15 جاذبه برتر آتن که هر گردشگری باید ببیند (تور یونان ارزان)

به گزارش مجله سفرنامه دبی، جاذبه های توریستی آتن

آتن شهر باستانی و رویایی، شهری که به صورت پراکنده در طول هفت تپه بنا شده است و از طریق کوه های چشمگیری در اطراف احاطه شده است. بیشتر از 3000 سال است که در این شهر سکونت می گردد و آن را زادگاه دموکراسی می دانند. مرکز این شهر از نظر مساحت واقعا بزرگ است، این شهر افسانه ای معجونی مجذوب کننده از جاذبه های تاریخی و مدرن است. آتن بیشتر به واسطه مکان های باستانی و بناهای یادبودش معروفیت دارد با این حال این شهر فقط در این ها خلاصه نمی گردد. اگر دنبال فرهنگ جالب و شب های پر هیاهو هستید، آتن جایی است که باید به آن سفر کنید. خبرنگاران نیم نگاهی به تعدادی از برترین جاذبه های توریستی آتن می اندازد.

15 جاذبه برتر آتن که هر گردشگری باید ببیند (تور یونان ارزان)

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

تئاتر دیونیسوس | Theatre of Dionysus

اگر از آن دسته از افرادی هستید که دیوانه تئاتر و هنر هستند، نباید بازدید از تئاتر دیونیسوس را از دست بدهید که قدیمی ترین تئاتر آتن است. بسیاری از تراژدی ها و کمدی های معروف یونان در روی استیج این تئاتر رقم خورده اند. ساختمان این تئاتر 6 قرن قبل از میلاد مسیح ساخته شده و در صخره ای در آکروپلیس کنده کاری شده است و جالب این که این تئاتر می تواند 17000 نفر را هم در خود جا دهد!

بیزانتین و موزه مسیحیت | Christian Museum

یکی از جاذبه های توریستی آتن و از مهم ترین موزه های شهر آتن موزه مسیحیت است که در واقع مربوط به مسیحیان ارتدوکس است. این موزه شامل آثار تاریخی پر ارزشی از دوره های زمانی مختلف آتن است که یکی از آن ها مربوط به دوره بیزانتین، قرون وسطی و اوایل دوران مسیحیت است. برخی از اشیایی که در این موزه نگهداری می شوند مثل کوزه ها و برخی از دست نوشته ها از کمیاب ترین آثار در نوع خود در تاریخ هستند.

بازار رمی | Roman Agora

بازار رم در اوایل مسیحیت ساخته شده است و بخشی از امپراطوری رم است. بازار نو در واقع یک بازار بزرگ در فضای باز بوده است که از طریق ستون های بلندی احاطه شده است و مغازه ها در فضای داخلی این ستون ها بوده اند.

تپه فیلوپاپوس | Philopappos Hill

ممکن است که آکروپلیس مهم ترین تپه آتن باشد ولی فیلوپاپوس هم دست کمی از آن ندارد و این تپه هم تاریخی طولانی دارد. در خصوص نام این تپه دو باور وجود دارد که یکی از آن ها اشاره به همان نام بودن این تپه با نام یکی از سناتورهای آتن دارد که فردی خیرخواه بوده است. این تپه در ارتفاع 147 متری است و بالای آن می توان منظره زیبایی به آکروپلیس و شهر داشت.

سازه آتن | Athena Nike

کلمه Nike در زبان یونانی به معنای پیروزی است. این سازه در واقع جایی بوده است که در آن آتنی ها برای پیروزی در جنگ دعا می نموده اند. قدمت این سازه به سال 420 قبل از میلاد مسیح برمی گردد، این سازه در قرن هفدهم تخریب شد ولی بعد از آن بازسازی شد. سازه آتن مطمئنا یکی از باورنکردنی ترین منطقه ها آتن و از اصلی ترین جاذبه های توریستی این شهر است.

آنافیوتیکا | Anafiotika

فقط خرابه های تاریخی نیستند که در آتن ارزش تماشا دارند، در کنار این ها پیشنهاد می کنیم از آنافیوتیکا که محله ای بسیار قدیمی و باستانی در آتن هست هم تماشا کنید. این منطقه در پایین آکروپلیس و در شمال منطقه تاریخی پلاکا قرار گرفته است. بسیاری از خانه های این منطقه در دهه 1950 در جریان حفاری های باستانی خراب شدند ولی 45 تا از خانه های اصلی به جای مانده است.

موزه آکروپلیس نو | Acropolis Museum

یکی دیگر از جاذبه های توریستی آتن که در حین اقامت در آتن نباید از دست بدهید موزه آتن است که در واقع مجموعه بزرگی از معماری یونان را در خود دارد. این موزه 5 طبقه دارد و به طور کلی 4000 اثر پر ارزش را در خود جا داده است.

میدان سینتاگما | Syntagma Square

مطمئنا یکی از جاهایی که برای همه گردشگرها در آتن جالب است، میدان سینتاگما است. جالب ترین چیزی که در خصوص این میدان وجود دارد لحظه عوض شدن گاردهای حفاظتی است که در جلوی مقبره سرباز بینام رژه می فرایند.

سازه زئوس | Olympian Zeus

سازه زئوس به عنوان بزرگ ترین سازه یونان شناخته می گردد و یک مجموعه باستانی است که ساخته شدنش 7 قرن به طول انجامیده است! این سازه در واقع در سال 515 قبل از میلاد مسیح به دستور Peisistratos آغاز به ساخته شدن شد با این حال مدتی بعد از آن به دلایلی متوقف شد تا این که در سال 175 بعد از میلاد دوباره تکمیل شدن آن ادامه پیدا کرد. البته بعد از این، چند بار دیگر هم در ساخت آن تاخیرهایی چند ساله به وجود آمد تا اینکه دست آخر ساخته و به زئوس تقدیم شد. امروزه این بنا مانند یادآوری از تاریخ یونان است با این حال از 104 ستون آن فقط 15 تا به جای مانده است، طول هر کدام از این ستون ها 17 متر است. در لیست جاذبه های توریستی آتن این یکی را اصلا از دست ندهید.

ارختئوم | Erechtheum

ارختئوم سازه ای بی نهایت شگفت انگیز و خیره کننده از مرمر خالص است که در آکروپلیس قرار گرفته است و یکی از قطعات افسانه ای معماری یونان است. ساخت این بنا به سال 3521 قبل از میلاد مسیح برمی گردد و در کنار تاریخ آن، 6 بانویی که در ظاهر این بنا هستند و انگار بخشی از این بنا را نگه داشته اند واقعا خارق العاده است.

بازار باستانی | Ancient Agora

این بازار باستانی در شمال غربی آکروپلیس واقع شده است و زمانی بازار پر رونق آتن بوده است و جدای از این جایی برای تجمع افراد برای صحبت در خصوص موضوعات مختلف اجتماعی، تجاری و … در آن موقع هم بوده است.

موزه باستان شناسی ملی | National Archaeological Museum

موزه باستان شناسی ملی هم چندمین مورد از لیست جاذبه های توریستی آتن است که در آن آثاری از عهد عتیق به معرض نمایش گذاشته شده است. این موزه بعلاوه صنایع دستی ای هم دارد که قدمت برخی از آن ها به دوران نئولیتیک می رسد.

پلاکا | Plaka

یکی دیگر از جاذبه های توریستی آتن منطقه پلاکا است که در نزدیکی آکروپلیس قرار گرفته است و دهکده ای جزیره مانند و جایی عالی برای به دست آوردن اطلاعاتی درباره فرهنگ رومی ها است. پلاکا منطقه بسیار خاص و تماشای با کافه های فراوان، درخت های کهن، باغ های فراوان و کوچه پس کوچه های باریک سنگی است و غذاهایش بسیار معروف است.

پارتنون | Parthenon

یکی از شناخته شده ترین جاذبه های توریستی آتن و از معروف ترین سازه های آتن و کشور یونان، پارتنون است که احتیاج به یادآوری اهمیت تاریخی آن نیست. این بنا با ابهت در بالای آکروپلیس قرار گرفته است و معماری با شکوهی دارد که می توان ساعت ها به آن خیره شد و در خصوص جزییات آن حرف زد. ظاهرا پارتنون در سال 438 قبل از میلاد مسیح تکمیل شده است و امروزه نمادی از یونان است.

آکروپلیس | Acropolis

هیچ سفری به آتن بدون تماشا آکروپلیس کامل نمی گردد، معروف ترین تپه در مرکز یونان. غیر ممکن است کسی به آتن سفر کند و از آکروپلیس تماشا نکند چرا که بسیاری از خرابه های مشهور آتن در این جا قرار دارند. با این که آکروپلیس فقط 156 متر ارتفاع دارد، بلندترین و مرتفع ترین نقطه در روح فرهنگی یونان را دارد. تمام بناهایی که در آکروپلیس قرار دارند ترکیبی خلاقانه و بی همتا از معماری و طبیعت هستند.

منبع: touropia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2310

به "15 جاذبه برتر آتن که هر گردشگری باید ببیند (تور یونان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 جاذبه برتر آتن که هر گردشگری باید ببیند (تور یونان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید