کالا های فرهنگی از جنس اقتصاد دانش بنیان هستند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، ارزش افزوده ایجاد شده در کالا های فرهنگی از جنس ارزش افزوده مد نظر اقتصاد دانش بنیان است.

کالا های فرهنگی از جنس اقتصاد دانش بنیان هستند

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ تراکت فوری از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم پایانی پنجمین دوره جایزه فیروزه، گفت: ارزش اضافه نموده ایجاد شده در کالا های فرهنگی از جنس ارزش اضافه نموده مد نظر اقتصاد دانش بنیان است.

رویداد بالنده

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز در این جشنواره گفت: بالنده و پویا بودن یک رویداد، ابزار مناسبی است تا از طریق آن زنده بودن آن رویداد سنجیده شود. طی این چند دوره ای که جشنواره جایزه فیروزه برگزار گردید، سعی شده است که هر سال، با نوزایی و ایجاد تغییرات و گنجاندن ایده های جدید، یک حرکت بالنده رو به جلو ایجاد شود.

مشارکت استان ها

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تمهیدات برگزاری این رویداد، اضافه کرد: در امسال موضوع تسری این رویداد و آثار آن به استان ها مورد توجه نهاده شد.

به گفته نیری: در پنجمین رویداد جایزه فیروزه، سه استان در برگزاری جشنواره مشارکت داشتند و مسرور هستم که استان سیستان و بلوچستان در این میان نقش ویژه ای ایفا کرد.

احتیاج به توسعه کالای فرهنگی

سجادی نیری، ضمن ابراز امیدواری برای توسعه بیشتر همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارشاد اسلامی، بیان داشت: در کشور احتیاج ویژه ای به کالا های فرهنگی وجود دارد و این حوزه احتیاجمند توجه بیشتری از سوی تمام دستگاه ها است.

ارزش اضافه نموده

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در یک اقتصاد دانش بنیان باید ارزش اضافه نموده بر اساس فناوری و دانش ایجاد شود، حوزه محصولات فرهنگی نیز به زعم بنده، حوزه ای است که در آن ارزش اضافه نموده مبتنی بر این دانش ضمنی رسوب یافته در طی سالیان و ادوار مختلف به دست آمده است.

یاری به زیست بوم

دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز در ادامه گفت: حوزه های مانند اسباب بازی، فرش، صنایع دستی، .. می توانند ارزش اضافه نموده قابل توجهی به همراه داشته باشند، به همین جهت است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی نموده است که همیار زیست بوم و فعالیت های وزارت ارشاد اسلامی در این حوزه ها باشد.

پنجمین دوره جایزه فیروزه در چهار بخش اسباب بازی و عروسک، هدایای فرهنگی، نوشت افزار و استارتاپ های فرهنگی، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار گردید و منتخبین جوایزی دریافت کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 862

به "کالا های فرهنگی از جنس اقتصاد دانش بنیان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالا های فرهنگی از جنس اقتصاد دانش بنیان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید