گلکسی زد فلیپ 5 با نمایشگر بیرونی بزرگ تر معرفی گردید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، دقایقی قبل سامسونگ بالاخره از نوترین گوشی های تاشو خود رونمایی کرد. در این مطلب به ویژگی های نو گلکسی زد فلیپ 5 می پردازیم که در مقایسه با نسل قبلی خود، با یک تغییر ظاهری مهم روبرو شده است.

گلکسی زد فلیپ 5 با نمایشگر بیرونی بزرگ تر معرفی گردید

مهم ترین تغییر ظاهری این گوشی، بهره گیری از نمایشگر بیرونی 3.4 اینچی به جای نمایشگر 1.9 اینچی است. این نمایشگر به طور کامل مستطیلی شکل نیست و به علت قرارگیری دوربین های اصلی، شکل و شمایل خاصی پیدا نموده است. سامسونگ بعضی اپ های گوگل مانند یوتیوب و گوگل مپ را برای این نمایشگر بیرونی بهینه سازی نموده تا کاربران بدون احتیاج به باز کردن گوشی بتوانند کارهای مختلفی را انجام دهند. با این حال برخلاف نمایشگر گلکسی زد فولد 5 که می تواند تمام اپ ها را اجرا کند، اجرای اپ ها با نمایشگر بیرونی گلکسی زد فلیپ 5 به بهینه سازی های اجرا شده از طرف توسعه دهنده اپ موردنظر بستگی دارد.

البته نمایشگر داخلی این گوشی تفاوتی با نسل قبلی ندارد و بار دیگر شاهد استفاده از نمایشگر 6.7 اینچی AMOLED هستیم که رزولوشن 1080 در 2640 را ارائه می دهد و از رفرش ریت متغیر بین 1 تا 120 هرتز پشتیبانی می نماید. البته رفرش ریت نمایشگر بیرونی به 60 هرتز محدود شده است.

یکی از مهم ترین مسائل نسل های قبلی سری گلکسی زد فلیپ، شکاف بین دو قسمت نمایشگر در هنگام بسته شدن گوشی و وجود چین خوردگی نمایشگر بود. حالا این شرکت به لطف استفاده از لولای تازه، پیروز شده این شکاف را حذف کند تا در صورت بسته بودن گوشی، دو قسمت نمایشگر به طور کامل روی یکدیگر قرار بگیرند. این گوشی هم مانند نسل قبلی از گواهی IPX8 بهره می برد و این یعنی یک گوشی ضدآب محسوب می گردد که البته نمی تواند در برابر نفوذ گرد و خاک مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

قلب تپنده این گوشی، نسخه بهبود یافته اسنپدراگون 8 نسل 2 است که این همان مدل استفاده شده در گوشی های سری گلکسی S23 محسوب می گردد. بنابراین طبیعتا گلکسی زد فلیپ 5 از نظر سخت افزاری یک گوشی قدرتمند محسوب می گردد و می تواند تمام پردازش های مورداحتیاج کاربران را به خوبی انجام دهد. کاربران برای خرید این گوشی باید به 8 گیگابایت رم بسنده نمایند و می توانند بین 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی دست به انتخاب بزنند.

ترکیب دوربین ها تفاوتی با نسل قبلی ندارد. این یعنی با خرید گلکسی زد فلیپ 5 می توانید از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و اولترا واید 12 مگاپیکسلی استفاده کنید. ضمناً با توجه به افزایش میزان نمایشگر بیرونی، حالا راحت از گذشته می توانید از این دوربین های اصلی به عنوان دوربین های سلفی استفاده کنید. بعلاوه باید به تعبیه دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در نمایشگر داخلی اشاره کنیم.

باتری تعبیه شده در بدنه مانند نسل قبلی دارای ظرفیت 3700 میلی آمپر ساعتی است و همچنان از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می نماید. اگر هم هوادار شارژ بی سیم هستید، می توانید این گوشی را با سرعت 15 وات شارژ کنید. این گوشی از تاریخ 20 مرداد با قیمت 1000 دلار راهی بازار خواهد شد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2453

به "گلکسی زد فلیپ 5 با نمایشگر بیرونی بزرگ تر معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی زد فلیپ 5 با نمایشگر بیرونی بزرگ تر معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید