آدم خواری در پرواز شماره 571 اروگوئه!

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران : یکی از وقایع بسیار عجیب در تاریخ حوادث هوایی دنیا، اتفاقی است که برای پرواز شماره 571 نیروی هوایی اروگوئه رخ داد.

آدم خواری در پرواز شماره 571 اروگوئه!

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خراسان، این پرواز در 13 اکتبر سال 1973 (21 مهر 1352)، از شهر مونته ویدئو، پایتخت اروگوئه، به مقصد سانتیاگو، پایتخت شیلی پرواز کرد. قرار بود هواپیمای این پرواز، از فراز کوه های آند که بعضی قلل آن حدود هفت هزارمتر ارتفاع دارد، عبور کند و مسافران خود را که در بین آن ها، اعضای تیم راگبی دانشگاه مونته ویدئو هم حضور داشتند، به شیلی برساند؛ اما تغییرات ناگهانی آب و هوا و کولاک شدید در ارتفاعات، باعث سقوط هواپیمای کوچک فوکر شد. از میان 45 سرنشین، 18 نفر در همان لحظات اولیه جان باختند؛ اما اوضاع برای 27 نفر دیگر، در دمای منفی 60 درجه ارتفاعات کوه های آند، اصلا مساعد نبود. مدتی نگذشت که از آن 27 نفر، 12 نفر دیگر هم فوت کردند. دو دانشجوی پزشکی حاضر در پرواز، کوشیدند تا بعضی مجروحان را نجات دهند، اما فایده ای نداشت؛ هیچ وسیله ای برای گرم نگه داشتن و فرار از کوران شدید پیدا نمی شد.

جست وجو برای یافتن بقایای هواپیما از طرف مقامات شیلی، به جایی نرسید و هر 45 نفر سرنشین آن، فوت شده اعلام شدند. 72 روز از سقوط هواپیما می گذشت که دو تن از سرنشینان آن، به نام های ناندو پارادو و روبرتو کانه سا، با یک پیاده روی 12 روزه، خود را به روستایی در شیلی رساندند و معلوم شد که هنوز بعضی از سرنشینان هواپیما زنده اند!

به این ترتیب، به جز آن دو نفر، هشت نفر دیگر هم نجات پیدا کردند؛ اما راز وحشتناک زنده ماندن آن ها این بود که طی این مدت، برای برطرف گرسنگی و جلوگیری از مرگ شان، به خوردن گوشت افراد فوت شده روی آورده بودند؛ دمای انجماد محل سقوط هواپیما، باعث یخ زدگی اجساد شده و همین مسئله، این افراد را به فکر انجام چنین اقدام چندش آوری انداخته بود. بعد ها و در سال 1993، فیلمی به نام زندگی، بر اساس این اتفاق ساخته شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1526

به "آدم خواری در پرواز شماره 571 اروگوئه!" امتیاز دهید

1 کاربر به "آدم خواری در پرواز شماره 571 اروگوئه!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدم خواری در پرواز شماره 571 اروگوئه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید