انتشار کتاب کمدین انگلیسی، توصیه هایی برای زندگی شاد مشترک

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، جک دی کمدین،فیلم نامه نویس، و بازیگر اهل بریتانیا از سال 1986 میلادی تا به امروز مشغول فعالیت بوده است. از فیلم ها یا مجموعه های تلویزیونی که وی در آن ها نقش داشته است می توان به بهترین های پاپ، زیاد ذوق زده نشو، شاهد خاموش، ببخشید، سرنخی ندارم و حرکت اشتباه اشاره نمود. دی سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا و قرنطینه سراسری در انگلیس تقریباً در هیچ برنامه تلویزیونی و سینمایی شرکت نکرد ولی محصول قرنطینه شخصی اش کتابی درباره زندگی شخصی و حرفه ای بود که با استقبال زیادی هم روبرو شده است. این کتاب از سوی انتشارات کرکاس وادر بازار کتاب انگلیس شده.

انتشار کتاب کمدین انگلیسی، توصیه هایی برای زندگی شاد مشترک

گاردین به مناسبت انتشار این کتاب گفتگویی با این بازیگر پیروز انگلیسی انجام داده است که بخش هایی از آن را در زیر می خوانید:

آیا نوشتن یک کتاب حس متفاوتی با حس نوشتن یک برنامه تلویزیونی یا فیلمنامه است؟

بله شاید بتوان کن کمی به نظم بیشتری نیاز دارد. در برنامه زنده شما به سرعت نوشته هایتان بازخورد می گیرد ولی در مورد کتاب چنین چیزی وجود ندارد و نوعی سردرگمی و انتظار و صبر روبرو هستید.

احتمال دارد در آینده بخواهید رمان بنویسید؟

احتمالاً. در شروع این کتاب نیز می خواستم این کار را بکنم ولی نوشتن رمان در آینده باید کار زیادی داشته باشد. یعنی به همین راحتی ها نمی شود یک رمان نوشت.

برای نوشتن این کتاب تحقیق هم کرده بودید؟

من همیشه دوست دارم کتاب های خودآموز بخوانم و بیشتر کتاب های با موضوع روان شناسی را دوست دارم. مثلاً آخرین کتابی که خیلی دوست داشتم کتاب 12قانون زندگی جوردن پترسون را خواندم که خیلی عالی بود. در ایستگاه های قطار و هواپیما کتاب هایی نیز هستند که بیشتر آنها را خواندم ولی کلاً به زبان علاقه دارم و کتاب های این گونه را می خوانم.

کتاب به جین، همسرتان تقدیم شده است. چه توصیه ای برای زندگی زناشویی شاد دارید؟

همیشه زندگی در کنار هم دارای مسائل و چالش هایی است که یکی از آنها استقلال همزمان با وابستگی است. همه استقلال را دوست دارند ولی اعتماد کامل به فردی دیگر خیلی جذابیت دارد و وقتی به این نقطه برسید، معجزه وارد زندگی دو طرف می شود که نمی شود اسمش را زندگی در کنار هم گذاشت. در واقع موهبت و برکت زندگی همین معجزه وابستگی به طرف دیگر است.

شما بیش از سه دهه آدم ها را خندانده اید. در سال های اخیر مردم بیشتر جدی شده اند و به این جدی شدن افتخار هم می کنند و آن را فرهنگ خطاب می کنند. موافقید؟

من فکر می کنم کمدی و در اصل هر کاری که برای خنداندن مردم اجرا می شود درگیر بحث ها و نقدهای بی مورد شده است. فکر می کنم کمدی از مرگ بحث رنج می برد. شما نمی توانید بدون اینکه در برخی موارد عواقب بسیار جدی برای شخص شما وجود داشته باشد مخالفت کنید و این برای همه افراد جامعه مضر است.

آخرین کتابی که خواندید؟

فکر می کنم مطالعه خوب، خودش استعدادی است که شکر خدا من از آن بی بهره نیستم. همیشه مطالعه می کنم. استونر نوشته جان ویلیامز آخرین کتابی بود که خواندم.

در حال حاضر چه کتابی می خوانید؟

الان کتاب های صوتی داسایفسکی، تولستوی و ... . برای چندمین بار دارم به کتاب صوتی 1984 جورج اورول گوش می کنم.

آیا به ژانر خاصی علاقه دارید؟

بله، رمان های جاسوسی را خیلی دوست دارم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2091

به "انتشار کتاب کمدین انگلیسی، توصیه هایی برای زندگی شاد مشترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار کتاب کمدین انگلیسی، توصیه هایی برای زندگی شاد مشترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید