آخرین تصاویر ملکه فیل ها قبل از مرگ!

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تصاویر ملکه فیل ها

یک عکاس طبیعت انگلیسی به نام بورارد لوکاس (Will Burrard-Lucas) چند روز پیش تصاویری بی نظیر و تاثربرانگیز از یک فیل کهنسالِ بلندعاج منتشر نموده که توجه همه جهان را به خود جلب نموده است. این فیل 60 ساله یکی از آخرین بازمانده های فیل های بلندعاج است و این عکاس بریتانیایی پیروز شده قبل از مرگِ فیل، تصاویری منحصربه فرد از او ثبت کند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با هم به تماشای تصاویری باشکوه از ملکه فیل ها بنشینیم.

آخرین تصاویر ملکه فیل ها قبل از مرگ!

این فیل که F-Mu1 نامیده می گردد بیش از 60 سال در دشت های ساوو در کنیا زندگی می کرد. او از آخرین بازمانده های فیل های بلندعاج به شمار می آید که نسلشان به شدت در حال نابودی است. بلندی عاج این فیل ها به اندازه ای است که هنگام راه رفتن روی زمین کشیده می گردد! شاید باورتان نگردد، اما وزن هر کدام از عاج های این فیل ها بیش از 45 کیلوگرم است!

وزن هر کدام از عاج های این فیل ها بیش از 45 کیلوگرم است!

ویل بورارد لوکاس، 35 ساله که پیش از این نیز عکس هایی بی نظیر از یک پلنگ سیاه کنیایی گرفته بود در مصاحبه ای با سی بی اس بیان نمود که تجربه و فرصتِ عکس دریافت از آخرین ملکه فیل ها واقعا مرا تحت تاثیر قرار داده است.

فیل های بلندعاج گونه ای رو به انقراض هستند و در حال حاضر کمتر از 20 عدد از آن ها در سرتاسر جهان باقی مانده است!

به گفته بورارد لوکاس:

لوکاس در خصوص اولین برخوردش با این فیل عظیم الجثه می گوید:

اگر قرار بود فیل ها ملکه ای داشته باشند بدون شک این فیل همان ملکه فیل ها خواهد بود! F-Mu1 بسیار لاغر و پیر بود اما بسیار باوقار، آرام و باشکوه قدم بر می داشت. او شبیه یادگاری به جا مانده از دوران باستان بود!

او خلق و خویی بسیار آرام و مهربان داشت و حتی گاهی آن قدر به من نزدیک می شد که می توانستم لمسش کنم.

ملکه فیل ها مدت زمان کوتاهی پس از ثبت این تصاویر به دلیل کهولت سن و به طور طبیعی فوت نموده است. لوکاس در این رابطه می گوید:

من خیلی خوش شانس بودم که توانستم آخرین لحظات زندگی این گونه نادر و کمیاب فیل را ثبت کنم. ملکه فیل ها هم زندگی خوب و پیروزمندانه ای داشته است. معمولا این گونه فیل ها به خاطر عاج بلند و عظیمی که دارند توسط قاچاقچیان عاج کشته می شوند، اما این فیل آن قدر خوش شانس بوده که 60 سال در دشت های آفریقا زندگی طبیعی ای داشته باشد و خاتمه هم به دلیل سن بالا بمیرد.

تصاویر ملکه فیل ها که به تازگی منتشر شده بخشی از کتاب بوارد لوکاس به نام قدم زدن با غول ها است. هدف او از انتشار این کتاب مطلع سازی مردم از وجود چنین موجودات عظیم الجثه و نادری است که در معرض خطر انقراض قرار دارند. اما اگر شرایط و محیط زندگی آن ها فراهم باشد می توانند همچنان زنده بمانند و زندگی نمایند.

به گفته لوکاس: امیدوارم این کتاب و تصاویر باعث گردد که شکار غیرقانونی آن ها متوقف گردد و این گونه از فیل های بلندعاج بتوانند نسل ها زندگی نمایند.

این کتاب شامل 150 عکس سیاه و سفید از این موجودات عظیم الجثه است که برای اولین بار منتشر می شوند. عکس ها از دو فیل ماده (که یکی از آن ها ملکه فیل ها است) و چهار فیل نر (عظیم ترین آن ها LU1 نام دارد) گرفته شده اند.

منطقه ساوو (TSAVO) در کنیا محل زندگی بیشترین جمعیت فیل ها در کنیاست و مساحتی بالغ بر 41000 کیلومتر مربع را شامل می گردد. متاسفانه فیل ها به ویژه فیل های بلندعاج به دلیل بازار قاچاق عاج ها توسط شکارچیان غیرقانونی کشته می شوند و همین موضوع باعث شده تا این گونه از فیل ها در معرض خطر انقراض قرار بگیرند.

در حال حاضر متاسفانه تنها 20 فیل بلندعاج در آفریقا باقی مانده اند!

منبع: cbsnews.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1131

به "آخرین تصاویر ملکه فیل ها قبل از مرگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین تصاویر ملکه فیل ها قبل از مرگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید