آیکون های جدید حالت رانندگی به نسخه اندروید گوگل مپ رسید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، پس از مدت ها در دسترس بودن برای iOS گوگل انتها ویژگی تغییر آیکون خودرو هنگام استفاده از حالت رانندگی را به نسخه اندروید گوگل مپ آورد.

آیکون های جدید حالت رانندگی به نسخه اندروید گوگل مپ رسید

اگرچه گوگل مپ نسخه اندروید باید شاهد نخستین ویژگی های حالت رانندگی باشد، اما مانند بسیاری از برنامه های گوگل، ویژگی ها ابتدا به نسخه iOS می رسند. اکنون آیکون های تازه در حالت رانندگی که مدت ها قبل برای iOS فعال شده بود، به اندروید رسیده اند.

این ویژگی زمان حرکت از یک نقطه به نقطه دیگر در گوگل مپ قابل استفاده است و کاربران می توانند آیکون فلش پیش فرض حالت رانندگی را با بعضی آیکون های دیگر مانند خودروی سواری یا وانت جایگزین نمایند.

پیش از این تنها کاربران iOS امکان استفاده از این ویژگی را داشتند اما با به روزرسانی تازه گوگل مپ 10.52.2 برای اندروید، اکنون کاربران این سیستم عامل هم می توانند فلش استاندارد حالت ناوبری را با یک خودروی قرمز، یک شاسی بلند زرد یا یک وانت سبز جایگزین نمایند. این ویژگی از مدتی قبل در نسخه بتای گوگل مپ اندروید فعال شده بود و اکنون به صورت سراسری در دسترس است.

برای تغییر آیکون، کاربران باید پیمایش از یک نقطه به نقطه دیگر را آغاز نمایند و سپس با ضربه زدن روی آیکون فلش یک منوی کوچک نشان داده می گردد که امکان تغییر آیکون را فراهم می نماید. این ویژگی دقیقا مانند روشی که پیش از این در آیفون قابل استفاده بود، کار می نماید اما فقط با آغاز رانندگی نمایان می گردد. نمونه ای از این حالت را در تصاویر زیر می بینید.

گوگل که پیش از این تغییراتی را در رنگ بندی سراسری نقشه اعمال نموده و همچنین حالت تاریک گوگل مپ را فعال نموده بود، هنوز تغییر آیکون های رانندگی را تأیید ننموده است و صفحات رسمی پشتیبانی هنوز این ویژگی را فقط برای آیفون و آی پد ذکر می نمایند. اما طبق گزارش ها از این پس کاربران اندروید هم هنگام آغاز رانندگی می توانند به جای فلش، خودرویی را ببینند که در زمان واقعی به صورت زنده می چرخد و جابه جا می گردد.

این یک تغییر عمده در رابط کاربری محسوب نمی گردد اما یقینا می تواند در بعضی سفرهای پراسترس باعث خوشحالی کاربران گوگل مپ باشد. لازم به ذکر است حالت رانندگی نقشه گوگل در ایران دردسترس نیست و کاربران فقط امکان مسیریابی بین دو نقطه را دارند.

عکس ها: آیکون های تازه در حالت رانندگی گوگل مپ اندروید

Credit: Google

منبع: 9to5Google

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1445

به "آیکون های جدید حالت رانندگی به نسخه اندروید گوگل مپ رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیکون های جدید حالت رانندگی به نسخه اندروید گوگل مپ رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید