آمادگی استان گیلان برای خدمت رسانی به مسافران در روزهای پایانی تابستان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گیلان با اشاره به تراکم جاده های استان در روزهای پایانی فصل تابستان گفت: هدف ما این است تا تسهیلاتی را فراهم کنیم که سفر گردشگران بدون دغدغه انجام گردد.

آمادگی استان گیلان برای خدمت رسانی به مسافران در روزهای پایانی تابستان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزا کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

حمیدرضا آذرپور در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در رشت گفت: در روزهای پایانی تابستان قرار داریم و از این سو شاهد حضور گردشگران زیادی هستیم که استان گیلان را به عنوان مقصد سفر انتخاب می نمایند.

آذرپور به تراکم جاده های استان در روزهای پایانی فصل تابستان اشاره نمود و گفت: هدف ما این است تا تسهیلاتی را فراهم کنیم که سفر گردشگران بدون دغدغه انجام گردد و جلوگیری از ترافیک در گلوگاه های ورودی استان مورد تاکید استاندار نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی مرتبط در این ایام مشارکت ویژه ای دارند، اعلام کرد: پلیس راه، هلال احمر و اورژانس در مسیرها مستقر هستند تا خدمت رسانی به گردشگران را انجام دهند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از افزایش بازدید نظارتی در تابستان سال جاری اطلاع داد و گفت: بازدیدهای نظارتی سال جاری ما نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

آذرپور با بیان اینکه در روزهای باقی مانده از تابستان بازدیدهای خود را ادامه می دهیم، اظهار کرد: در قالب گشت های مشترک با دستگاه های ذی ربط نظیر صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات از واحدهای خدماتی بین راهی بازدید می کنیم.

وی از برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران طرح سالم سازی دریا اطلاع داد و گفت: با مشارکت اداره کل فرهنگی اجتماعی استانداری گیلان دوره های آموزشی را برای مدیران طرح سالم سازی دریا برگزار کردیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اطلاع رسانی را یک مقوله مهم برای گردشگران دانست و مطرح نمود: با یاری تشکل های خصوصی گردشگری، سال جاری جهش قابل توجهی را در چاپ اقلام، بروشور و استفاده صحیح از سواحل داشتیم.

آذرپور از حضور 80 واحد گردشگری مشرف به دریا در استان گیلان اطلاع داد و اعلام کرد: مدیران واحدهای گردشگری را ملزم کردیم علاوه بر استفاده از ناجیان غریق از نگهبانان نیز استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه مدیران واحدهای گردشگری مشرف به دریا را مکلف به پاک سازی طرح های ساحلی خود کردیم، اعلام نمود: با برگزاری کلاس های آموزشی، مدیران واحدهای اقامتی را با مقررات جدید آشنا کردیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان مطرح نمود: دوره های آموزشی زیادی را برای عوامل مرتبط با گردشگری نظیر پلیس راهبر و تاکسی های فرودگاه برگزار کردیم.

آذرپور با بیان اینکه برای اسکان مسافران از تمامی ظرفیت های اسمی و رسمی استان استفاده کردیم، اظهار کرد: کلیه واحدهای اقامتی ما نظیر هتل ها، مسافرخانه ها، هتل آپارتمان ها و مدارس قابلیت اسکان بیش از 670 هزار نفر را در روز دارند که نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

وی تعداد ایستگاه های اطلاع رسانی موجود در مبادی ورودی شهرستان ها و نقاط پرتردد گردشگری را 24 واحد مطرح نمود و گفت: با توجه به احتیاج و شرایط به برپایی ایستگاه های اطلاع رسانی اقدام کردیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افزایش 8.5 الی 9 درصدی ماندگاری گردشگر در گیلان اطلاع داد و اعلام نمود: برای ما تردد گردشگر مهم نیست و ماندگاری گردشگر اهمیت دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 836

به "آمادگی استان گیلان برای خدمت رسانی به مسافران در روزهای پایانی تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی استان گیلان برای خدمت رسانی به مسافران در روزهای پایانی تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید