانی: 7 خرداد 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2429

به "چگونه مبلمان اداری را در یک دفتر کوچک چیدمان کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مبلمان اداری را در یک دفتر کوچک چیدمان کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید