آپدیت اندروید 11 به زودی برای گلکسی A51 منتشر می گردد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، این طور که به نظر می رسد، گلکسی A51 که محبوب ترین گوشی اندرویدی دنیا به حساب می آید، قرار است به زودی رابط کاربری One UI 3.0 مبتنی بر اندروید 11 را به عنوان اولین آپدیت مهم خود دریافت کند.

آپدیت اندروید 11 به زودی برای گلکسی A51 منتشر می گردد

سامسونگ حدود 1 سال قبل از گوشی گلکسی A51 رونمایی کرد. پیش از این گوشی، محصولات میان رده بسیار خوبی از سری A وارد بازار شده بودند اما کمتر کسی پیش بینی می کرد در این بین گلکسی A51 بتواند محبوب ترین گوشی اندرویدی دنیا لقب بگیرد. سامسونگ این گوشی را به 6/8 گیگابایت حافظه رم و پردازنده اگزینوس 9611 مجهز کرد تا کاربران با بودجه محدود بتوانند تجربه بسیار خوبی از یک محصول قدرتمند داشته باشند. همچنین باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، دوربین چهارگانه روی پنل پشتی و ظاهری زیبا و مدرن از دیگر قابلیت های خوب گلکسی A51 به حساب می آیند که در کنار قیمت حدود 350-400 دلاری باعث شده اند این گوشی حتی بیشتر از تمام مدل های پرچم داران سری گلکسی S20 فروش داشته باشد.

اما نکته بسیار مهم در رابطه با این گوشی، مدت زمانی است که سامسونگ تصمیم گرفته آن را پشتیبانی نرم افزاری کند. بعد از اینکه سری گلکسی نوت 20 رونمایی شدند، غول کره ای بیان کرد از این پس تمام پرچم دارهای خود را که پرچم دارهای سال 2019 نیز شامل آن ها می شوند به مدت سه سال به روزرسانی می نماید. اما خوشبختانه این سیاست فقط شامل پرچم دارها نبود و قرار شد میان رده های قدرتمندی چون A71 و A51 و همچنین A90 هم مشمول آن شوند.

بنابراین محبوبیت گلکسی A51 بیش از پیش افزایش یافت. این گوشی با اندروید 10 کار خود را شروع کرد و اکنون به نظر می رسد اندروید 11 هم برای آن منتشر شده. البته هنوز این آپدیت به صورت سراسری در دسترس همه کاربران قرار نگرفته و فعلا کاربران روسیه پیروز به دریافت آن شدند. احتمالا در آینده ای نزدیک (یکی دو هفته دیگر)، کاربران دیگر نقاط دنیا نظیر اروپا، آمریکا و آسیا هم می توانند رابط کاربری One UI 3.0 مبتنی بر اندروید 11 را دریافت نمایند.

البته این گوشی، گلکسی A51 4G است و نه نسخه 5G آن. هرچند به احتمال بسیار زیاد مدل 5G گلکسی A51 هم طی هفته های آینده آپدیت اندروید 11 را دریافت خواهد نمود. گویا قرار است به روزرسانی اندروید برای میان رده محبوب سامسونگ کمی زودتر از برنامه ریزی منتشر گردد. این طور که به نظر می رسد، غول کره ای میخواهد با منظم تر کردن شرایط به روزرسانی گوشی های خود، در دنیای گوشی های اندرویدی بی رقیب باشد.

نکته جالب تر این است که بسته امنیتی ماه فوریه هم احتمالا بخشی از این به روزرسانی خواهد بود که برای گلکسی A51 منتشر می گردد. بنابراین شاهد این هستیم که رفتاری که سامسونگ در قبال پرچم دارهای خود نشان می دهد، کاملا مشابه سیاست شرکت در قبال میان رده هاست و این بسیار تحسین برانگیز و خشنود نماینده است. البته شاید این موضوع به خاطر محبوبیت بسیار بالای این گوشی باشد که سامسونگ را مجاب به انجام چنین کارهایی نموده. هرچند سیاست های این چنینی هستند که باعث می شوند یک محصول به چنین میزان از محبوبیت دست پیدا کند.

  • تست باتری گلکسی A51 و گلکسی A71 سامسونگ

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1661

به "آپدیت اندروید 11 به زودی برای گلکسی A51 منتشر می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "آپدیت اندروید 11 به زودی برای گلکسی A51 منتشر می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آپدیت اندروید 11 به زودی برای گلکسی A51 منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید