این توصیه های خانگی، کرونا را درمان نمی نمایند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، از زمان آغاز همه گیری، خوراکی ها، داروها، گیاهان دارویی و عادت های بسیاری به اسم داروهای درمان کرونا معرفی شدند. داروهایی که جز تعداد کمی از آنها، باقی به وسیله هیچ یک از مراجع پزشکی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی به اسم دارو موثر در مقابله با کووید 19 تایید نشد. با هم نگاهی به بعضی از این درمان های خانگی غلط در درمان کرونا که باعث ایجاد احساس مصونیت در افراد می گردد، بیندازیم.

این توصیه های خانگی، کرونا را درمان نمی نمایند

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

خوراکی های بی اثر

سیر: این ماده غذایی از اولین خوراکی هایی است که نامش بر سر زبان ها افتاد. سیر اگرچه می تواند یک داروی گیاهی برای از بین بردن میکروب ها باشد اما مطالعات علمی آن را یه اسم یک داروی ثاتیرگذار در مقابل کرونا معرفی نکرده اند.

زنجبیل: این خوراکی لذیذ که البته خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد هم نتوانسته یک داروی موثر برای کرونا باشد جرا که هیچ آزمایش پزشکی، تاثیر آن بر کرونا را تایید نمی نماید.

گلاب: این نوشیدنی خوش عطر و طعم که می تواند در مهار باکتری ها موثر ظاهر گردد، طبق هیچ تاییدیه از مراکز پزشکی و تحقیقاتی، نمی تواند دارویی برای مقابله با کرونا باشد.

فلفل: اگرچه طب سنتی خوردن فلفل برای گرم شدن بدن را تایید می نماید اما مدرک پزشکی معتبری دال بر موثر بودن این ماده غذایی برای درمان و پیشگیری از کرونا وجود ندارد. علاوه بر اینکه مصرف فلفل برای بعضی افراد مانند کسانی که از مسائل معده رنج می برند، می تواند بسیار آسیب زننده باشد.

داروهای بی فایده

آنتی بیوتیک: کرونا از خانواده ویروس هاست و به طور حتم داروی ضد باکتریایی نمی تواند ویروسی را از بین ببرد. اگرچه ممکن است بعضی از پزشکان در نسخه بیماران حاد کرونایی، داروی آنتی بیوتیک وارد نمایند اما دلیل این تجویز، خطر وجود عفونت در بدن بیمار است. مصرف آنتی بیوتیک در این شرایط می تواند عفونت موجود در بدن بیمار را کنترل کند.

کلروکین: کلروکین اگرچه در آزمایش ها، مورد مطالعه و آنالیز قرار می گیرد اما مصرف خانگی و بدون تجویز آن می تواند بسیار خطرناک باشد و منجر به کما گردد. دکتر تود کوپرمن، رئیس و بنیانگذار کانسومر می گوید: در حال حاضر، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد کلروکین در صورت ابتلا به کووید 19 به شما یاری خواهد نمود.

ویتامین سی: هنوز هم مراجع علمی نتوانسته اند به نتایج روشنی در خصوص اثر حتمی ویتامین سی بر کرونا دست یابند، با این حال بسیاری از پزشکان بر مصرف به میزان ویتامین سی تاکید می نمایند، عادتی که باید پیش از کرونا هم انجام می شد اما مصرف بیش از حد این ویتامین به بهانه مقابله با کرونا، نه تنها شما را از این ویروس در امان نگه نمی دارد بلکه مصرف بیش از میزان ویتامین سی می تواند موجب اسهال و استفراغ گردد.

در این زمینه بخوانید:

باورهای غلط درباره ویتامین ها را فراموش کنید

به این دلایل مهم باید دوش آب سرد بگیریم

عادت های غلط

شستن گلو و بینی با آب نمک: هیچ مدرک و سندی دال بر تاثیر آب نمک در درمان کرونا وجود ندارد اما حالا که در فصل سرما هستیم، شستن بینی و گلو با آب نمک می تواند از ابتلا به عفونت های باکتریایی در سینوس ها که ممکن است بسیار خطرناک باشند، جلوگیری کند. حتما از آب جوشیده و سرد شده با اندازه کمی نمک بهره ببرید. فذاموش نکنید که نمک زیادی باعث ایجاد زخم و التهاب در گلو و بینی می گردد.

دوش آب داغ: دوش آب داغ نه تنها نمی تواند به درمان یا پیشگیری از کرونا یاری کند، بلکه آسیب های بسیاری را با خود همراه دارد. این عادت علاوه بر اینکه می تواند باعث التهاب و در مواردی سوختگی پوست گردد، چربی های ضروری پوست و مو را از بین می برد و سبب ایجاد سرگیجه ناشی از کوشش عروق خونی برای خنک کردن بدن، می گردد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1957

به "این توصیه های خانگی، کرونا را درمان نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این توصیه های خانگی، کرونا را درمان نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید