آبچالکی روستای بدون بیکار در لنگرود

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مصطفی علیجانی اظهار کرد: روستای آبچالکی در سیاست گذاری روستای بدون بیکار در گیلان به عنوان اولین و تنها روستا به منظور ایجاد اشتغال یکپارچه و دریافت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید انتخاب شده است.

آبچالکی روستای بدون بیکار در لنگرود

وی با بیان اینکه آبچالکی یکی از روستاهای کوهستانی در ارتفاعات لنگرود است، اضافه نمود: منظره زیبای روستای آبچالکی را به بام لنگرود معروف نموده که به علت داشتن آب و هوای مطلوب گردشگران بسکمک را به خود جذب نموده است.

دهیار روستای آبچالکی گفت: یکی از دغدغه های همه روستاها معضل بیکاری جوانان منطقه است و این برای مردمان روستا که نقش فراوری کننده دارند زیبنده نیست.

علیجانی با اشاره به اینکه این روستا با داشتن چشمه ها و طبیعت بکر، سورتمه، بازارچه محلی و صنایع دستی ظرفیت بسیار بالایی در جذب سرمایه گذاران دارد، ادامه داد: بر همین اساس طرح اولیه ای برای ایجاد تحول مالی منطقه آماده و ارائه شد که بر اساس آن این روستا به عنوان اولین و تنها روستا به منظور ایجاد اشتغال یکپارچه و دریافت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در استان انتخاب شد.

وی به استقبال مسؤولان شهرستان لنگرود و حمایت آنان در تحقق این مهم اشاره نمود و گفت: با توجه به ظرفیت های موجود آبچالکی جلسه ای تشکیل و بازدیدهای انجام شد که در مرحله اول 42 طرح با اعتبار 190 میلیارد ریال با ایجاد 58 شغل در دستور کار نهاده شد.

وی راه اندازی فراوری صنایع دستی، کارگاه البسه سنتی، فروشگاه صنایع دستی، مجتمع بوم گردی و رستوران سنتی، واحدهای پرورش گاو شیری و برگ سبز چای را بخشی از طرح ها عنوان نمود و اضافه نمود: تنها با کمک و پای کار آمدن همه مسؤولان ذیربط شرایط این کار بزرگ مهیا می گردد.

علیجانی توضیح داد: لازمه اجرای پیروز این طرح آماده سازی زیر ساخت ها است لذا امیدوارم مسائل و معضلات دیرینه این روستا به ویژه در حوزه راه، برق و آب با حرکت جهادی دستگاه های اجرایی شهرستان برطرف گردد و شاهد آبادانی و پیشرفت اقتصاد مردمان روستای آبچالکی باشیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 آذر 1402 بروزرسانی: 2 آذر 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2479

به "آبچالکی روستای بدون بیکار در لنگرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبچالکی روستای بدون بیکار در لنگرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید