اپلیکیشن هایی که باید از گوشی موبایل خود حذف کنید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت آنالیز مرکز افتای ریاست جمهوری، محققان امنیتی 21 برنامه تبلیغاتی مخرب را در گوگل پلی (Google Play) پیدا کردند که خود را در قالب برنامه های بازی پنهان نموده اند. این برنامه ها دارای ابزارهای تبلیغاتی مزاحم و مخفی بوده و دارای عملنمودهای ضد اینستال و فرار هستند.

اپلیکیشن هایی که باید از گوشی موبایل خود حذف کنید

این 21 برنامه بازی مورد نظر، بیش از 8 میلیون بار دانلود شده اند. این برنامه ها به همراه نرم افزارهای تبلیغاتی می آیند که بخشی از خانواده HiddenAds هستند.

این نرم افزارهای تبلیغاتی به صورت بالقوه برنامه های ناخواسته است که نرم افزار تبلیغاتی نامیده می شوند و شما را به وب سایت های مخرب راهنمایی می نماید و اطلاعات کاربران را جمع آوری می نماید. علاوه بر درآمدزایی ، این برنامه های مخرب تبلیغاتی همچنین می توانند به طور مخفیانه نوار ابزار جدید ناشناس، برنامه های افزودنی را ایجاد نمایند و صفحه Home را تغییر بدهند.

همچنین کاربران گزارش کردند که آن ها با تبلیغاتی که بازی ها را در YouTube ترغیب می کرد مورد هجوم قرار گرفتند و مجرمان اینترنتی مخاطبان جوان را هدف قرار داده اند.

گوگل تمام کوشش خود را برای محافظت از play store در برابر برنامه های مخرب انجام می دهد، اما با این وجود، برنامه های مخرب همچنان راه های جدیدی برای پنهان کردن هدف واقعی خود پیدا می نمایند.

Jakub Vávra، تحلیلگر تهدید در Avast، می گوید: کاربران باید هنگام دانلود برنامه ها روی تلفن های خود هوشیار باشند و به آن ها توصیه می گردد مشخصات برنامه ها، نظرات درج شده دیگران را آنالیز نمایند و مراقب درخواست های ارسال شده به دستگاه شان باشند.

Avast برنامه های مخرب موجود در play store را به Google گزارش داده است. لیست برنامه ها در این لینک آمده است.

مرکز افتا با تاکید بر اینکه کاربران این 21 اپلیکیشن را باید ازگوشی خود حدف نمایند، در این باره راهکارهای پیشنهادی ارائه داده است:

- دستگاه تلفن همراه خود را با جدیدترین بروزرسانی های نرم افزار از منابع مجاز به روز نگه دارید.

- Google Play Protect را فعال کنید.

- برنامه های تلفن همراه را از منابع غیررسمی یا غیر مجاز دانلود نکنید. بیشتر برنامه های معتبر Android در Google Play در دسترس هستند.

- همواره این مسئله را در نظر بگیرید که آیا باید به برنامه خاصی مجوزهای درخواست شده را بدهید یا نه.

- اگر نسبت به نصب برنامه شک داشتید، قبل از نصب آن روی دستگاه تان، امضای APK و هش را در منابعی مانند VirusTotal آنالیز کنید.

- برای افزایش امنیت از راه چاره های شناسایی تهدیدات تلفن همراه بهره ببرید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1485

به "اپلیکیشن هایی که باید از گوشی موبایل خود حذف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن هایی که باید از گوشی موبایل خود حذف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید