اعلام جرم علیه پتروشیمی مسجدسلیمان به دلیل آلایندگی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران/خوزستان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در پی تخلیه پساب آلوده از طریق پتروشیمی مسجدسلیمان، علیه این واحد صنعتی اعلام جرم کرد.

اعلام جرم علیه پتروشیمی مسجدسلیمان به دلیل آلایندگی

محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: در پی تخلیه پساب آلوده از طریق پتروشیمی مسجدسلیمان به محیط اطراف، از این واحد صنعتی به علت تهدید علیه بهداشت عمومی، از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به مراجع قضایی شکایت و برای این واحد صنعتی، پرونده تشکیل شد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی اضافه نمود: این واحد صنعتی فاقد پروانه بهره برداری محیط زیستی است و تصفیه خانه این شرکت، گنجایش حجم پساب خروجی را ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان شرح داد: علاوه بر آن، راه اندازی واحد RO (بازچرخانی آب) برای واحد کولینگ با 80 درصد پیشرفت فیزیکی و تکمیل حوضچه تبخیر در حال احداث، الزامی است. برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، تکمیل و در مدار قرار دادن سیستم های کنترل آلودگی فاضلاب صنعتی هم اقدامی ضروری است.

وی اضافه نمود: برای تسریع در انجام این موارد، از مراجع قضایی خواستار توقف فعالیت این واحد صنعتی تا تکمیل احداث تصفیه خانه صنعتی شده ایم.

اشرفی گفت: این مجموعه باید برای دفع اصولی پساب خود، حوضچه تبخیر احداث کند؛ متاسفانه این پروژه تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل و راه اندازی این واحد برای جلوگیری از انتشار آلودگی شرکت بسیار ضروری است.

وی اضافه نمود: در حوادث مشابهی از تخلیه پساب پتروشیمی مسجدسلیمان، در یک ماه گذشته متاسفانه تعدادی از دام های اهالی منطقه تلف شدند که علت مرگ این دام ها از طریق دامپزشکی شهرستان مسجدسلیمان در حال آنالیز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان شرح داد: از پساب های تخلیه شده در محیط نمونه برداری و در آزمایشگاه اداره کل محیط زیست استان خوزستان آنالیز شده است و آلودگی پساب محرز شده است.

لازم به ذکر است، مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در شمال خوزستان با وسعت 400 هکتار در جنوب سد گتوند و شمال غربی مسجدسلیمان در منطقه زیلایی واقع شده است و فاز اول این مجموعه با تولیدات اوره و آمونیاک در اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1895

به "اعلام جرم علیه پتروشیمی مسجدسلیمان به دلیل آلایندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام جرم علیه پتروشیمی مسجدسلیمان به دلیل آلایندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید