5 مشکل طراحی گوشی های هوشمند که باید برطرف شوند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، گوشی های هوشمند روز به روز بهتر می شوند و این خبر جدیدی نیست. با این حال در بین تمام پیشرفت های به دست آمده، طراحی گوشی های هوشمند هنوز با پیشرفت های گسترده ای روبرو نشده است. از اندازه بزرگ و پنل پشتی نامناسب گرفته تا هزینه بالای تعمیر، گوشی ها از نظر طراحی باید با بهبود های گسترده ای روبرو شوند. در ادامه به 5 مورد از مسائل طراحی گوشی های هوشمند می پردازیم که امیدواریم در سال های آینده برطرف شوند.

5 مشکل طراحی گوشی های هوشمند که باید برطرف شوند

مقدار بسیار بزرگ

گوشی های بزرگ طبیعتا از نمایشگر غول پیکری بهره می برند و بنابراین می توانند تجربه بهتری در زمینه ارائه انواع محتوا به ارمغان بیاورند. اما وقتی که یک گوشی بسیار بزرگ باشد، استفاده یک دستی از آن بسیار سخت می گردد. از سوی دیگر، این نوع گوشی ها طبیعتا از باتری های بزرگ تری بهره می برند و باتری بزرگ تر هم به معنای افزایش ضخامت و وزن است. در ضمنً تعداد زیادی از کاربران برای گوشی خود از کیس محافظ استفاده می کنند و این یعنی ضخامت بدنه بسیار بیشتر هم می گردد.

البته طبیعتا شرکت ها این گوشی ها را در پاسخ به نیاز کاربران تولید می کنند و مثلا می توانیم به سری آیفون مینی اشاره کنیم که به دلیل فروش پایین، کنار گذاشته شد. اما در هر صورت نمی توانیم مسائل این گوشی های غول پیکر در زمینه کاربردپذیری را کتمان کنیم.

پنل شیشه ای لغزنده

با وجود اینکه کاربران گوشی های گران قیمت و پرچم دار معمولا علاقه زیادی به پنل پشتی شیشه ای از خود نشان می دهند، اما همین پنل ها معمولا بسیار لغزنده هستند. این در حالی است که گوشی های دارای پنل پلاستیکی معمولا چنین مسئله ای ندارند و حتی می توان گفت که خوش دست تر هستند. البته پنل شیشه ای مات بهتر از شیشه ای براق است ولی در هر صورت پنل شیشه ای چنین مسئله ای دارد.

در عوض امیدواریم شرکت های بیشتری مانند شیائومی به بهره گیری از بافت های خاص برای پنل پشتی روی بیاورند و البته متاسفانه به نظر می رسد که دیگر شاهد استفاده از بدنه های یکپارچه فلزی مانند برخی از گوشی های محبوب HTC نخواهیم بود.

هزینه بالای تعمیرات

شیشه در کنار قیمت بالاتر نسبت به پلاستیک، شکننده تر هم هست. به طور کلی استفاده از چنین موادی در بدنه گوشی، دوام آن را در برابر ضربات کاهش می دهد. اما حتی اگر گوشی موردنظر دارای بدنه پلاستیکی یا کاملا مقاومی هم باشد، به هر دلیلی ممکن است به تعمیر نیاز پیدا کند. متاسفانه تقریبا تمام گوشی های هوشمند، از نظر تعمیرپذیری مسائل جدی دارند. البته به تازگی به شرکت های بزرگی مانند اپل و سامسونگ به دلیل فشارهای نهادهای قانونی کشورهای مختلف، در این زمینه بهبود هایی را عملی کرده اند ولی هنوز جای پیشرفت زیادی دارند.

ناهماهنگی در طراحی

به غیر از اپل و سامسونگ که برای گوشی های خود از زبان طراحی مشخصی بهره می برند، بسیاری از شرکت ها یک زبان طراحی مشخص برای گوشی های خود ندارند. در این زمینه به خصوص می توانیم به شرکت های چینی اشاره کنیم. گوشی های ساخت شرکت های چینی از نظر طراحی هماهنگی خاصی ندارند و هرکدام تفاوت های زیادی با مدل های دیگر دارند. برخی کاربران این رویکرد را می پسندند ولی برخی دیگر ترجیح می دهند در کنار خلاقیت در طراحی، هماهنگی بین ظاهر گوشی های یک شرکت وجود داشته باشد.

محافظه کاری در طراحی

این مورد تا حدی با مورد قبلی در تضاد است. اما در هر صورت واقعیت این است که شرکت های سازنده گوشی های هوشمند علاقه چندانی به خلاقیت در طراحی گوشی های هوشمند از خود نشان نمی دهند. در این میان شرکتی مانند ال جی در این زمینه اصلا محافظه کارانه عمل نمی کرد که در نهایت به طور کامل از بازار موبایل خارج شد. البته این موضوع هم به شرایط بازار برمی گردد و برخلاف سال ها قبل که طراحی های عجیب گوشی های شرکت هایی مانند نوکیا با استقبال روبرو می شد، حالا کاربران عمدتا همان طراحی های خسته کننده و تکراری را بیشتر دوست دارند.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 خرداد 1402 بروزرسانی: 16 خرداد 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2432

به "5 مشکل طراحی گوشی های هوشمند که باید برطرف شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "5 مشکل طراحی گوشی های هوشمند که باید برطرف شوند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مشکل طراحی گوشی های هوشمند که باید برطرف شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید