اولین عکس 3200مگاپیکسلی جهان ثبت شد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، محققان پیروز به ثبت اولین عکس دیجیتال 3200مگاپیکسلی دنیا شدند، این کار با استفاده از حسگرهای پیشرفته بزرگترین دوربین دیجیتال دنیا اجرا شده است.

اولین عکس 3200مگاپیکسلی جهان ثبت شد

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، به نقل از انگجت، پژوهشگران دانشگاه استنفورد از تولید عکسی با دقت 3200 مگاپیکسل با استفاده از بزرگترین دوربین دیجیتال دنیا خبر داده اند. دوربین یادشده به روی تلسکوپ تحقیقاتی ال اس اس تی این دانشگاه در شیلی نصب شده است.

از این دوربین قدرتمند برای مطالعه به روی انرژی تاریک، مواد تاریک و تولید بزرگترین فیلم سینمایی نجومی تاریخ که هنوز جزئیات فنی بیشتری در مورد آن منتشر نشده است، استفاده خواهد شد.

برای مشاهده عکس حجیمی که بدین شیوه تهیه شده به 378 تلویزیون فوق دقیق با نمایشگرهای 4K نیاز است. با قراردادن همه این نمایشگرها کنار یکدیگر می توان جزئیات عکس مذکور را به خوبی دید.

قدرت دوربین تهیه کننده این عکس چنان بالاست که مشاهده توپ بازی گلف را از فاصله 24کیلومتری ممکن می کند. حسگرهای دوربین یادشده همچنین می توانند اشیایی را شناسایی و ثبت کنند که 100 میلیون بار کم نورتر از حدی هستند که با چشمان غیرمسلح قابل مشاهده باشند.

برای تولید این دوربین از 189 حسگر بزرگ و پیشرفته موسوم به سی سی دی استفاده شده که دقت هر یک 16 مگاپیکسل است. دقت مجموعه این حسگرها به 3.2 میلیارد پیکسل می رسد. قرار است بعد از انجام آزمایش های بیشتری به روی این حسگرها تا سال 2021 استفاده عمومی و عملیاتی از آنها آغاز شود.

اخبار گروه سایر رسانه ها صرفاً بازنشر اخبار سایت ها و خبرگزاری هاست و خبرنگاران هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

+

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1395

به "اولین عکس 3200مگاپیکسلی جهان ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین عکس 3200مگاپیکسلی جهان ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید