این دوقلوها پیرترین نوزادانی هستند که تا به حال به جهان آمده اند ، 30 سال پس از فریز شدن!

به گزارش مجله سفرنامه دبی، دوقلوهایی به نام های لیدیا و تیموتی ریج وی در 31 اکتبر 2022 - بیش از 30 سال پس از فریز شدن به عنوان جنین - به جهان آمده اند. طبق سوابق رسمی، آنها می توانند باقدمت ترین جنین های منجمد شده باشند که تا به امروز متولد شده اند.

این دوقلوها پیرترین نوزادانی هستند که تا به حال به جهان آمده اند ، 30 سال پس از فریز شدن!

جنین ها برای یک زوج متاهل ناشناس با استفاده از لقاح آزمایشگاهی (IVF) ایجاد شدند و سپس در 22 آوریل 1992 در دمای -196 درجه سانتیگراد در نیتروژن مایع ذخیره شدند. آنها اجازه داده بودند از جنین ها برای مقاصد علمی یا اهدا به زوج هایی که بچه می خواهند استفاده گردد.

جنین های دوقلو به مرکز ملی اهدای جنین (NEDC) در ناکسویل، تنسی اهدا شده بودند.

فیلیپ و همسرش راشل در حال حاضر دارای چهار فرزند دیگر هستند که همگی زیر 10 سال سن دارند.

رکورددار قبلی پیرترین نوزاد ، مولی اورت گیبسون بود که در 26 اکتبر 2020 از جنینی متولد شد که به مدت 28 سال منجمد شده بود.

اما این امکان وجود دارد که یک جنین منجمد قدیمی بدون ثبت سن آن استفاده شده باشد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، مقدار موفقیت و سایر داده ها را برای خدمات باروری دنبال می نماید، اما به طور خاص سن جنین های منجمد را آنالیز نمی نماید.

جنین ها را می توان تقریباً به طور نامحدود منجمد کرد، اگرچه مقدار بقا پس از ذوب شدن حدود 80 درصد است و تنها کسری از جنین های منتقل شده منجر به تولد زنده می شوند. در این مورد، پنج جنین ذوب شدند، و سه جنین قابل انتقال بودند و در نتیجه دو تولد زنده به جهان آمد.

علیرغم گذراندن زمان زیادی در انجماد عمیق، انتظار می رود که بچه ها به میزان جنین عادی، سالم باشند. بیشتر سن اهدا نماینده و گیرنده جنین است که در موفقیت این روش تفاوت ایجاد می نماید.

اکنون، پس از مدت ها انتظار، لیدیا با وزن تولد حدود 2.6 کیلوگرم و تیموتی با وزن 2.9 کیلوگرم جهانی را تجربه می نمایند که با 30 سال قبل خیلی تفاوت دارد! آیا آنها اگر 30 سال قبل به جهان می آمدند بهتر بود یا حالا؟!

تیم NEDC امیدوار است که سایر والدین بالقوه تشویق شوند تا پس از تولد لیدیا و تیموتی به این سمت بیایند. این سازمان تا به حال با استفاده از جنین های اهدایی به تولد بیش از 1200 نوزاد یاری نموده است.

جان دیوید گوردون، پزشک NEDC، که انتقال جنین را انجام می گوید که تصمیم گیری سخت است. آیا کسی حاضر است جنین هایی را که 5، 10، 20 سال پیش ایجاد نموده اند، بپذیرد .

و سوال دیگری که شاید به فکر خیلی ها بیاید این است که آیا بهتر نیست که جنین های منجمد نمایند که در دوره و زمانه مناسب تری پا به روی زمین بگذارند؟ اگر چنین زمانی اصلا وجود خارجی داشته باشد؟!

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 آذر 1401 بروزرسانی: 4 آذر 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2346

به "این دوقلوها پیرترین نوزادانی هستند که تا به حال به جهان آمده اند ، 30 سال پس از فریز شدن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دوقلوها پیرترین نوزادانی هستند که تا به حال به جهان آمده اند ، 30 سال پس از فریز شدن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید